نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. دى 1393 - 12:59
این اولین سوالیست که ذهن هر انسانی را نسبت به چرخش ها و تغییر مواضع افراد،مشغول می سازد. اصلا ایا تعامل و معامله همگرایی دارند یا خیر؟

چهارفصل، سید رحیم وفانژاد در یاداشتی که برای این پایگاه خبری ارسال کرد نوشت:  این اولین سوالیست که ذهن هر انسانی را نسبت به چرخش ها و تغییر مواضع افراد،مشغول می سازد. اصلا ایا تعامل و معامله همگرایی دارند یا خیر؟تمیز این دو دامنه اگرچه بسیار سهل است اما گاها در صحنه سیاسی اجتماعی استان شاهد تعارض هایی هستیم که ذکر آن اگرچه موجب شرمندگی برای عده ای می باشد اما در راستای روشنگری میتواند مطلبی مفید باشد.  

 

در این مختصر ،چند مصداق از معامله گری بیان خواهد شد که کمی شایسته تأمل می باشد  در معامله آنچه که مهم است منافع شخصی افراد مد نظر می باشد پس هرجا که منفعت داشته باشد به آن سو باید رو کند تا بتواند منافع خود را بدست آورد و متاسفانه امروز در بازار سیاسی به بهانه تعامل ، عده ای معامله گر شده اند و چنان تغییراتی در مواضع آنها مشاهده می شود که بسی انسان متحیر می شود .

 

در این خصوص باید اشاره کرد به تغییر مواضع آن دسته از برادرانی که در زمان دولت اصولگرایی مدیر بوده اند و امروز نیز عزیزان درباری در استان شده اند،چه به نام رئیس و مدیر چه به نام مشاوران اعظم البته این اشخاص در هیچ برهه ای برای جریان اصولگرایی ،یک اصولگرا معرفی نمی شوند و شاید تنها جمله ای در شأن این دوستان باشد همان جمله شندینیه "مگسان گرد شیرینی "کفایت کند.

 

این ادعا نباید تنها به اشخاص ختم شود ،چه بسا در انتخاباتی در همین استان نظاره گر بودیم آقایان اصلاح طلب نیز دست از مواضع خود برداشته و کاندیدای اصلاح طلب را کنار زده و از شخصی اصول گرا حمایت کرده اند که این رفتار فقط نشانگر حمایت از شخص پیروز بوده که در نتیجه آن، منافعی برای خود کسب کنند و این همان معامله می باشد که به آن اشاره شد.

 

در این راستا می توان یک اشاره ای به انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته کرد: وقتی که  اصلاح طلبان عدم مقبولیت خود را در اثر سهل انگاری ها و حرکات دشمن پسندانه عده ای فتنه گر در سال  88 را مشاهده کردند ، با وجود شخصیت اصلاح طلبی چون دکتر عارف ،دست به دامن مهره ای می شوند که خود را معتدل معرفی کرده و بدلیل شعارهای زیبایش درصد قبولی اش بیش از سایر کاندیداها بود.

 

این پوست اندازی ها تا کی ادامه دارد ؟باید بیان کرد عامل اصلی این پوست اندازی ها شهوت قدرت طلبی در این چهره ها  بوده و تا زمانی که نظام شایسته سالاری مستقر نشود همواره خواهیم دید اشخاصی را که در وقت منافع، اصلاح طلب یا اصولگرا می شوند.

 

از این دامنه افرادی را که امروزه دورخیز برای مجلس گرفته اند را نیز نباید از قلم انداخت ،آنانی که در مقالات و اظهار نظرهای خود خنثی شده اند و شخص خنثی یعنی بی لیاقت.

 

در پایان از استراتژی اعتدال بدون بکارگیری از نیروهای احمدی نژاد و تغییر نگرش آن می بایست  یادی کرد که تغییر در این موضع و نگرش  نیز چند علامت سوال دیگر به عملکرد دولت در استان اضافه می کند .

 

البته این تغییر موضع متاسفانه  با رسمیت بخشیدن به قوم گرایی در استان توأم  بوده که امروزه کسی نمی تواند منکر آن شود .

 

امروزه برای پیشرفت و توسعه می بایست کمی فضا از معامله گری به سمت تعامل پیش برود تا عرصه بر منفعت طلبان و فصول گرایان بسته شود و تعارضهای نگرشی و رفتاری از جامعه رخت ببندد.

ان شاءالله/ سید رحیم وفانژاد

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی