نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. آذر 1393 - 23:15
لیلا حسین زاده
لیلا حسین زاده در تقدیم به همه بسیجیان نوشت
چریک های خانه به دوش عدالت
عضوکانون بسیج فرهنگیان شهرستان بویراحمد در یاداشتی با تبریک هفته بسیج به نقش این تفکر در جامعه پرداخت.

چهارفصل، لیلا حسین زاده،عضوکانون بسیج فرهنگیان شهرستان بویراحمد  تقدیم به همه بسیجیان ((چریک های خانه به دوش عدالت)) یاداشت زیر را نوشت.

 

به مناسبت فرا رسيدن هفته بسيج يعني پنجم آذر ماه كه مصادف است با  فرمان تاريخي  حضرت امام (ره)   مبني بر تشكيل ارتش بيبست ميليوني ؛ متن زير را تقديم مي كنيم به  بسيجيان مخلص و بي ريايي كه براستي نام و نشان در گمنامي يافته اند و در مكتب اسلام ناب محمدي (ص) رويئده اند و در فضاي نبوت رشد كرده و همراه خورشيد  انقلاب اسلامي درخشيده اند و با دم مسيحايي خميني كبير در  پنجم  آذر 58 به اوج خود رسيدند و معجزه آسا سوار بر مركب عشق ، مسلح به سلاح ايمان از قله قاف گذشتند وصاعقه وار به آسمان ايثار سفر كردند و همچو ابر بهاري بر سرزمينهاي بي رمق باريدند و شهيدان را تا عرش اعلا مشايعت كردند و خود مانده اند تا آينده شهيد نشود و اكنون هم از نعمت احساس تكليف آنان در همه لحظات  است كه انقلاب ما به بركاتي دست يافته  و به هيچ چپ و راستي متمايل نيستند و ولي زاده و مستقيم اند و سياستي را طالبند كه سرچشمه از زلال ديانت داشته باشد و به خون سرمايه داران فئودال زالو صفت كه هيچ گاه همراه ملت نبوده و نيستند ، تتشنه است .

 

 آري بسيج يعني همنوا گشتن با چكاوكهاي زيباي اهورايي  ، يعني در زلال درياي عشق بازي غرق شدن و در پرتو دم عيسوي خفتگان وادي عشق را الفباي روشني آموختن، و از بسيج نوشتن يعني در زلال ايثار وضو گرفتن  را عاشقانه تفسير كردن .

 

  ربع قرن است كه بسيج ناب تر از شبنم هاي روح بخش سحري چون اختري گيتي افروز و خوش طالع در آسمان ضمير همه عاشقان تلالؤ و درخشندگي مي كند  و با روح شفاف و زيبا و فطرت نماي خويش ، آينه دلهاي همگان را از زنگارهاي گمراهي و تغافل جلا داده و در اين ميان بسيجيان همان پروانه هاي گرد شمع ولايتند كه در حريم ايثار و از خود گذشتگي ، رسم عاشقي را در طبق اخلاص نهاده اند .

 

 حضرت امام (ره) از بسيج به(( شجره طيبه)) تعبير كردند ، چه زيبا سخني كه در حقيقت بسيج شجره طيبه اي است كه ريشه در اعماق هستي داشته و شاخه هايش در گستره گيتي سر به فلك كشيده و به مصداق تعبير عالمانه رهبر معظم انقلاب ، ((مزرعه بي حصار))است كه شاخه هاي اين شجره طيبه و مزرعه بي حصار ؛ دانش آموزان ، دانشجويان ،‌كارگران ، معلمان ، كارمندان ، بازاريان ، اساتيد ، مهندسين ، پزشكان ، ورزشكاران ، هنرمندان و .... عموم مردم ، همان چريكهاي خانه به دوش عدالت و ((مرغان آغشته به عشق )) سحرگاه ايران اسلامي و حتي جهانند كه از شبي تا به صبح كلي معادلات را برهم زده و خواهند زد .

 

 در اين روزگار بحراني بسيج چشم به كوكب هدايت دوخته  و بر تابه عشق ولايت مي سوزد ، بسيجيان شاگردان هميشگي مكتب شهيدان ، شاهدان مكتب حسين (ع) و پاسداران حريم لايت ، شناسنامه هويتشان شهادت ، تاريخ تولدشان عاشورا  و سرزمين  آرماني شان كربلا است . آنان كه ((شبه نظامي شان )) مي خوانند ، مردان آزمونهاي بزرگ تاريخ معاصر و فرزندان رزم و حماسه اند زمونهاي بزرگببببببزرگ  برخلاف تصور آنان كه حتي از نام بسيج در هراسند ، در برابر باطل و حق خواهي مستضعفان ؛ بي ترمز و در همه ابعاد ديگر  ((‌منطقي  هستند  و منطقي مي انديشند و منطقي عمل مي كنند )) (1)  و تبر را  به تبع ابراهيم پدر  به دست گرفته اندتا محرومان جهان را بت شكني آموزند و با خداي خويش و مردم انقلابي اين مرزو بوم پيمان خون بسته اند تا در جهان  بت و بت كده و بت پرستي  برجاست تبر پدر را بر زمين نگذارند . 

 

بسيجي زاده مكتب وحدت آفرين رسول الله و پرورش يافته مدرسه روح الله است تا ديوارهاي تبعيض ، مرزهاي تفرقه و زنجبرهاي جهالت را در هم نكوبد از پاي نمي نشيند ؛ نه ظلم مي كند و نه تن به جور مي دهد و نه زنجير ظلم را به پاي هيچ مظلومي در جهان تاب مي آورد . 

 

بسيجي نيزه بلند آفتاب است  كه به قلب ظلمت ها  نشانه رفته است و اكنون بانگ الله اكبرش كاخ فرعونيان زمان را  به لرزه افكنده است ، بسيجي خون دل مي خورد ،  اما به خاطرحفظ اسلام و حرمت  داشتن سكوت اختيار كرده و خاموش است و خوب مي داند كه هركه را قصر فرا رفت ،  فرازش  قصر است  و هركه را در قصر فرو رفت ، نمازش قصر است .

 

اما اين را علم نمي كند كه دست و زبانهاي ياوه را قلم كند ، بلكه چاهي دارد در خلوت محرم ؛ بسيجي زمزمه اي مبهم است    ؛  كه بر زخم دوران خويش مرهمي دارد و در هر حال دشمن شيطان است  چه كوچك و چه بزرگ، چه بيرون و چه درون . در مدرسه بسيج ، قرآن كتاب ، راهنما ولايت ، مقتدا خدا و نمره قبولي خشنودي حق است.

 

بسيج به عزم علي ، به ’حسن حسن ،  به ياد حسين ، به سجده سجاد ، به علم باقر ، به صدق صادق ، به كظم كاظم ، به رضاي رضا ، به جود جواد ، به  هدايت هادي ، به  صفت عسكري و به عشق مهدي  پيمان بسته است تا ظهور دولت يار  سنگربان و پشتيبان ولايت باشد و مدافع حق و حقانيت و عدالت .

 

اما  نبايد فراموش كنيم كه همانگونه كه امام  راحل عظيم الشان فرمودند  (( غافل شدن از بسيجيان سوختن در آتش  دوزخ الهي را به همراه خواهد داشت . )) ( 2) بسيج  و بسيجيان  با تمام دل و جان نه شرقي و نه غربي اند و   كساني را كه مي خواهند  دستاورد هاي ما در عرصه هاي مختلف را به غرب  و غرب زده ها نزديك نمايند نمي بخشند و با آنها  در ستيز خواهد بود و اگرچه بسيج و بسيجيان همانگونه كه تاكنون نيز ثابت كرده اند بدون هيچ چشم داشتي سنگربان انقلاب و آرمانهاي حضرت امام و رهبري معظم انقلاب و ارزشها بوده و هستند و انشاء الله خواهند بود ؛ اما هشدارانه و دلسوزانه به مسئولين عرض مي نماييم كه دوگانگي در گفتار و عمل در برخورد با بسيجيان و ايثارگران ، اعتماد بزرگترين پشتيبانان و حاميان جان بركف نظام  و انقلاب و اسلام را دچار َتَرك خواهد كرد . به اميد آنكه همه بسيجي باشيم و بسيجي بمانيم و بسيجي عمل كنيم .

 

یاداشت ليلا حسين زاده:عضوکانون بسیج فرهنگیان شهرستان بویراحمد

1 – از فرمايشات مقام معظم رهبري در مورد بسيج

2-  فرازي از پيام حضرت امام به مناسبت تشكيل بسيج .انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی