نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

2. خرداد 1394 - 10:06
همايش اصلاح طلبان،chaharfasl.ir
چند نکته مهم در باب همایش اخیر اصلاح طلبان کهگیلویه و بویراحمد
نویسنده: 
حجت السلام مصباح نژاد امام جمعه سی سخت
فلسفه احزاب و تشکلهای فعال سیاسی ایجاد بستر و فضا برای ایجاد رشد و تعالی و توسعه همه جانبه بر محور ارزشها و معیارها است ،در همایش اخیر اصلاح طلبان کهگیلویه و بویراحمد بیانیه ای صادر و در اختیار برخی از رسانه ها قرار گرفت که دارای نکات قابل توجهی بود که در زیر می آید.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل، حجت السلام ناصر مصباح نژاد امام جمعه سی سخت در این یادداشت آورده است: همه احزاب و گروه ها معتقد به وجود چند صدایی ,آزادی بیان و اندیشه ،تحمل مخالف ،گفتمان نقد و مدارا،نفی انحصار طلبی و نشاط سیاسی طبق ضوابط و قواعد خود هستیم.

 

کار سیاسی ،نشاط سیاسی و حزبی الزامات خاص خود را دارد و کسانی که قصد فعالیت سیاسی در ایران اسلامی را دارند باید ارزشها ،هنجارها و قوانین حاکم بر نظام سیاسی را بپذیرند ،طبیعی است در نظام های سیاسی دنیا اپوزوسیون و افرادی که قصد براندازی ،توطئه و اسقاط یک نظام سیاسی را دارد اجازه فعالیت داده نمی شود .

 

جمهوری اسلامی ایران که با ماهیت و ایدئولوژی خاص خود ،تفاوت ماهوی با سایر نظامهای سیاسی دنیا و مبتنی بر نظریه مردم سالاری دینی است که یادگار امام راحل بوده است و حاصل خون هزاران شهید و انسان کم نظیر بوده و باید شاکر این نعمت بزرگ الهی باشیم.

 

فلسفه احزاب و تشکلهای فعال سیاسی ایجاد بستر و فضا برای ایجاد رشد و تعالی و توسعه همه جانبه بر محور ارزشها و معیارها است ،در همایش اخیر اصلاح طلبان استان بیانیه ای صادر و در اختیار برخی از رسانه ها قرار گرفت که دارای نکات قابل توجهی بود که در زیر می آید.

 

  1. در باب عنوان مسئله آزادی آقایان موسوی و کروبی که یکی از محورهای بیانیه پایانی این همایش بود باید گفت:اصلاح طلبان به جای آنکه نقد درون گفتمانی و آسیب شناسانه داشته باشند و فتنه خسارت بار 88 را محکوم کنند اصرار به خطا و اشتباهات گذشته خود دارند.

 

  1. عبور از خطوط قرمز و تطهیر سران فتنه محکوم و آقایان یادشان باشد که خطای فتنه بزرگترین ضربه را به خود جریان اصلاحطلبی وارد کرد و بهتر است فکر دیگری برای فعالیت سیاسی خود داشته باشند.

 

  1. ادامه این رویه همدلی و انسجام را در جامعه از بین میبرد و تجربه نشان داده هر کس در مقابل ولایت فقیه بایستد خوار و ذلیل خواهد شد حتی اگر مرجع تقلید باشد.

 

  1. محور دیگری که در بیانیه اصلاح طلبان وجود داشت حمله به آقای خادمی فرزندی از فرزندان این استان و سیدی محترم با ویژگی های اخلاقی خوب نظیر ادب ،متانت ،پختگی و پرکاری بود که باید بدانیم تضعیف استاندار بومی هنر نیست بلکه خود زنی و فرسایش ظرفیت ها و توانمندی های انسانی و مدیریتی فرزندان این استان است ،رویه غلطی که اصرار بر آن وجود دارد و حاضر نیستیم از آن دست برداریم.

 

ما در مقابل مدیریت بومی باید سیاست دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه در پیش بگیریم چرا که تضعیف استاندار راه به جایی نمیبرد و باید برای توسعه استان به او کمک کرد.

 

در ادامه باید به آنهایی که نگران از تکرار مواضع بر علیه سران فتنه هستند بخواهیم که به این چند سوال پاسخ دهند .

 

  1. خسارات وارده به مملکت توسط سران فتنه را چه کسی باید پاسخگو باشد؟
  2. جواب خونهای ریخته شده و بی گناه را چه کسی باید پاسخ دهد ؟
  3. سختی ها و فشارهای اقتصادی و سیاسی که در پی این جریان بر کشور و مردم وارد شد را چه کسی باید پاسخگو باشد؟

در این بیانیه نسبت به خدمات و اقدامات ارزشمند دولت گذشته که موفقیت های فراوانی لااقل در این استان محروم داشته است سیاه نمایی شده است و بدور از انصاف است که داوری ها و قضاوت ها بر اساس حب و بغض ها باشد .

 

در پایان باید گفت متاسفانه در این بیانیه به نعمت وجودی مقام معظم رهبری و مدیریت حکیمانه و داعیانه ایشان بی مهری شده است و از دیگران مداحی شده است.

منبع: سفیر دنا

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی