نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. بهمن 1394 - 22:43
مرز بویراحمد و اصلاحات واقعی با شما علاوه بر بحث حق و باطل بودن، میزان وفاداری به اصول قانون اساسی نظام است و کسی از مردم بویراحمد و دنا به حرف شما با سابقه معلوم در فتنه گری وقعی نمی نهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، زریر حجتی  در یادداشتی نوشت: در میان حجم انبوه اخبار و یادداشت های مرتبط به تبلیغات زودهنگام انتخابات دهم بویراحمد و دنا، سخنان تفرقه افکنانه آقای رضا توفیقی با ژست های حزب منحله سازمان مجاهدین«شما بخوانید منافقین» که مسبوق به سابقه در فتنه گری و براندازی است توجهم را به خود معطوف کرد، فراغتی حاصل شد تا نقد مختصری به سخنانش « افشاگری بی سابقه رضا توفیقی منتشره در سایت بویرنیوز» داشته باشم. یکی از ادیبان دیار بویراحمد و دنا با تیزبینی از اهداف و انگیزه های نهفته در سخنان وی چند بیت شعری سروده بود که جهت روشنگری مردم از ماهیت افکار این چریک های احزاب منحله کفایت می کند؛

 

ضیائی ندیدم در اندیشه ات  **** رضائی نه در دین و نه در پیشه ات

نه توفیق در بذر این اختلاف **** همان به زبان را نمایی غلاف

چو سر رشته گم کرده ای از کلاف *** مکن خویش را این چنینی علاف

 

عصاره سخنان رضا توفیقی را براساس  آنچه سایت های هم فکرش منشتر کرده اند آورد این چند مورد است:

 

الف) ادعای شیخوخیت برای مطلق اصلاحات ، ب) چوب کردن لای چرخ نهادهای قانونی و تعیین تکلیف برای نظام، پ) دامن زدن به اختلافات منطقه ای و بهره برداری سیاسی، ت) بویراحمد ستیزی و توهین به جامعه ارزشی بویراحمد با بکارگیری الفاظ«فریبکاری»، «احساساتی»، «ناسیونالیستی»، پرونده سازی» ، ث) ایجاد توهم به حذف سید باقر موسوی توسط هدایت خواه در پستوهای ذهن مشوش خویش.

 

این آقایی که در گفتار و رفتار رعایت حداقل ویژگی های یک مسلمان را نمی نماید، باید بداند؛ دیدگاه مردم استان و بویژه بویراحمد و دنا که آنها را خطاب قرار داده به عنوان شیعیان راستین مولایمان علی «ع» دیدگاهی وطنی و فراتر از مسائلی است و ریشه در مبانی دینی و اعتقادی دارد. به همین دلیل مرزبندی ما، مرزبندی حق و باطل است نه سردسیری و گرمسیری که با خصوصیات سیاسی خاص خود در پی اختلاف افکنی با این عناوین شده است.

 

جناب آقای رضا توفیقی!

عوامفریبی و جاعل و دیگر اهانت هایی که نموده ای، صفت بارز کسانی است که نگاهشان به دین ابزاری و مبتنی بر سیاست معاویه صفتان و ماکیاولیستی بوده که ثابت شده است نه مردم شریف بویراحمد و دنا که همه شیعه اند، ولو اینکه بر پایه مسائلی در دو جناح اصولگرایی و اصلاح طلبی باشند. تلقی شما از اصلاحات اشتباه محض است و بیراهه رفته ای!

 

اصلاحات متعهد به مبانی نظام با اعضای اصلاحاتی حزب منحله ای چون سازمان مجاهدین تفاوت فاحش دارد. نگاه و منش قشرهای مختلف بویراحمد و دنا بر خلاف اهانت های آنجناب مبتنی بر منش مولایمان علی«ع» است و عناصر معلوم الحال چون جنابعالی در جایگاهی نیستید که بخواهید برای مردم این خطه از میهن اسلامی امر و نهی نمایید.

 

شما مهره های سوخته ی از گردونه خارج شده ای هستید و نمی توانید با این اراجیف، مرگ سیاسی خود را احیاء نمائید.

مرز بویراحمد و اصلاحات واقعی با شما علاوه بر بحث حق و باطل بودن، میزان وفاداری به اصول قانون اساسی نظام است و کسی از مردم بویراحمد و دنا به حرف شما با سابقه معلوم در فتنه گری وقعی نمی نهند زیرا الگویشان امام علی «ع» است، که فرمود: « وفاداری به خیانت کنندگان، خیانت به خدای متعال است و خیانت به خیانت کاران، وفاداری به خدای متعال است».

 

ما اصلاح طلبان معتقد به نظام را از امثال شما جدا دانسته و برای آنها در آرایش ها و رقابت های سیاسی احترام و ارزش قائلیم و در حیطه ی قانونی نهادهای رسمی مداخله نمی کنیم اما شما اساساً در جرگه اصلاحات دینمدار قرار نمی گیرید که بخواهید با ادعای شیخوخیت به تفرقه اندازی و نفاق بپردازید.

 

ما برای مقام انسانیت ارزش و احترام قائلیم و در جرگه اصلاح طلبان برای شخصیت های وارسته اصلاح طلب همین نگاه را داریم. آنچه شما از خود افاضه فیض نموده ای، بیشتر براساس عقده است نه عقیده که با این مبنا در جامعه اسلامی ارزش و جایگاهی ندارد.

 

جناب رضا توفیقی!

خود را به زحمت نیانداز. این شما هستید که به فریب مردم همت گماشته و فرصت طلبی می کنید ... زهی خیال باطل، که این اندیشه های مسموم دیگر خریداری ندارد و به پایان خویش نزدیک شده است. در پاسخ به القاب و اهانت های ناشایست« فریبکاری و ... بویراحمد و دنا» به ابیاتی از حافظ بر خلاف میل باطنی ام در این باب اکتفاء می کنم که به وصف حال آنجناب شباهت زیادی دارد.

 

ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست **** عرض خود می بری و زحمت ما می داری

تو به تقصیر خود افتادی از در محروم **** از که می نالی و فریاد چرا می داری

 

شما بر ریسمان نفاق نشسته ای و تیغ افتراق می زنی! تاریخ خوانده ای و مرز جغرافیا انشقاق می کنی! خود را صاحب اندیشه می دانی و با نازل ترین مباحث قومیتی ارتزاق می کنی و دقیقاً کجایی که این چنین طمطراق می کنی!

هم مرز قومیت را جلا داده و براق می کنی و هم میان بزرگان قوم افتراق می کنی!

تو که اختلاف می اندازی میان ییلاق و قشلاق، چرا در حریم دیار خود اطراق نمی کنی!

سید باقر را پرطمطراق و ستار را در محاق می کنی!

ضیاء دینی و این چنین نفاق می کنی ، متحیرم که برای که کار چاق می کنی!

اگر بزرگ باشی، این چنین بی محابا بر بزرگان یک قوم نمی تازی و اگر مصلحی « که ظاهر می نمایی» این چنین بر طبل اختلاف منطقه ای دست نمی یازیدی!

 

جناب سید باقر موسوی دو دوره نماینده مردم بوده و توفیقاتی داشته و در بین بخشی از مردم چون دیگر بزرگان جایگاهی دارد.

جناب هدایت خواه نیز دو دوره نماینده مردم بوده و علاوه بر محبوبیت بین بخشی از مردم در سطح ملی نیز جایگاه خاصی دارد.

جناب تاجگردون نیز نماینده مردم است و در سطح کلان و منطقه توفیقاتی داشته و جایگاهی دارد.

 

شما با کدام مردمید و از کدام بستر فکری هستید که چنین بی محابا رد یکی را به دیگری و توفیق یکی را دستمایه اختلاف قرار می دهی!

 

در فحوای گفتار شما جز زبونی مشمئز کننده ی انسان های شکست خورده که در واپسین لحظات فقط زبانشان لق لقه دارد و رجز خوانی و توهین و افتراء را آخرین حربه و تیر ترکش خود می دانند، وجود ندارد.

 

بنابراین بویراحمد و دنا به دایه مهربان تر از مادر آن هم چون شما!! نیاز ندارد و آنهایی که عروسک وار با سخنان مضحک شما می رقصند، هیچ نتیجه ای جز حقارت و خواری عایدشان نخواهد شد. زیرا شأن و نام بویراحمد با رقص عروسک ها و بادکنک های ترکیده مخدوش نمی شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی