نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

2. مهر 1393 - 10:29
این فرمانده دلاور با صحبت های دل نشین خود مردم منطقه چین لوداب را هدایت ، بسیجیان منطقه را تشویق و به همراه خویش به منطقه عملیاتی می برد تا در عرصه ی کارزار هنرنمایی کنند.

به گزارش چهار فصل ، شهید نورالله یزدانپناه متولد سال 1344 روستای تلخدان (چین) از توابع شهرستان بویراحمد است که فرماندهی طرح و عملیات تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه وبویراحمد را در دوران دفع مقدس بر عهده داشت.

وی تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش سپری کرد و برای ادامه تحصیلات به شهرستان کهگیلویه عزیمت نمود.

شهید پس از پیروزی انقلاب اسلامی ازجمله موسسین سپاه پاسداران شهرستان گچساران بود که در بدو ورودش ٬ جهت مجاهده با ضد انقلاب عازم منطقه کردستان اشد.

شهید یزدانپناه با شروع جنگ تحمیلی عازم منطقه جنوب گردید وی همچنین بنا به فراست و بصیرت شخصی و توانمندهای نظامی در تمامی عملیات های سرنوشت ساز حضور موثر داشت؛

از خودگذشتگی شهید یزدانپناه  و برنامه ریزی وی باعث توفیق در عملیات وسربلندی هم رزمان بود.

یزدانپناه درطول دفاع مقدس ۱۱ بار مجروح گردید که خود نشان  از حضور موثر و سرنوشت ساز وی در ماموریت ها وعملیات هایی بود که به ایشان محول می شد.

این فرمانده دلاور با صحبت های  دل نشینش مردم منطقه چین لوداب را هدایت می نمود،  بسیجیان منطقه را تشویق  و به همراه خویش به منطقه عملیاتی می برد تا در عرصه ی کارزار هنرنمایی کنند و از خود جانفشانی نشان دهند و شاهد مثال این ادعا ٬ این است که۱۷ تن از بستگان وی در دفاع مقدس٬ به شهادت رسیدند.

وی مردی دلیر، شجاع و خستگی ناپذیر بود که دلاوری های او در دفتر خاطرات دوستان و حافظه تاریخ حماسی ۸ سال دفاع مقدس جاویدان  است.

این سردار سرافراز مسئولیت های متفاوتی را از جمله :مسئولیت طرح عملیات تیپ مستقل۴۸  فتح را عهده دار بود.

شهید نورالله یزدانپناه در سال ۶۶ در عملیات کربلای ۱۰ منطقه ماووت عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

پیکر پاک  این شهید بعد از گذشت ۳ ماه به استان کهگیلویه وبویراحمد آورده شد تا این مسافر خاک به افلاک بردوش شهادت طلبان تشییع گردد .

 

متن پیام مقام معظم رهبری(مدظله) راجع به شهادت شهید یزدان پناه:

بسمه تعالی

خاطره فداکاری های سردار رشید شهید برادر نورا… یزدان پناه در ذهن یارانش جاودانه است. انشاا…. تعالی علو درجات اخروی آن عزیز و ثوابی از رحمت حق بر روان پاکش جاودانه خواهد بود.

رمضان المبارک1407 – سیدعلی الخامنه ای

1366/02/29

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی