نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

31. ارديبهشت 1393 - 13:52
دانا در همین زمان اندک نشان داد قادر است بین سه اصل دفاع از دستاوردهای نظام، رعایت مصالح کشور و نگاه مبتنی بر انتقاد به مشکلات موجود تعادل ایجاد کند.

به گزارش چهار فصل ،

به گزارش بلاغ، پدیده فیلترینگ و جلوگیری دولت ها از دسترسی جامعه به بخشی از محتواهای موجود در اینترنت، امری است که در تمام مناطق جهان سابقه داشته و اتفاقاً کشورهای مدعی آزادی بیان و دموکراسی در این زمینه گوی سبقت را از سایرین ربوده و علیرغم جوسازی های گسترده ای که در رسانه های وابسته به خود انجام می دهند، به شدت هر چه تمام تر در برابر محتواهای خلاف میل خود واکنش نشان می دهند.

کافی‌ست در یکی از کشورهای مدعی آزادی بیان در اینترنت، اراده کنید در وبلاگ یا سایت شخصی تان، با تنظیم مقاله یا یادداشتی؛ واقعه هلوکاست و آمار و ارقام متناقضی که یهودیان در این خصوص بیان کرده اند را مورد بررسی قرار دهید تا طعم آزادی بیان به سبک آمریکایی با فیلتر و مسدود شدن به کام تان چشانده شود.

با این تفاصیل فیلترینگ امری است غیر قابل اجتناب که تمامی دولت های جهان بر حسب سیاست های اجتماعی و فرهنگی خود روی محتوای موجود در اینترنت اعمال کرده و طبیعی است که نوع اعمال آن در کشورهای غربی با کشورمان متفاوت باشد.

بدین ترتیب باید انتظار داشت  در کشورهایی که روابط غیراخلاقی جزو خط قرمزهای آنها به حساب نمی آید، انتشار محتواهایی از این دست نیز در اینترنت با ممانعت خاصی مواجه نشده و در دسترسی کاربران بومی به آن نیز محدودیت مواجه نشود.

بنابراین ماهیت فیلترینگ در کشورمان ارتباط مستقیم با ایده‌ها و ارزش های حاکم بر انقلاب اسلامی ایران داشته و طبیعی است که انتظار داشته باشیم، حکومت اسلامی به نمایندگی از ملت و در پاسخ به دغدغه های خانواده ها در مورد محتواهای نامناسب بارگذاری شده در اینترنت، صفحات حاوی جسارت و اهانت به ارزش های اسلامی، تهدید کننده کیان خانواده و مرزهای اخلاقی جامعه و تریبون های جریانهای سیاسی اجتماعی، معارض با انقلاب را از دسترس خارج نماید.

هیچ‌گاه درصدد تضعیف نهادهای تصمیم گیر در فیلترینگ کشور نبوده و نیستیم، اما معتقدیم چنانچه در برخی از موارد، سایت یا وبلاگی که در طول زمان فعالیت خود، دل بستگی به نظام و انقلاب و هنجارهای کشور را به اثبات رسانده و دل در گرو ارزش های نظام دارد، سهواً مرتکب خطایی شود، مورد رأفت اعضای محترم کارگروه تعیین محتوای مجرمانه و مجموعه های پایین دستی قرار گیرد.

چند روزی است سایت خبری تحلیلی دانا، که در مدت کوتاه شروع فعالیت خود طرح دغدغه های رهبر معظم انقلاب را در دستور کار داشته، فیلتر و از دسترس خارج شده است.

دانا در همین زمان اندک نشان داد قادر است بین سه اصل دفاع از دستاوردهای نظام، رعایت مصالح کشور و نگاه مبتنی بر انتقاد به مشکلات موجود تعادل ایجاد کند و با شناسایی و تجزیه و تحلیل معظلات و ارائه راهکار برای رفع آن، بازوی رسانه ای مسئولین در حل چالش های پیش رو باشد.

واکنش مدیران دانا به این تصمیم نیز دلیل دیگری است بر اثبات پایبندی این مجموعه به اصول اخلاق حرفه ای در رسانه ها.

برخلاف برخی جریان ها که به محض اعمال فیلترینگ، ندای مظلومیت سر می دهند و بی محابا به دستگاه های تصمیم گیر می تازند، دانا نه تنها به این تصمیم اعتراض نمی کند بلکه با دفاع از ساز و کارهای قانونی پیش بینی شده به این حکم تمکین کرده و دست رد به سینه جریان هایی می زند که در تلاشند از این آب گل آلود به نفع خود ماهی بگیرند و تفکر ارزشی حاکم بر دانا را رودرروی بخشی از نظام قرار دهند.

ضمن احترام به تصمیم کمیته فیلترینگ که بی تردید ریشه در مصالح کشور و حفظ آرامش روانی کشور دارد، از  اعضای محترم تصمیم گیر در این حوزه که بی شک در حوزه های کاری تخصصی خود صاحب نظر هستند، توقع بازنگری در تصمیم اتخاذ شده داریم تا زمینه بازگشت دانا به فضای رسانه ای کشور فراهم گردد.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی