نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. اسفند 1394 - 14:27
یکی از رسانه های دروغ پرداز که این روزها با حکم قضایی مسدود شده از ظهور و رشد رسانه های حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد خشمگین شده و تلاش می کند به هر نحوی جلوی رشد این رسانه ها را بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، این سایت خبری، چند سال پیش و در حالی که تعداد انگشت شماری سایت خبری فعال در استان وجود داشت با انتشار اخبار زرد و حاشیه ای از ادارات، افراد و مسئولین استان، توانست با اقبال بخشی از مردم بویراحمد و دنا مواجه شود و با سواستفاده از این فضا به انتشار اخباری کذب و غیرواقعی بپردازد. کم کم دست گردانندگان این سایت برای مردم رو شد و این روزها این سایت در بین مردم به انتشار اخبار یکطرفه و هم چنین تولید و انتشار کامنت های دروغ و توهین امیز معروف است.

 

این سایت خبری که دارای حامی مالی مشخصی بوده و در ایام انتخابات هم به وضوح به تبلیغات برای حامی مالی خود مشغول بود، به دلیل انتشار کامنت های توهین آمیز و اخبار دروغ با حکم قضایی تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

 

مسدود شدن این سایت برای گردانندگانش که مدعی هستند رقیبی در استان ندارند گران تمام شده و این روزها در کانال تلگرامشان باعصبانیت نسبت به اخبار سایت صبح زاگرس سخن می گویند. این افراد که فکر نمی کردند یک رسانه دیگر بتواند با انتشار اخبار و تحلیل های بروز و صحیح، مردم استان را با خود همراه کند از مقامات قضایی خواسته اند صبح زاگرس را نیز فیلتر کنند تا این رسانه بیشتر از این نتواند در فضای استان تأثیرگذاری نماید و رقیب قدرتمندتری برای آن ها شود.

 

این در حالی است که گردانندگان این سایت مدعی شده اند صبح زاگرس جز سایت های مطرح استانی نیست. با این حال معلوم نیست چرا کانال این سایت فیلتر شده این روزها به جای اطلاع رسانی در مورد اخبار مختلف استان، فقط و فقط در حال انتشار یادداشت های متعدد بر علیه صبح زاگرس یا انتشار پاسخ هایی از سر عصبانیت و ناراحتی به اخبار صبح زاگرس بوده و در تلاش است با فشار به مسئولین موجب متوقف کردن اخبار این سایت خبری پربیننده شود.

 

گفتنی است در چند سال گذشته، افرادی به فضای پاک رسانه ای استان کهگیلویه و بویراحمد نفوذ کرده و آن را در دست گرفته اند که به جای وظیفه شریف اطلاع رسانی به اقداماتی غیرقانونی مانند زد و بند، معامله، تهدید و تخریب مسئولین و شخصیت ها و مواردی نظیر این ها مشغول بوده و  فضای ناسالمی در استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کرده اند.

 

به طور مثال یکی از این سایت های خبری در همین انتخابات اخیر 7 اسفند به چند تن از کاندیدهای انتخاباتی استان گفته بود که اگر می خواهید شما را تخریب نکنم با من وارد معامله شوید. جالب این که این رسانه برای فشار اولیه به کاندیدهای مورد هدف، ابتدا چندین خبر و کامنت بر علیه آن کاندیدها منتشر می کرد تا آن افراد مجبور به معامله با آن ها شوند.

 

جالب تر این که قیمت هایی که این افراد به کاندیدها ارایه می دادند به شکل تصاعدی افزایش پیدا کرد و به هرکدام می گفت فلان کاندید رقیبت این مبلغ را به ما داده است و و تو چطور می خواهی ما با همین مبلغ تو را حمایت کنیم.(مبالغ پیشنهادی تا حدود30 میلیون تومان شنیده است)

 

در نهایت این که اگر این کاندیدها راضی به معامله با این افراد نمی شدند، خط تخریب آن ها با قدرت ادامه می یافت تا آن کاندید دوباره مجبور به معامله با این افراد شود.

 

در انتخابات سال 90 نیز این سایت در نبود رقیب رسانه ای، تلاش کرد بدون در نظر گرفتن واقعیت ها به تخریب چهره های مؤمن و انقلابی بپردازد که البته تخریب نیروهای انقلابی و  مؤمن جز رویه ثابت این سایت خبری است.

 

پایان دوران تک صدایی فضای رسانه ای استان

 

تا دو سه سال گذشته کم تر شاهد حضور سایت های خبری  مستقل و حرفه ای در فضای رسانه ای استان بودیم و چند سایت موجود نیز تنها بر اساس سلایق شخصی یا منفعت خاصی به انتشار اخبار می پرداختند. با ورود صبح زاگرس و چند سایت خبری دیگر به فضای رسانه ای استان، این دوران تک صدایی به پایان رسیده است و روزانه شاهد هستیم بخش زیادی از اخبار این سایت و کانال تلگرامی(قبل از مسدود شدن) دیگر سایت های خبری استان از اخبار، تولیدات و گزارشات صبح زاگرس تأمین می شود.

 

با پایان دوران تک صدایی در رسانه های استان، حالا منافع عده ای در این فضا به خطر افتاده است و در تلاش هستند با لجن پراکنی و دست زدن به هر اقدامی جلوی تغییر این فضا را بگیرند.

 

به طور قطع سایت صبح زاگرس که دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم هست، رسالت اطلاع رسانی خود را روز به روز با قدرت بیش تری، پیش خواهد برد و از لجن پراکنی و فشار رسانه ای این افراد معلوم الحال هم واهمه ای نخواهد داشت. این سایت که امروز حدود دو سال از آغاز فعالیتش می گذرد به لحاظ آمار بازدید روزانه و به لحاظ رتبه بندی در بین سایت های خبری(رتبه الکسا) و به لحاظ اعتبار تولیدات و گزارشات خبری، جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. مدیران صبح زاگرس این اقبال مردمی و این توفیق را از عنایات خداوند بزرگ دانسته وبه این خاطر شکر گزار خداوند مهربان هستند.

 

امروز صبح زاگرس دارای بزرگترین شبکه خبرنگاری در سطح استان بوده و حتی در شهرستان هایی که خبرگزاری برتر کشور(فارس) خبرنگار ندارد، با استفاده از ظرفیت نیروهای مؤمن و علاقه مند به اخبار و حقایق توانسته است بخشی از نیاز اطلاع رسانی استان را تأمین نماید. این خبرنگاران رسمی در کنار شهروند خبرنگاران متعدد این سایت، این روزها و در دوران پیش و پس از انتخابات به مرجع خبری استان کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده اند.

 

امید است خداوند بزرگ ما را در ادامه این راه یاری داده و توفیق ادامه خدمت پاک و صادقانه به هم  استانی های عزیز را بیش از پیش به ما عطا نماید؛ ان شااالله..

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا