نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. اسفند 1392 - 13:44
در حالی که همه مراجع در خصوص فیس بوک هشدار های لازم را داده و استفاده از آن شرعی نمی دانند؛ روزنامه ابتکار به تطهیر چهره فیس بوک پرداخته است.

به گزارش چهار فصل به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، روزنامه ابتکار در اقدامی عجیب در سرمقاله خود به تعریف و تمجید از فیس بوک پرداخت؛ در این سرمقاله بدون استناد به آماری رسمی و قابل قبول، اعلام شده است 40درصد از جوانان ایرانی در عضویت فیس بوک هستند و فیس بوک یک رسانه تعاملی بزرگ است.

در این مقاله نوشته شده است: به نظر می رسد کاهش تعداد مخاطبان مجموعه بزرگ، پرهزینه و نه چندان محبوب صداوسیما که به احتمال قریب به یقین ناشی از افزایش نفوذ شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک و برخی کانال های ماهواره ای است، علت اصلی مخالفت طیف تندرو اصولگرا با رفع فیلترینگ فیس بوک باشد، زیرا این شبکه اجتماعی در کنار افزایش تنوع و نفوذ شبکه های توزیع خانگی سریال های نمایشی در کشور، موجب شده است تا رسانه ملی و نگاه جانبدارانه اش به حوزه سیاسی کشور، روز از پی روز بیشتر در انزوا قرار بگیرد.

با این وجود حضور و فعالیت چهره های برجسته سیاسی کشور به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در فیس بوک، آن هم از همه جناح های سیاسی و به ویژه مسئولانی از سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه، نشان دهنده درک اهمیت و اثرگذاری این شبکه اجتماعی است؛ شبکه ای اجتماعی که براساس آمارهای موجود، دست کم بیش از 10 میلیون کاربر ایرانی را جلب و جذب خود کرده است.

در ادامه این مقاله و در ادامه تطهیر چهره فیس بوک نوشته شده:  تصمیم گیران و تصمیم سازان کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه باید نگاه واقعی تری به مسایل پیرامونی داشته باشند زیرا در واقعیت امر، مواجهه با فیس بوک صرفا مواجهه با یک شبکه اجتماعی نیست بلکه به نظر می رسد مواجهه اصلی، در شرایط اجتماعی کنونی کشور، مواجهه با جمعیت اثرگذاری از جامعه جوان کشور است که به واسطه این رسانه تعاملی، به بیان نکته نظرات، علایق و ایده های خود در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می پردازد.

این اتفاق که با جمله اخیر وزیر ارشاد؛ «فیس بوک رفع فیلتر می شود»، جنب و جوش رسانه ای فراوانی را ایجاد کرده است، می تواند تلنگری باشد به رسانه بزرگ ملی که گویا در سال های اخیر با رشد منفی مخاطب روبه رو بوده و هرسال بخش از جامعه ایرانی را از دست داده است.

 

این ادعای روزنامه ابتکار در حالی است که اختلافات گسترده دولت و صدا و سیما از مدت ها قبل در رسانه های اصلاح‌طلب برجسته شده است.

به نظر می رسد این رسانه با نوشتن این مقاله بدون سند و تحلیل به دنبال ایجاد فضایی برای گسترش فیس بوک و همچنین تخریب صدا و سیما در راستای پروژه های قبلی خود است.

شاید بهتر باشد اختلافات درونی کمتر برجسته شود تا از سوءاستفاده بیگانگان از این فضا جلوگیری شود.

گفتنی است مدیر مسئول ابتکار از عناصر مذبذب سیاسی است که مطابق با آب و هوای سیاسی کشور تغییر می کند که به زودی شبکه اطلاع‌رسانی دانا درباره مدیرمسئول این روزنامه و فعالیت های سیاسی وی مطالبی را منتشر می کند.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی