نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. تير 1394 - 12:07
خاطرات هاشمی,ترور رهبری,chaharfasl.ir
به مناسبت ششم تیر، سالروز ترور مقام معظم رهبری :
گرو کشی سیاسی و دفاع منفی حاج آقا ...!/آقای هاشمی وعدم نقل نظر امام ،درباره ی آیت الله خامنه ای
نویسنده: 
علی رضا جلالی
به نظر میرسد بخاطر نفوذ مرحوم امام(ره) در بین امت انقلاب و درک این واقعیت از جانب هاشمی رفسنجانی، وی را مجبور ساخته برای مشروعیت به اعمال و افکار خود که بعد از دفاع مقدس و ارتحال امام(ره)کاملا از مسیر اولیه زاویه گرفته، دست به چنین تحریف هایی بزند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، علی رضا جلالی به توجه به سالروز ترور مقام معظم رهبری در ششم تیر ماه 1360 در یادداشتی که به این پایگاه خبری ارسال کرد، نوشت: روز گذشته صفحه رسمی اینستاگرام منتصب به هاشمی رفسنجانی مطلبی بااین محتوا که :آنهایی که امروز به خاطرات حضرت آیت الله خرده می گیرند فراموش نکنند که خاطرات ایشان از حضرت امام (سلام الله علیه)در مجلس خبرگان آینده انقلاب و حفظ جایگاه منیع ولایت فقیه را رقم زد، منتشر کرد باتوجه به گره زدن سریال خاطرات حاج آقا با موضوع ولایت مقام معظم رهبری که البته در گذشته از گوشه و کنار شنیده شده بود این را در ذهن خواننده تداعی میکند که مطلب ارائه شده از جانب صفحه مذکور، واکنش به بیانات مقام معظم رهبری در روز سالگرد ارتحال امام(ره)مبنی بر تحریف شخصیت والای آن پیر سفر کرده توسط برخی نزدیکان ایشان میباشد،که لازم به بیان چند نکته است.

 

در وحله اول این ضرب المثل در خاطر نگارنده این متن تداعی شد: سنگ رو که برمیداری، دزد خودش فرار میکنه. اینکه صفحه مذکور مخاطب سخن مقام معظم رهبری در مسئله تحریف شخصیت و تفکر حضرت امام(ره)را آقای هاشمی یافته خود گویای همه چیز است.

 

 با توجه به روند جلسه مجلس خبرگان رهبری، برای انتخاب رهبر آتی انقلاب در آن روز و سخنان هاشمی رفسنجانی، چرا آقای هاشمی رفسنجانی با وجود اطلاع از نظر امام ره، از همان ابتدای جلسه این خاطره را ذکر نکردند؟ و چرا خاطره گویی ایشان در آن جلسه مهم و حساس تعیین رهبری در آخر جلسه و حتی با فشار و اصرار و دعوای اعضای خبرگان با هاشمی اتفاق افتاد تا ایشان خاطره را نقل کنند ؟

 

آیت الله مجتهد شبستری، در این باره می گوید: آقای هاشمی در مقابل نقل نظر امام خمینی ره،درباره ی آیت الله خامنه ایی مقاومت می کرد و با اصرار برخی از نمایندگان در انتهای جلسه آن را نقل کرد...!

 

 آیت الله شبستری می گوید: بعد از ظهر جلسه تشکیل شد... ابتدا راجع به شورایی شدن و.. بحث شد...من بر اساس این صحبت ها فهمیدم که کار به درازا میکشد، لذا یادداشتی نوشته و به هیأت رئیسه فرستادم و نوشتم که این بحث را کوتاه کنید و مطالبی که امام در مورد آیت الله خامنه ایی فرموده بودن مطرح شود...

 

آقای رفسنجانی گفته بود که فعلا صبر کنید بحث شورا به جایی برسد و اگر رای نیاورد و افراد مطرح شدند این موضوع را مطرح میکنیم! و در واقع بیان آن خاطره از جانب حاج اقا از روی ناچاری و فشار سایر اعضای خبرگان بوده است.

 

 

به طور کلی طرح این مطلب نوعی گرو کشی سیاسی و دفاع منفی به شمار می آید چرا که حتی اگر هاشمی رفسنجانی و خاطره او از حضرت امام باعث جلب توجه مجلس خبرگان وقت بوده باشد دلیل بر این نمی شود که چشممان را روی صحبت ها و خاطرات وی از حضرت امام(ره)ببندیم.

 

 

 صحبتهایی که نه تنها هیچ قرابتی با شخصیت و گفتمان حضرت امام(ره)ندارد بلکه در اکثر موارد کاملا در تضاد با افکار و اندیشه های ایشان است، به نظر میرسد بخاطر نفوذ حضرت در بین امت انقلاب و درک این واقعیت از جانب هاشمی رفسنجانی، وی را مجبور ساخته برای مشروعیت به اعمال و افکار خود که بعد از دفاع مقدس و ارتحال امام(ره)کاملا از مسیر اولیه زاویه گرفته، دست به چنین تحریفی بزند.

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی