نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. مهر 1394 - 11:06
يادداشتي براي مسئولان دانشگاه ياسوج:
اسكان دانشجو در بدترین خوابگاه ها در ياسوج/ساخت و سازهاي بي مورد در دانشگاه ياسوج
نویسنده: 
عادل دلاوری
آیا واقعا مشکل دانشگاه یاسوج میدان استادش بود؟! آیا نمیشد بجای تخریب میدان استاد و بازسازی مجدد آن بفکر مشکلات اساسی دانشگاه بود؟! آیا خوابگاه های پوکیده دانشگاه واجب تر نیست؟! آیا مشکل تغذیه دانشگاه مهمتر نیست؟!

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل، عادل دلاوري يكي از دانشجويان دانشگاه ياسوج در يادداشتي به بهانه تخريب ميدان استاد دانشگاه ياسوج در ايام تابستان امسال و عدم پرداختن مسئولان اين دانشگاه با پروژه هاي عمراني بهتر و مهم تر نوشت: تخریب استاد در دانشگاه یاسوج به چه قیمت؟ چند روزی قبل از شروع کلاسها برای گرفتن خوابگاه به دانشگاه آمدم...

اما داستان گرفتن خوابگاه بماند در ادامه....

 

هنوز به استاد نرسیده بودم که دیدم این استاد، استاد همیشگی نیست!!اصلا رنگ و رویی ندارد!

بعد از چندین سال که در این دانشگاه استادی میکرد،انگار که تا به حال نبوده و هیچ جایگاهی در این دانشگاه نداشت.

 

اصلا خیالتان را راحت کنم، نمیگویم کمرش شکسته بود یا خرد شده بود میگویم که نابود شده بود!!

 

بله شاید تا به حال حدس زده باشید همین میدان استاد خودمان را عرض میکنم که در سال جدید تحصیلی خبری از آن نیست چون به دستور مسئولین دانشگاه تخریب شده است.

 

هر کسی می آید عمارتی را از بین میبرد و عمارتی نو میسازد و میرود تا بگوید در دوران مسئولیتش کاری کرده است.

 

بدون اینکه فکر کنند چقد قبلا براي آن هزينه شده است و چقدر الان باید خرجش شود، دوباره باید جیب بیت المال راسرازیر کردبه تخریب و ساخت و سازهای بی فایده!

 

آیا واقعا مشکل دانشگاه یاسوج میدان استادش بود؟! آیا نمیشد بجای تخریب میدان استاد و بازسازی مجدد آن بفکر مشکلات اساسی دانشگاه بود؟! آیا خوابگاه های پوکیده دانشگاه واجب تر نیست؟! آیا مشکل تغذیه دانشگاه مهمتر نیست؟! آیا............واجب تر نیست؟!

 

درد این همه دانشجو چه ارشد و چه دکتری را باید کنار بگذاریم و به تخریب های بیهوده دست بزنیم،تا فردا روزی بگویند عمارتی ساخت!!

 

میدان استاد بهانه ای بود تا کمی از وضعیت نابسامان دانشگاه دولتی یاسوج بگویم...

کافی است به ساختمان معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه سری  بزنیم و ببینیم که هنوز کم نیستند دانشجویانی که برای گرفتن خوابگاه له له میزنند.

 

اینکه مشکل خوابگاه دانشجویی همیشه بوده اما آیا نمیتوان این مشکل را با تدبیر حل کرد؟

 

در طی این چند سال چندین دانشجو بخاطروضعیت بد خوابگاه و یا نداشتن جای مناسب از ادامه تحصیل محروم شدند ویا بالاجبارانصراف دادند.

 

امروزه به جای اینکه خوابگاه به عنوان هدیه و جایزه به دانشجویان داده شود ویا به عنوان حقی که باید از آن استفاده کنند، با منت گذاشتن به دانشجو در بدترین خوابگاه وی را اسکان میدهند.

 

دانشجویی که توانایی پرداخت هزینه خوابگاه را ندارد آیا باید از تحصیل محروم شود؟ ما دراین دانشگاه از این طیف دانشجویان کم نداریم.

 

وقتی به مسئولین دانشگاه مراجعه میکنیم برای گرفتن خوابگاه چنین جواب میدهند:1-دیر آمدید و خوابگاه ها پر شدند!

 

2-ما هیچ گونه مسئولیتی برای دانشجویانی که خوابگاه ندارند نداریم.

 

حال که میگویید دیر آمدید باید بدانید که دانشجو تا الان به دور از خانواده در گرمای تابستان به کار طاقت فرسا مشغول بود تا بتواند پول همین خوابگاه  را در آماده سازي كند!

 

حال که شما میگویید مسئولیتی ندارید پس حتما باید مسئولیت این کار را به سازمان اوقاف بسپاریم و تا جلسات بي نتيجه دانشگاهيان برپا گردد.

 

دانشجویی که با هزارامید و آرزو به دانشگاه دولتی پا گذاشته وقتی با همچنین معضلی مواجه شود دیگر دغدغه اي برای درس و علم ندارد.

 

چرا دانشگاه دولتی یاسوج با بعضی از خوایگاه های سال قبل که ظرفیتهای خوبی برای پذیرش دانشجویان داشتند قرار داد امضا نکرد؟! چرا بعضی از خوابگاه هاکه ظرفیت 3یا 4 نفردر هر اتاق  را بیشتر ندارند تعداد 7نفر در آن جای میدهند؟! علاوه بر این هیچ گونه امکانات رفاهی ندارند و در بد ترین وضعیت هستند.

 

این معضلات فقط مربوط به امسال نیست و قرارهم نیست که پایان پذیرد.

این قلم، قلم آرامی است! امیدوارم از سوی مسئولین دانشگاه تدابیری برای وضعیت دانشگاه اندیشیده شودتا قلم ها خوبها را بنویسند.

انتهاي پيام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی