نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. دى 1394 - 8:50
در جامعه ایرانی مهمترین عامل حضور مردم در عرصه انتخابات، حضور کاندیداهای شایسته و صاحب دیدگاههای همسو با شهروندان ایرانی است. بنابراین برای تحقق راهبردهای رهبر معظم انقلاب لازم است زمینه های حضور نامزدهای انتخاباتی با نگرش های مختلف فراهم شود، تا همه اقشار اجتماعی احساس نمایند که دارای کاندیدای همفکر در بین نامزدهای تایید شده باشند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل،‌ ثبت نام بیش از دوازده هزار نفر برای رقابت بر سر دست­یابی به ۲۹۰ کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در انتخابات هفتم اسفند ماه ۱۳۹۴ بیانگر حقایق و وقایع بسیار مهمی برای سیاستمداران عاقل و نخبگان علمی کشور است. اولاً تعداد داوطلبان در بسیاری از حوزه­‌های انتخابیه بیش از صد در صد نسبت انتخابات­ های پیشین مجلس شورای اسلامی افزایش داشته است. این واقعه می­تواند نشانه احساس امنیت، اطمینان و اعتمادی باشد که پس از مواضع رهبری در خصوص حق­ الناس شمردن آراء مردم و نیز ضرورت و امکان مشارکت حاکثری همه اقشار و گروهها و شهروندان ایرانی، ولو مخالفین نسبت نخبگان حاکم، در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ و امکان برگزاری انتخاباتی بدون تنش ها و تبعات منفی پس از برگزاری و اعلام پیروزی یکی از رقبا، به ویژه آرامشی که با سیاست های اعتدال گرایانه رئیس جمهور منتخب مردم … به وجود آمد.

 

 

ثانیا مردم با مقایسه شرایط سیاسی و اجتماعی داخلی و خارجی کشور به هنگام صدارت آقایان احمدی نژاد و روحانی دریافتند که نهادهای سیاسی حاکم بر کشور نقش بسزایی بر سرنوشت کشور دارند، که یکی از این نهادها مجلس شورای اسلامی است. براساس قانون اساسی، این نهاد مسئولیت ساماندهی و مدیریت کشور را در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانواده و تفریحی، از طریق تدوین و تصویب قوانین و نظارت بر حسن اجرای آن، برعهده دارد . مردم دریافتند که کارنامه مجالس هفتم، هشتم، نهم (که ریاست مجلس هفتم اعلام نموده بود می خواهند ژاپن اسلامی را در ایران ایجاد نمایند) چیزی جز روند رو به افزایش مسائل و مشکلات در حوزه آسیب های اجتماعی (اعتیاد، قاچاق، طلاق و …) و نیز درگیر نمودن کشور در بحرانهای بین المللی و روابط خارجی و در رأس آن تحریم های طاقت فرسا نبوده است.

 

بنابراین مردم راه حل را در این دانستند که برای حل مشکلات کشور راهی جز حضوری وسیعتر در عرصه سیاسی و انتخابات جهت تغییر نمایندگان مجلس نیست. این فراوانی حضور چند نکته دیگر را نیز به ذهن متبادر می‌سازد: اولا جامعه و نخبگان سیاسی به اصلاح امور کشور و بازگرداندن قطار مدیریت کشور به مسیر صحیح اداره امور امیدوارند؛ ثانیا، هنوز آمادگی دارند برای حل مشکلات کشور آستین بالا بزنند و مشکلات را حل نمایند؛ سوم، و از همه مهمتر نشانگر انباشت مطالبات جامعه از نظام، نهادها و مسئولان سیاسی-مدیریتی کشور است.

 

این آمادگی جامعه و شرایط نامناسب منطقه‌ای و بین‌المللی موید ضرورت حضور و مشارکت حداکثری تمامی شهروندان در عرصه انتخابات اسفند ماه است، و رهبر نمعظم انقلاب نیز با توجه به همین متغیرها در سخنرانی اخیر خویش بر این امر تاکید مجدد نمودند. اما آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد این است که مشارکت سیاسی تابع زمینه‌ها، عوامل و شرایط خاص است. ….اولین شرط حضور حداکثری، امکان حضور صاحبان‌ گفتمان‌های مختلف سیاسی برخوردار از شرایط مساوی انتخاب شدن و انتخاب نمودن است. در جامعه ایرانی مهمترین عامل حضور مردم در عرصه انتخابات، حضور کاندیداهای شایسته و صاحب دیدگاههای همسو با شهروندان ایرانی است. بنابراین برای تحقق راهبردهای رهبر معظم انقلاب لازم است زمینه های حضور نامزدهای انتخاباتی با نگرش های مختلف فراهم شود، تا همه اقشار اجتماعی احساس نمایند که دارای کاندیدای همفکر در بین نامزدهای تایید شده باشند.

كبنا

انتهاي پيام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی