نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. خرداد 1394 - 11:43
اجازه نمی دهیم کسانی که دولت مصدق را سرنگون کردند، کسانی که در جنگ 8 ساله به صدام کمک کردند، کسانی که نیروی نظامی به طبس آوردند، کسانی که هواپیمای غیر نظامی ما را روی خلیج فارس مورد حمله قرار دادند، کسانی که اموال ما را بلوکه کرده اند و آنها خودشان در گوشه دیگر دنیا به غارت و چپاول و دنیاگرایی ضدبشری خودشان بپردازند، با مجوز خودمان پا به کشور نهاده و اول با پنبه و بعد از اطمینان از خالی کردن دستانمان در مقابل خودشان، سرمان را ببرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، محمد ناصر پاک نژاد در یادداشتی نسبت به رفتار اهانت آمیز آمریکا ودیگر کشورهای مذاکره کننده با دولت ایران علاوه بر حمایت مشروط از تیم مذاکره کننده ، موضع گیری کرده و نوشت: اجازه نمی دهیم کسانی که دولت مصدق را سرنگون کردند،  کسانی که در جنگ 8 ساله به صدام کمک کردند، کسانی که نیروی نظامی به طبس آوردند، کسانی که ناوچه های ما را در خلیج فارس مورد حمله قرار داد و غرق کردند، کسانی که از ریگی حمایت کردند تا هموطنان ما را جلوی دوربین سر ببرد،  کسانی که  هواپیمای غیر نظامی ما را روی خلیج فارس مورد حمله قرار دادند، کسانی که  اموال ما را بلوکه کرده اند وپس نمی دهند، کسانی که ما را تحریم کرده و به بیماران ما دارو نمی دهند کسانی که داعش را ایجاد کرده تا امروز با دبن به جنگ دینمان بیایند و برادران و خواهران شیعی و فرزندانشان را یر ببرند تا به بهشت بروند و آنها خودشان در گوشه دیگر دنیا به غارت و چپاول و دنیاگرایی  ضدبشری خودشان بپردازند، به راحتب و با مجوز خودمان پا به کشور نهاده و اول با پنبه و بعد که مطمئن شدند از خالی کردن دستانمان در مقابل خودشان براحتی بیایند و سرمان را ببرند. و این ادعایی گزافه نیست بلکه تاریخ یک دهه قبل تمام همسایگان مان است که دولتمان در پناه استراتژی لبخند به آنها اعتماد می کند و اجازه هر حرف و پیشنهادی را به ما می دهند و ما ملت و مردم انقلابی  اجازه نمی دهیم... و این شعار نیست همانگونه که پدرانمان در ماجرای بنی صدر شعار ندادند و در انقلاب اسلامی ایران شعار ندادند و در 8 سال دفاع از این مرز و بوم که معلوم نیست دیپلمات های ما در آن زمان کجا بودند شعار ندادند وعمل کردند...

 

اگراتفاقات  78 و اگراتفاقات  88 رخ داد به خاطر عملکرد ضعیف مسئولان دیپلمات  ما بوده که اجازه دادند کسانی با چنین افکاری و  با حمایت غربو آمریکا در کشور رشد کنند. و اینجا نیاز هست که مسئولان ما انقلابی باشند  تا انقلاب ما حفظ شود زیرا در تمام یتاریخ میز مذاکره با استکبار جز خفت و خواری نبوده است.. یک نمونه از میز مذاکره با غرب و آمریکا را برای ما مثال بزنید که یک امتیاز گرفته باشیم اما در قبال آن تمام آنچه  را که داشته ایم نداده باشیم؟

 

مردم و مسئولان از فرزندان این انقلاب و تیم مذاکره کننده دفاع خواهند کرد تا زمالنی که انقلابی باشند نه تنها مذاکره  کننده ای محض.

 

در این بین حرف هایی می گویم که نیازمند قضاوت صحیح و درست و بررسی بدون تعصب است و هرچند ما به فرد یا جریانی به دلایل شخصی علاقمند بوده یا از آن متنفرم باشیم اما این دوست داشتن یا تنفر نباید در قضاوت نهایی ما تاثیر بگذارد تا در واقعیت در رابطه با واقعیت تصمیم بگیریم.

 

ما اجازه نمی دهیم زیرا آمریکا خود را یک قدرت مطلق می داند با سیستم سرمایه داری و فقط به دنبال منفعت و مکیدن خون کشورهای جهان سوم است برای بقاء خود و تجربه نشان داده که هیچ گاه حاضر نیست تن به مذاکره بدهد مگر این که منافع خود را به دست آورد . برای این منظور هم از هر ترفندی استفاده می کند و هیچ گاه پشت کردن به موافقتنامه ها و قراردادهای امضا شده برای آنها امری غیر ممکن و نکوهیده نیست.به عنوان مثال،  تفاهم نامه تهران در موضوع هسته ای بود که سفرای سه کشوری که به نیابت از آمریکا به ایران آمده بودند بعد از موافقتنامه سعد آباد و پاریس همه مفاد آن را زیر پا گذاشتند این را گفتم فقط برای توجه دولت محترم .

 

برای آنکه کمی تاریخ را به دولت یادآوری کنم نکته جالبتری می گویم تا سندی باشد بر عبرت نگرفتن دولت و مخصوصاً رئیس دولت یازدهم و آنکه در آبان ماه سال 83  ایران که شورای امنیت آن توسط‌ آقای روحانی اداره می شد طرح پیشنهادی خود برای تعلیق تمام فعالیتهای هسته ای اش را به صورت داوطلبانه ارایه داد و 25 آبان 83 توافق پاریس صورت گرفت و در آن ایران به سه کشور غربی تضمین های عینی داد اما نتیجه آن همه مذاکره چه بود؟ نتیجه این بود که نه تنها حقوق هسته ایران شناسایی نشد بلکه یو سی اف اصفهان هم به حالت تعلیق درآمد.

 

آمریکایی که به هواپیمایی که آنها مسافرانش را به قعر خلیج فارس فرستادند حتی حاضر نشد بابت این کار عذرخواهی کندمذاکره خوب است اما با چه کسی؟ با آمریکا؟ ما قرار است بر سیر میز مذاکره درباره چه چیزی صحبت کنیم؟ قرار است چه امتیازی بدهیم؟ چه چیزی می دهیم و چه چیزی می گیریم؟ قرار است فعالیت صلح آمیز هسته ای خود را تعلیق کنیم؟ 

 

آمریکا به خوبی می داند که ما به دنبال بمب اتم نیستیم . بهتر از ما هم می داند .اما مشکل این است که آنها ایران را می خواهند و انرژی هسته ای تنها یک بهانه است و این برای همه مبرهن است.

 

سرگذشت لیبی پس از شناسایی توسط آمریکا، سرگذشت عراق و خلع سلاحش با دلایل و قوانین بین الملل که فقط برای منافع آمریکا لازم الاجراشدنی است و قطع نامه ها (بخوانید کاغذ پاره ها) همه و همه ظاهری گول زننده برای همه دوستداران آمریکا و و ترس دارندگان از آمریکاست؟

 

 و حال هم ایران؟ دور از عقل است که کسی باور کند دولت باور دارد این مذاکرات راه به جایی می برد اما احساس میکرد که می شود با دست دوستی با آمریکا می شود  با آن کنار آمد.

 

واین بزرگ ترین اشتباه ما بود که از اول به روحانی نگفتیم سال 52 و83 شما در چه سمتی بودید و چه کاری کرده و چه نتیجه ای گرفتید؟ آیا باور دارید می توانید مذاکرات را به بنفع ایران پیشکشتان حداقل به ضرر ایران جلو نبرید؟

 

آیا آمریکا عوض شده بود که شما خواستید با آن به مذاکره و اطاعت اوامرش بنشینی؟ نه جانا، همه و من جمله خود شما می دانید که آمریکا عوض نشده است و این ما وشماییم که عبرت نگرفته ایم!!!

 

وهمین عبرت نگرفتن و رفتار مبنی بر بازسازی اعتماد آن هم از سوی ما هم نقطه سقوط ایران و بزرگ ترین ودومین اشتباه استراتژیکی دولت یازدهم بوده است در رفتار با آمریکا اما کور خوانده اید ما اجازه نمی دهیم؟

 

فقط یک دلیل مبنی بر نفع ایران برای ما در مذاکرات دوساله بیاورید؟کو عقل سلیمی که بپذیرد مشکل آمریکا حق مسلم هسته ای ماست؟ تازه این همه حرف و حدیث برای بخش بسیار اندکی از تحریم هاست! و در بهترین حالت هیچی عاید ما نخواهد شد؟ پس تلاش دولت هم برای مذاکره رفع تحریم نیست و خودشان هم می دانند که تحریمی رفع نخواهد شد؟

 

دولت می داند که خط قرمز ما شعار سال وپیروی از دستورات رهبری است اما تا جایی که شعار یک طرفه و تنها از سوی مردم همدلی و همزبانی صورت نگیرد و اگر دولت همراهی و همدلی با مردم و حفظ  کرامت وارزش و عزت ملت در مقابیل غرب و آمریکا را در دستور کار قرار ندهد گلوگاه بدی برای مقبولیت دولت ایجاد می شود.

 

برای بار دوم هم پیشکشتان باد تاریخ، اگر همین قول هایی که طی دوسال گذشته ازغرب و آمریکا گرفته بودید عملی می شد چه نیازی به گرانی بنزین و انرژی در چند وعده و هر وعده از 15 تا 25 درصد و گران کردن تمامی کالا ها به تبع این اقدام و دیگر نیازی نبود هر روز دعوا بر سر 45 هزار تومان پول برای قشر بی بضاعت جامعه و دیگر دعوا نبود بر سر اینکه چرا وزیرانی با سرمایه میلیاردی که 45 هزار تومان برایششان نان با کیفیت و ناهار یک روزشان هم نمیسود ت صمیم بگیرند؟!

 

مردم را از پستوی معادلاتتان بیرون بیاورید وکمی واقع بین باشید و سخنرانی و سخندانی دیگر بس است برای مردمی که با جیب وشکم و خانواده شالن به جنگ اقتصادی رفته اند و اولین اشتباه بزرگ خود را در رابطه با این مردم و عوام این ملت را رفع کنید زیرا مردم ما انقلابی اند و افتخار می کنیم به انقلابی بودنمان و نشان هم می دهیم که انقلابی هستیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی