نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. فروردين 1394 - 19:03
مشکل از اسلام است!
نویسنده: 
بهنام ترکمان
متاسفانه در دنیای مدرن و یا پست مدرن امروز کشور هایی که منفعتی در گرایش مردم به معنویت ندارند در حال دور کردن جوامع مختلف به دین و ائینی هستند که سعادت انسان را تضمین می کند، و در این راه از هیچ کاری مضایغه نکرده و تا انجا که بتواند با ایجاد شبهات، بدعت ها و روش های مختلف برای رسیدن به این هدف خود تلاش می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، یکی از جدیدترین و بهترین روشی که برای این دشمنان خوش ایند و مطلوب بوده است، ایجاد تفرقه و جنگ بین کشور های که در ان ادیان الهی جریان دارد و وحشی نشان دادن انسان های دین دار است که متاسفانه تا حدودی هم با استفاده از ابزارهای رسانه ای که در اختیار دارد موفق بوده است.

 

حال سوال اینجاست که ایا واقعا دین سدی در مقابل خوشبختی و کمال انسان است؟

و ایا مادی گرایی (ماتریالیسم) و دوری از معنویت و اتکا بر توانایی های انسان راه رسیدن به آزادی بشر (لیبرالیسم) است؟

 

اما هدف پرداختن به این سوالات و یا پاسخ گویی به آنها نیست. چون در کتب معتبر بسیاری به آنها پاسخ داده شده است .

 

چیزی که قصد پرداختن به آن را داریم این که چگونه این دولت های ضد دین و ضد اخلاق از سادگی و ناآگاهی جوامع دین دار برای اشاعه شبهات و بدعت های خود استفاده می کنند .

 

متاسفانه در چند سال گذشته شاهد آن هستیم که با گسترش شبکه های اجتماعی و فراگیر شدن آن در بین مردم دنیا میزان تفرقه و همچنین بد بینی در بین جوامع مختلف از لحاظ اختلافات دینی و آیئنی  پیشرفت چشم گیری داشته است .

 

تا جایی که تقریبا این اختلافات را می شود منشأ مشکلات منطقه دانست . مشکلاتی که با ایجاد تفرقه توسط دشمنان همه مردم دین دار به جنگ و خون ریزی منجرب گردیده ، و حس برتری و زیاده خواهی یک کشور و یک ملت را نسبت به یک کشور دیگر برانگیخته و موجبات جنگ را در راستای اهداف این دشمنان فراهم کرده است .

 

به طور  برتر دانستن دین مسیحیت از دین اسلام و یا دین یهودیت از ادیان دیگر...

 

همچنین بیان این موضوع که مردم انگلیس با وجود اینکه اعتقاد آنچنانی به خدا ندارند و مثل ما ایرانی ها خود را معتقد و مذهبی نمی دانند در بسیاری از مسائل بهتر عمل می کنند! مثلاآنها به هیچ وجه دروغ نمی گویند، از لحاظ رفاهی وضعیت بهتری دارند .

 

اما ایا واقعیت این چنین است؟

آیا افرادی که در کشورهای غربی زندگی میکنند کمتر دروغ می گویند؟

و آیا مردم امریکا به خاطر دوری و تبعیت نکردن از ادیان الهی از وضعیت رفاهی بهتری برخوردار هستند؟

 

با کمی تفکر خواهیم فهمید که این مسائل توطئه و نفاقی بیش نیست. چرا که کم نیستند افرادی که سالانه به دلیل گرسنگی در همین ممالک غربی می میرند؟

و یا کم نیستند افرادی که دست به دزدی ، تجاوز به عنف ، قتل دسته جمعی در مدارس و..... می زنند .

 

پس مشکل از دین نیست !

 

مشکل از ماست که فکر می کنیم هر جا که ما می خواهیم اشتباه و یا خطایی را مرتکب شویم دین باید به شکل مادی و قابل مشاهده ظاهر شده و از ارتکاب به خطای ما جلو گیری نماید .

 

اما نه دین مانند یک ماشین است که ما در اختیار داریم اما شرط تصادف نکردن و اسیب ندیدن آن شیوه صحیح رانندگی ماست . پس مشکل از دین نیست!

انسان هرچه این هدایتگری ها، توصیه ها را دقیق تر انجام دهد در زندگی مادی موفق تر خواهد بود یعنی دین یک وسیله و نیروی کمکی است برای سعادت ما .

 

پس عامل برتری ملت ها قدرت اراده و خواست آنها برای مواجهه با مشکلات است . که دین هم می تواند به این اراده قوت بخشیده و خواست ملت ها را در راه صحیح قرار دهد نه جنگ و خونریزی......

منبع: صبح زاگرس
انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی