نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. دى 1394 - 0:13
باید از بانوان تحصیلکرده، سیاسی و صاحب نفوذ هم استانی پرسید که چه برنامه‌ای برای انتخابات پیش روی خود دارند و آیا قرار است همچون سال‌های گذشته تنها نظاره گر انتخابات باشند بی‌آنکه مطالبه‌ای برای رشد جایگاه و احقاق حقوق بانوان هم استانی از کاندید‌ها داشته باشند؟

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی چهارفصل، در سال ‌های پس از پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی و در کارزار انتخابات مجلس کاندیداهای زیادی وارد میدان شده‌اند و شعارهای دهن پرکن و متنوعی سر دادند و‌گاه به واسطه همین شعار‌ها بر مسند وکالت نشستند.

در همه این سال‌ها شعار‌ها و برنامه‌های مختلف و‌گاه کلیشه‌ای از اشتغال زایی و احداث کارخانه و رونق اقتصادی و حمایت از نسل جوان گرفته تا گازرسانی و احداث راه و اتوبان بر زبان کاندیدا‌ها جاری شد و بی‌آنکه کسی پیگیر چند و چون این شعار‌ها و تحقق و عدم تحقق آن‌ها باشد به خاطره‌ها پیوستند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز طی دوره‌های مختلف مجلس شورای اسلامی گذشته از توان و رویکر سیاسی کسانی که به مجلس راه پیدا کردند جای یک شعار و برنامه خالی بود و اگر هم جسته و گریخته کسی به آن اشاره‌ای داشت و تنها در حد‌‌ همان شعار باقی ماند، حمایت از حقوق بانوان و تلاش براحیای جایگاه آنان در جامعه عشیره‌ای کهگیلویه و بویراحمد بوده و هست.

البته نباید فراموش کرد که بعد از انقلاب جایگاه بانوان در زمینه‌های مختلف اجتماعی در کشور و استان ما سرعت بیشتری به خود گرفت ولی به دلیل عمق محرومیت‌ها و برخی خرده‌ها فرهنگ‌های غلط در نوع نگاه به بانوان شاهد اجحاف‌هایی در حق بانوان هستیم، موضوعی که چندان برای رفع آن چاره اندیشی نشده و برنامه خاصی از سوی مسئولان و نمایندگان مجلس اندیشیده نشده است.

باید یادآور شد که به حاشیه رفتن توان و ظرفیت بانوان هم استانی و عدم توجه به خواست‌ها و مطالبات به حق آن‌ها در استان و به خصوص در انتخابات مجلس تا حدود زیادی به خود آن‌ها و عدم تلاش برای بروز توانایی خود در انتخابات است و به همین دلیل است که در کوران انتخابات عملا بانوان استان ما و حتی بانوان سیاسی و با نفوذ به انبوهی از آرای دنباله رو و فاقد قدرت انتخاب تبدیل شده‌اند و عملا کسی برای نظر و خواست آن‌ها ارزشی قائل نیست.
متاسفانه در طول انتخاباتی که در استان برگزار شد بانوان سیاسی و تحصیلکرده استان ما نتواستند صدای رسای همنوعان خود در استان کهگیلویه و بویراحمد باشند و اینگونه شد که بانوان در روند انتخابات به سیاهی لشکرهایی می‌مانند که رای و نظر خود را تابع رای و نظر خانواده و فامیل کرده و نتوانسته‌اند در محافل و تریبون‌های انتخاباتی از قدرت رای خود استفاده مطلوب را ببرند.

در این بین باید از بانوان تحصیلکرده، سیاسی و صاحب نفوذ هم استانی پرسید که چه برنامه‌ای برای انتخابات پیش روی خود دارند و آیا قرار است همچون سال‌های گذشته تنها نظاره گر انتخابات باشند بی‌آنکه مطالبه‌ای برای رشد جایگاه و احقاق حقوق بانوان هم استانی از کاندید‌ها داشته باشند؟

آیا وقت آن نرسیده است که بانوان ما برای پایان دادن به این دور باطل و ارزش دادن به رای و نظر بانوان هم استانی در روند انتخابات مجلس و یادآوری جایگاه وشان بانوان وارد میدان شوند و با قدرت از ارزش و اعتبار آرای خود در جهت احقاق حقوق خود بهره ببرند.

و قطعا اگر بانوان ما در این مسیر قرار گرفتند، کسانی که به عنوان نماینده مردم وارد مجلس شوند خود را در قبال بانوان جامعه و خواست‌های به حق آن‌ها مسئول خواهند دانست.


نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی