نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. ارديبهشت 1393 - 9:02

به گزارش چهار فصل ، یاداشت کریم اسکندری:سلام بر عزیزان خواننده و درود بر دست اندرکاران سایت کبنانیوز – امیدوارم در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بفرموده مقام عظمای ولایت، شما بزرگواران رسانه نیز بتوانید به این شعار سال جامه عمل بپوشانید انشاله.

 

مطلبی با قلم انصاف و شیوای برادر عزیزم «بهنام عکاشه» با تیتر «بازگشت هدایتخواه : اسطوره اصولگرایان» در روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه ۹۳ منتشر که پاسخی سراسر مشحون از وهم و احساسات به قلم فردی با هویت «مجتبی راستگو» به آن نوشتار داده شد.

ابتدا به معنای «مجتبی« که اسم نگارنده جوابیه به مطلب آقای عکاشه بوده پرداخته و سپس در چند ردیف دلایل اسطوره بودن «استاد هدایتخواه» را خدمت ایشان و سایر خوانندگان عرض اگرچه ممکن است نتوانم بطورکامل به این اسطوره قرن کهگیلویه و بویراحمد ادای دین نمایم که پیشاپیش از استاد اخلاق و مردم عزیز دیارمان پوزش می طلبم.

ابتدا از عزیزانی که مجبوریم نامی از آنها ببریم صمیمانه پوزش طلبیده و امیدواریم در صورت صلاحدید خودشان و در صحت و سقم مطالب ما به همین سایت مطلب بفرستند انشاله.

مقدمه:
” با مراجعه به قرآن کریم می خواهیم مجتبی را معنی کنیم . مجتبی، از ریشه «جبی» است. «جبی» یعنی گزینش و گردآوری . در باب افتعال جبی بصورت «اجتبا» ظاهر می شود اجتبا به‌معنای اختیار کردن کسی برای رهایی بخشیدن از تشتّت است ولذا «مجتبی» یعنی برگزیده شدن بنده از ناحیه خداوند و به‌معنای اختصاص دادن او به فیض‌های خاص الهی است که نتیجه آن حاصل شدن انواع نعمت‌ها برای او، بدون هیچ‌گونه سعی و تلاشی است و این موهبت تنها برای فرستادگان خاصی از جانب حضرت حق (ونه همه ی فرستادگان) اختصاص یافته است. این موهبت ها برای “مجتبی” طبق نص صریح قرآن عبارتند از : علم به تأویل احادیث (یوسف/ ۶) ، علم به غیب (آل‌عمران/۱۷۹)، هدایت (اعراف/۲۰۳) ، نفی حرج (حج۷۸) و صلاح (قلم/ ۵۰) .در قرآن کریم، مشتقّات «جبی» ۱۲ بار به‌کار رفته است. اجتبای بنده‌ای از بندگان خدای سبحان به‌وسیله او به این معنا است که بخواهد او را مشمول رحمت خود سازد و به مزید کرامت، اختصاص دهد و به این منظور، او را از تفرّق در راه‌های پراکنده شیطانی حفظ کرده، در شاه‌راه صراط مستقیمش بیندازد. شخصی که مُجْتَبی است، او را برای اختصاص به مقام اجتبا یا جهت کارهای خطیری چون رسالت و امامت و ولایت برمی‌گزینند. ”

آقای مجتبی عزیز : حال خودتان قضاوت کنید آیا واقعا مجتبی آن هم از نوع ”راستگو ” هستید؟

برای تنویر افکار عمومی چند مطلب را برای شما و خاطرات مردم استان عرض تا به یک نتیجه واحد برسیم انشاله اگرچه آرزو داریم پاسخ این سطور از سوی خوانندگان و یا هرشخص دیگری داده شود.

اول اینکه خوب به یاد داریم که ” دکتر هدایتخواه ” در اوج جریان اصلاحات یعنی دولت آقای خاتمی توانست با آرایی حدود ۷۰ هزار رای به مجلس هفتم راه یابد آن هم در دولتی که با تطمیع ها و تهدیدهای فراوان نتوانست درب های خانه ملت در مجلس هفتم را به روی استاد ببندد و این نشان از اسطوره بودن ایشان دارد.

دوم اینکه خوب به یاد داریم نماینده مجلس ششم حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا در تنها سفر دولت آقای خاتمی به کهگیلویه و بویراحمد در میدان معلم یاسوج چگونه بر پیکره همان دولت کوبید که سرمداران آن دولت نتوانستند سخنان آقای نماینده را برتابند و وی را در نشست هیات دولت در استانداری استان راه ندادند و استاندار وقت و معاون عمرانی استاندار آن دوران به منطقه شرف آبادهای کنونی گاز خانگی هم ندادند تا مردم بیچاره دیارمان بخاطر تنش بین خاتمی و موسوی ، حدود سه سال سرمای زمستان را بر بدن خود حس نمودند چون نبرد خاتمی و موسوی تنها یک برنده داشت و بازنده آن فقط دست های پینه بسته کارگران و چشمان سرمازده مادران ما بود. (استاندار وقت تمامی درخواست ها و مکاتبات آقای موسوی را ” وتو ” می کرد _ این واقعیت تلخ را از سیدباقر بپرسید که یقین داریم سبد ، سخن مارا تائید می کند-).

در آن روز تنش بین رئیس دولت و نماینده گفته می شود ،” محمد هاشمی ” برادر حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در اعتراض به نطق آتشین ” موسوی جهان آباد “، با اعتراض در جمعی می گوید: نتیجه استان شدن این منطقه برای عده ای … همین است .”

بعد از آن روز دیگر نماینده مجلس ششم بویراحمد و دنا نتوانست نزد دولت مدعی آزادی بیان کاری از پیش ببرد بگونه ای که تمامی پروژه های عمرانی تعطیل ، ۹۰ درصد انتصابات غیربومی و فشار برگرده یتیمان و اسیران کهگیلویه و بویراحمدی صدچندان شد.

آقای راستگو:
برای راست آزمایی دولت اصلاحات و اقدامات مسوولان آن دولت در زادگاهت از بزرگان بپرس که در کدام دولت بود که ” باتوم ” بر سینه و کمر معلمان ما کوبیدند و آنان با سر و روی زخمی و شکسته به خانه های شان بازگشتند آن هم به جرم احقاق حقوق شان.

میدانی جرم شکسته شدن سرها و دستان آن اساتید تعلیم و تربیت چه بود ؟ حتما برو بپرس چون احتمالا سن شما به آن روزها قد نمی دهد.

برو بپرس چرا ” هاجر نویدی ” دختربچه معصوم ” درغکی دیشموکی تنها بخاطر نداشتن ۷۰۰ تومان پول دارو چگونه آرزوهایش را باخود به گور برد؟

حتما برو و از ” سید باقر ” بپرس چرا اتوبوس مسافرتی – زیارتی بوشهر – مشهد در گردنه کوشک دشتروم طعمه دره شد و ۳۰ مسافر آن که بیشتر کودکان و نوجوانان بودند به آسمان پرکشیدند؟

آقا مجتبی ، حتما برو و از آقایان مدعی اصلاحات بپرس چرا در دوران خاتمی بسیاری از عزیزان دانشجوی دیارمان بدلیل نبود رشته های دانشگاهی در دانشگاه یاسوج در محورهای ارتباطی استان های دیگر کشور برای همیشه بجای لباس استادی ، کفن پوشیدند و اکنون پیکرهای شان به خاک تبدیل شده و دیگر چشمان مادران منتظر به قامت شان نمی افتد و یا دیگر ادامه تحصیل ندادند.؟

حتما از عزیزان وقت سوال بفرما ، نرخ بیکاری آن هم در زمانی که جمعیت استان نصف جمعیت فعلی و جمعیت تحصیلکرده آن دوران یک پنجم جمعیت تحصیلکرده کنونی بود چند بوده و جایگاه ما در کشور چی بود؟ می خواهی بدانی نرخ بیکاری چند بود؟- نرخ بیکاری ۱۴ درصد و دو دهم درصد.

آقای نگارنده :
از عزیزان همفکرت سوال کن چرا در حوزه فرهنگ که از مهمترین شعارهای دولت وقت بوده میزان ریالی اعتبارات این حوزه در سال ۸۲ از محل بودجه عمرانی تنها هفت میلیون تومان آن هم برای مجتمع فرهنگی در بخش باشت بود و آقایان شعار فرهنگ و فرهنگ سازی را هم سرم می دادند.

می خواهی بدانی چرا اغلب فرمانداران ما غیربومی ( جوادی در دهدشت و یک لرستانی در بهمئی ) بودند و اجازه بروز استعدادهای فرزندان این دیار برای یک فرمانداری به آسانی داده نمی شد؟ چون نبرد قدرت بین خاتمی و موسوی شکل گرفته بود.

حتما نمی دانی چرا اول زندان مرکزی یاسوج ساخته شد و آن وقت که ساخته شد دیگر نتوانستیم فرودگاه مناسبی داشته باشیم و حتی پول زمین های روستازاده های بیچاره را هم ندادند چون مهندسان ما غیربومی و دلسوز دیار ما نبودند.

لابد نشنیده ای که افتتاح محور یاسوج – بابامیدان به یک آرزو تبدیل شده بود و چه عزیزانی را در گردنه های کل حسینک در سرما و گرما از دست دادیم؟

آقای مجتبی:
احتمالا به گوش مبارک تان نخورده چه تعداد عشایر غیور را بدلیل نبود پناهگاهها و محورهای دسترسی طعمه طغیان رودخانه های فصلی شدند و حتی فاتحه ای هم برای شان نخواندند.

نگارنده ، بروید و از بزرگان بپرسید در سال ۸۰ برای ملاقات با یک مدیرکل استان یا می بایست پارتی قوی داشته باشی و یا هفته ها منتظر می ماندی تا چهره مبارک مدیرکل را می دیدی.

راستگوی جوان، نمیدانم عقل تان قد می دهد یا خیر اما زمانی در این دیار گالن های نفتی جان دهها نوعروس و نوداماد را می گرفت و آنان در آتش خاکستر می شدند و اگر نمی شدند برای مداوی شان یا گناوه یا اهواز قتلگاه شان شده بود.

میدانی در صنعت خودرو ، پیشرفت مان تا سال ۸۰ ” تنها وانت بار ” بود و از میدان ساعت ( شهدای نیروی انتظامی کنونی ) تا ترمینال این شهر ترددمان با این وسله نقلیه بود.

آقای نگارنده ، بروید و بپرسید چرا بر سر برخی از دانش آموزان مدارس ما حتی در حوزه شهرها تا پایان دوران دولت آقای خاتمی ، ” شپش ” به شکل وفور یافت می شد؟ میدانی چرا؟ چون نه خبری از بهداشت بود و نه خبری از نظارت بر نظافت.

آقای مجتبی :
در شبکه رسانه ای خبری از نشریات چاپ منظم نبود و یک کانال استانی آن هم بمدت شش ساعت در روز جمعه ….

حتما بپرسید ” عزت اله سحابی ” و برخی نهضت آزادی ها چگونه در کاخ استانداری و پارک جنگلی یاسوج به این استان آمدند و ” لم ” دادند در حالیکه پدر شهیدی در دهدشت در گوشه خیابان فال ملت را می گرفت.

بپرسید که جایگاه رفیع شهداء ، خانواده های معظم شاهد و ایثارگر و توجه به ارزش های هشت سال دفاع مقدس در دولت اصلاحات کجا بود؟

****** بهرحال اینها که گفته شد شمه ای است از شاهنامه محرومیت دوران اصلاحات در کهگیلویه و بویراحمد و پیشنهاد می کنیم بجای نوشتن مطالب احساسی و نشآت گرفته از عطوفت جوانی ، کمی اهل مطالعه و بررسی باشید که اگرخواستید می توانیم آنها را در اختیارتان بگذاریم البته دوران آخر ” آقای موسوی جهان آباد ” را راست و حسینی از خود ایشان بپرسید چون ما معتقدیم ایشان ” سیدی وارسته اند.” ****

ادامه واقعیات تاریخ دیار ما……

بالاخره مجلس هفتم بعد از آن کش و قوس های ضدولایتی برخی از نمایندگان مجلس ششم شکل گرفت و بارقه امید در چشمان مردم بویراحمد و دنا به لطف انتخابی اصلح و در دوران تهدیدها ، تطمیع ها و حضور صاحبان زر و زور و تزویر با انتخاب ” استاد هدایتخواه ” درخشید.

دو سال از سال های نخستین حضور ” دکتر ” در مجلس هفتم مصادف با دولت اصلاحات بود اما دکتر خستگی ناپذیر برای رفاه عمومی مردم دیارش از هیچ تلاشی کوتاهی نکرد که قصد واگویی نداریم.

در این مقال نمی خواهیم به آن تلاش ها اشاره کنیم اما با حضور دولت و مجلسی اصولگرا بخش کوچکی از آنچه که به لطف امنیت نظام اسلامی شکل گرفت این است:

_ افتتاح محور یاسوج – بابامیدان بعد از ۱۷ سال
_ تاسیس شهرستان ها ، بخش ها ، شهرها و دهستان های جدید
_ گازرسانی به اغلب روستاهای بالای ۲۰ خانوار
_ احداث و راه اندازی مجتمع های متعدد فرهنگی و هنری
_ احداث و راه اندازی مراکز درمانی و بهداشتی
_ احداث و تاسیس مراکز متعدد ورزشی
_ بالارفتن سرانه درآمدی و ارتقای وضعیت معیشتی
_ توسعه شبکه های ارتباطی اعم از صدا و سیما ، رسانه های مکتوب و مخابرات
_ پروازهای مستمر فرودگاهی
_ انتصاب اغلب نیروهای استانی در مدیریت های مختلف استانی و کشوری
_ راه اندازی مراکز حوزوی و جذب عزیزان طلاب
_ راه اندازی رشته های مختلف تحصیلی تا مقطع دکترا
_حذف تشریفات مدیریتی و حضور مدیران دلسوزدر بین مردم محروم
_ توسعه شبکه های ارتباطی مانند محورهای پاتاوه – دهدشت ، باغچه – دهدشت و محورهای متعدد روستایی و عشایری
_ چهار نشست هیات دولت در هشت سال خدمت دلسوزانه دولت عدالت محوردر یاسوج و شهرستان ها
_ خدمات حمایتی گسترده برای ایجاد فرصت های شغلی به نیازمندان
_ حضور دلسوزان انقلاب با برگزاری همایش های اعتقادی ، فرهنگی ، سیاسی و معنوی
_ ساماندهی گلزارهای فراموش شده شهدای هشت سال دفاع مقدس
_ انجام پروژه های زیرساختی در عرصه های مختلف ارتباطی ، ورزشی ،کشاورزی ، دامداری ، بهداشتی و آموزشی که تا دهها سال نیاز مناطق را برآورده می کند.
_ تاسیس و راه اندازی شبکه های متعدد بانکی و سرمایه گذاری گسترده بخش خصوصی در مناطق مختلف استان بویژه شهر یاسوج
_ تاسیس مراکز متعدد دانشگاهی و رفع دغدغه های خانواده ها از ادامه تحصیل فرزندان شان
_ ارتقای سطح امنیت به لطف خدمات گسترده نیروهای انتطامی و امنیتی
_ ارائه خدمات مطلوب تر دستگاه قضایی با گسترش واحدهای مرتبط
_ ابهت بخشیدن به جایگاه رفیع نماینده گی مجلس
_ معرفی نمودن دیار محروم کهگیلویه و بویراحمد و اعتماد دوباره دولتمردان به این استان بطوری که ۱۲ دقیقه مشهور دفاع از کابینه دولت مهرورز به اسطوره بویراحمد و دنا در مجلس هشتم در تاریخ به ثبت رسیده است.
_ و صدها خدمات دیگر که در این مقال نمی گنجد و می شود گلستانی از لسان ” سعدی شیرازی ” برای آن نوشت.

**** نتیجه ****
بدرستی استاد فرهیخته دانشگاه ، چهره ملی دیارمان جناب ” دکتر هدایتخواه ” اسطوره است و اسطوره خواهد ماند چون یقین داریم با بررسی دوران زندگی سیاسی ایشان چنین اسطوره ای دیگر زاده نخواهد شد.

ضمن احترام به کاندیداهای انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی ، به تمامی مردم بویراحمد و دنا صمیمانه پیشنهاد می دهیم بار دیگر دست در دست هم دهیم به مهر و از اسطوره مان بخواهیم به عرصه سیاسی بازگردند زیراکه تنها راه نجات دیار و زادگاهمان از محرومیت های کنونی حضور مقتدرانه ایشان در خانه دهم ملت است انشاله.

اگر می خواهیم بار دیگر پرچم افتخار دیار و زادگاهمان را در ایران اسلامی باسربلندی همانند مجالس هفتم و هشتم شورای اسلامی برفرازیم راهی جزء حضور ” دکتر هدایتخواه ” در مجلس بعنوان نماینده مردم شریف بویراحمد و دنا نداریم.

پس: هدایتخواه نماینده اسطوره ای بویراحمد و دنا خواهد بود

منبع:کبنانیوز

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا