نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. اسفند 1393 - 9:59
آغازی بر پایان آغا زاده ها,چهارفصل
یادداشت:
آغازی بر پایان آقازاده ها
نویسنده: 
محمد ناصر پاک نژاد
در این زمان چشم همه مردم به دست و قلم انسان های آزاده، مسئولین دلسوز نظام جمهوری اسلامی می باشد تا باشد که مفسدین و متعرضین به حق و حقوق مردم و البته بیت المال به سزای اعمال خویش برسند و باز هم مصلحت و نفوذ سیاسی و اقتصادی ایجاب نکند که به عنوان فشاربر دستگاه قضا استقلال این دستگاه از بین رود و به هر دلیلی عدالت باز هم پشت پرده بماند و روح کلی استقلال و عدالت نزد مردم کم رنگ شود.

به گزارش چهارفصل در پی محاکمه مهدی هاشمی در دادگاه، فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمدی نوشت: مدت مدیدی است که در کوچه بازار و هر کوی و برزنی که باب گفتگویی باز می شود، به مجرد اینکه از انقلاب و جمهوری اسلامی سخنی می راندی، با پوزخند معناداری مواجه می شدی که منشأ اصلی آن به عدم برخورد جدی با متنفذین فاسد در سیستم سیاسی و اقتصادی کشور بر می گردد.

 

مدتی بود که عدالتخواهی ونگاه یکسان به همه ی آحاد ملت زیر سؤال رفته بود و اجرای عدالت در نظر مردم به تاریخ پیوسته بود، وقتی این قضیه حاد تر شد که آقازادگانِ، در پناه آقایشان(اقایان نسبی و سیاسی) به داشتن پشتی گرم اعتراف کرده ومردم از آن روز دیگر نخندیدند و هر روز مأیوس تر می شدند تا این اواخر که پس از گذشت ۱۳ سال از فرمان ۸ ماده ای رهبری انقلاب مبنی برمبارزه با مفاسد اقتصادی، در پرونده ی مهدی هاشمی کورسویی از امید در دل مردم روشن شد.

 

زیرادریافته بودند که دیگر هیچ کس از تیغ برنده ی عدالت در ایران اسلامی در امان نخواهد بود.حتی حتی حتی اگر از گوشت و خون کسانی باشی که انقلاب به تومدیون است و یا متصل به جریان قدرتمندی در کشور باشی.

 

به استقبال عدالت رفتن یعنی آماده فدا شدن برای ارزش ها در انقلاب ۵۷ و سال ها قبل از آن و در ۸ سال دفاع مقدس پدرانمان به اثبات این حرف نشستند و در دو فتنه بزرگ در دو دهه متوالی(۷۸و۸۸) هم خود و برادرانمان نشان داده ایم که پایش بیفتد پشت انقلاب ارزشی را گرم میکینم تا آرمان ها و ارزش هایش و رسالتش فراموش نشود زیرا هرگاه دم از انقلاب میزنیم کسی حق ندارد پشتش و خیالش را به کسی جز قانون اسلامی گرم کند.

 

امروز حرف از کسی است که مفهوم”آقازادگی”تداعی گر وی است. آقا زاده ای که بیش از دودهه از انجام اعمالی خلاف اصول شهروندی جمهوری اسلامی هنوز تلاش در رفع اتهام می کرده و جان رابه دندان گرفته بود تا دادگاهی علیه او برگزار نشود حتی به قیمت عوض شدن قاضی و عقب افتادن روند بررسی.

 

کسی که برضد امنیت ملی، برضد اقتصاد ملی، بر ضد سیاست جمهوری اسلامی اقدامات تجدیدنظر طلبانه ای انجام داده در نظر مردم جای هیچ گونه گذشتی برایش وجود ندارد.

 

کسی که بعد از فتنه ۸۸ همچون خیلی از دیگر شخصیت ها بانگ رحیل سر داد واز ایران رخت بست تا به خیال خام خویش گذر زمان واقعیتها را با خود ببرد،غافل از اینکه مردم و دلسوزان ندای کوچ او را از جنس گریختن می دانستند و منتظر روز مبادا بودند.

 

حالا چه می شود که بعد از سه سال به ایران باز میگردد؟جز پشت گرمی که به او وعده داده می شود برای رسیدگی به روند پرونده.

 

آیا جرم مه آفرید خسروی بیشتر از “م.ه” بود؟اقدامات علیه امنیت ملی و پولشویی و رشوه در ماجرای استات اویل و… از اختلاس ۳ هزار میلیاردی کم اهمیت تر بوده؟چطور تبرئه می شوند برخی افراد(بخوانید آقازاده ها)

 

حال که جای بسی امید است که چنین فردی محاکمه می شود اما کم و کیف محاکمه و نیز مکانی که در آن باید حبس خود را سپری کند مهم است آیا همین ۱۵ سال اگر به تأیید دادگاه تجدید نظر برسد را مانند سایر زندانیان خواهد گذراند؟؟!

 

چرا اختلاف غیر متعارف و تبعیض نا روا تا این اندازه؟ آیانباید متعرضین به بیت المال هر کسی و در هر مقامی و به هر میزانی از تعرض حتی اگر به اندازه ی یارانه ی نقدی یک ایرانی باشد ، به اشد مجازات محکوم شوند؟

 

با این حال هم می گوییم پشت عدالت گرم.

در این زمان چشم همه مردم به دست و قلم انسان های آزاده، مسئولین دلسوز نظام جمهوری اسلامی می باشد تا باشد که مفسدین و متعرضین به حق و حقوق مردم و البته بیت المال به سزای اعمال خویش برسند و باز هم مصلحت و نفوذ سیاسی و اقتصادی ایجاب نکند که به عنوان فشاربر دستگاه قضا استقلال این دستگاه از بین رود و به هر دلیلی عدالت باز هم پشت پرده بماند و روح کلی استقلال و عدالت نزد مردم کم رنگ شود.

 

حال چشم مردم به یک پرونده دوخته شده، مردمی که فسادهای یک آقازاده در قراردادهای اقتصادی را به چشم دیده اند، در استات اویل، پتروپارس و بسیاری دیگر از قراردادهای اقتصادی که با فساد او و جریان حمایت کننده اش بوده منتظرند حکم تعیین شده برای وی براساس عدالت باشد تا راه برای بقیه افراد متخلف و مفسد بسته شود.

 

“م.ه”باید بیش از اینها جواب پس دهد. نه اینکه برای اختلاس و ارتشاء در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت ۳ سال و برای اختلاس و ارتشا در استات اویل ۷ سال و از همه مهم تر برای تبلیغات علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه جمهوری اسلامی ایران به ۵ سال حبس و رد مال و جزای نقدی محکوم شود.

 

باز هم واقعاً پشت دستگاه قضا گرم که به اراده ملت احترام گذاشته و به حق وحقوق آنها رسیدگی کرده و سیاسی بودن را بر وظیفه و اجرای عدالت ترجیح نداده است.

 

آفرین می گویم و می بوسیم دست و قلمی را که در رسیدگی به این گونه مسایل ذره ای از عدالت عدول نکرده و به پرونده دانه درشت ها و افراد پشت گرم عادلانه رسیدگی می کند.

 

و این آغازی بر یک پایان تلخ اختلاس ها و ارتشا و قانون گریزی ها و پشت گرمی ها خواهد بود ان شاءالله.

والعاقبه للمتقین

منبع: دنانیوز

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی