نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

31. فروردين 1395 - 17:42
دین آدامسی و توهین به مقدسات اسلامی
نویسنده: 
امرالله اندرزیان
یکی از برنامه های فرهنگی و سیاسی دشمنان اسلام و انقلاب در جنگ نرم و غارتگری مبانی اعتقادی و اخلاقی مردم، برجسته نمودن ایران باستان و تبلیغ و تکرار آن و توهین به مقدسات اسلامی است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، حجت الاسلام امرالله اندرزیان عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج در یادداشتی نوشت:

در زمان حکومت پهلوی دوم یکی از مهمترین اقداماتش برای کم رنگ کردن فرهنگ ناب اسلامی و بعد مقابله با آن، تبلیغ باستان گرایی و برگزاری جشن های دوهزار و پانصد ساله و تغییر در تاریخ و... بوده است.

 

در سال های اخیر با اشاره بعضی از متفکران غربی و همراهی عده از وابستگان آنها به هدف ضربه زدن به فرهنگ کفر ستیز و طاغوت براندازی اسلام و  برگشت به قبل ازآمدن اسلام و تشیع را در بعضی از مراکز علمی آموزشی و در کوی و برزن و به هنگام نام گذاری فرزندان و... تبلیغ و ترویج می نمایند.

 

در رابطه با این موضوع نکاتی را به عرض مخاطبان عزیز می رسانیم:

 1–حکومت های شاهنشاهی هیچ گونه جایگاه عقلی و شرعی که قابل دفاع باشد نداشته اند به جهت اینکه نه بر اساس براهین عقلی و دستورات شرعی و الهی حاکم می شدند که خداوند در سه جای سوره ی مائده حکومت های اینگونه ای را کافر،ظالم و فاسق می داند و نه با آراء و خواست و نظر مردم یعنی همان دموکراسی بلکه همانند حکومت سعودی و... عقب مانده و قرون وسطایی بوده اند که بعید است صاحب عقل و شعوری به آنها افتخار نماید.     

                                                                                 

2- افرادی که علیه اسلام و رسول خاتم و احکام حیات بخش و نجات دهنده اش تبلیغ و به نژاد آریایی که یکی از برنامه هایشان ازدواج با محارم بوده افتخار می کنند باید مستحضر باشند که براساس آیات قرآن کریم و تفسیر آنها اولاً صاحب  اندیشه ای  کوتاه هستند که نه از گذشته اطلاعی و نه از آینده خبری بلکه به اندازه سه سانت می توانند ببینند و بیندیشند -

 

إِنَّا جَعَلْنا فِی أَعْناقِهِمْ أَغْلالًا فَهِیَ إِلَى الْأَذْقانِ فَهُمْ مُقْمَحُونَ «8»وَ جَعَلْنا مِنْ بَیْنِ أَیْدِیهِمْ سَدًّا وَ مِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَیْناهُمْ فَهُمْ لا یُبْصِرُونَ «9»     یس 8-9

ثانیاً فکر و اندیشه آنها سطحی و محدود به چهار دیواری دنیاست و هیچ علم و معرفتی نسبت به زندگی ابدی و اخروی ندارند                           

وَ قالُوا ما هِیَ إِلاَّ حَیاتُنَا الدُّنْیا نَمُوتُ وَ نَحْیا وَ ما یُهْلِکُنا إِلاَّ الدَّهْرُ وَ ما لَهُمْ بِذلِکَ مِنْ عِلْمٍ إِنْ هُمْ إِلاَّ یَظُنُّونَ (جاثیه24)

3-آنهایی که به ایران باستان افتخار وبد گویی اسلام عزیز و احکام نورانی اش را می کنند ، باید متوجه این نکته باشند این حرکت طراحی شده از سوی دشمنان به ویژه صهیونیستها  می باشد .همانهایی که بیشترین دشمنی را با اسلام ناب و پیروان مومنش دارند -  لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذینَ أَشْرَکُوا وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ قالُوا إِنَّا نَصارى‏ ذلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسینَ وَ رُهْباناً وَ أَنَّهُمْ لا یَسْتَکْبِرُونَ ( مائده 82)         

4- کسانی که با شعار برتری عجم برعرب ،زبان فارسی بر زبان عربی به خود می بالند و خوشحال می شوند، باید بدانند این اقدام نیز جاهلانه و نژاد پرستانه است چرا که خدای متعال امتیاز و  برتری افراد را به تقوایی که تامین کننده ی کرامت انسانی و حیات حقیقی اوست معرفی می کند نه به زنگ و نژاد و زبان.( إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ خَبیرٌ (حجرات 13)

 

5- برا ساس ایات قرآن کریم آنچه شئ بر او اطلاق می شود ،مخلوق خدای متعال است و احدی در این عالم مالک بالا ستقلال بر چیزی نیست . اللَّهُ خالِقُ کُلِّ شَیْ‏ءٍ وَ هُوَ عَلى‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ وَکیلٌ ( زمر62)

 

بنابراین زبان عربی ،فارسی ،انگلیسی و ... متعلق به خالق و مالک آنها یعنی خدای سبحان است. آنچه که مهم است به کار گرفتن این نعمت الهی در جهت رسیدن به خدا و کمال حقیقی است نه برای برتری طلبی ،پز دادن و تحقیر نمودن دیگران . جای تعجب است که همین افراد نسبت به زبان انگلیسی،فرانسوی،آلمانی و ... آن گونه استقبال می کنند که در لابلای سخنانشان برای دانشمند و با سواد نشان دادن خویش استفاده می نمایند . اما زبا ن عربی یعنی زبان وحی الهی و قرآنی که غنی ترین زبان و زبان دنیا و آخرت است را تحقیر می کنند .  إِنَّا جَعَلْناهُ قُرْآناً عَرَبِیًّا لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ (3)وَ إِنَّهُ فی‏ أُمِّ الْکِتابِ لَدَیْنا لَعَلِیٌّ حَکیمٌ (4)که ما آن را قرآنى فصیح و عربى قرار دادیم، شاید شما (آن را) درک کنید! (3)و آن در «امّ‏الکتاب» [= لوح محفوظ] نزد ما بلندپایه و استوار است! (4)

6-برخی از این افراد از گذاشتن نام نیکو بر فرزندانشان که یکی از حقوق لازم و حتمی بر والدین است خود داری می نمایند و می گویند نام پیامبر صلی الله علیه و آله و اهل بیت او علیهم السلام عربی است .اینها اگر بگویند نام گذاشتن خیلی مهم نسیت چرا این قدر حساسیت به خرج می دهدند و نام هایی بر فرزندانشان می گذارند که جای هیچ گونه افتخار و الگو پذیری نیستند و اگر بگویند چرا اسلام روی نام نیکو تاکید داشته است به خاطر اینکه یکی از چیز های تاثیر گذار برتربیت و شخصیت همانندی و همسانی و الگو پذیری از بزرگانی است که نام آنها زیباست . نام نیکو بر اساس تفسیر آیات قرآن نام پیامبر واهل بیت علیهم السلام است   (وَ لِلَّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى‏ فَادْعُوهُ بِها) اعراف180

7- افرادی که سعی و تلاش بر احیاء نمودن باستان گرایی ،ملی گرایی ،کوروش کبیر ،نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران و ... دارند،همه در یک راستا و مورد تمجید و ستایش دشمنان به خصوص صهیونیستها هستند .این افراد باید بدانند مرز پر گهر ایران و عزت و عظمت ایرانی آن وقت تحقق پیدا کرد که تحت حاکمیت اسلام ناب و مکتب سرخ تشیع قرار گرفتند و اجازه  غصب یک وجب از این خاک را به دشمنان ندادند، نه آنهایی که هرکدام برای زندگی دنیوی و عیش و نوش خود و خانوادشان بخشی از ایران را می بخشیدند و یاایران را در مقابل چشمانشان تصرف می کردند و یا به زیر سلطه  ی دشمنان افتخار می نمودند و یا بدون اجازه انگلیس و آمریکا جرات بر کاری نداشتند و عزت ،شرف و عظمت ملت ایران را پایمال و پایکوب می کردند .عزت ایران و ایرانی در سایه ی اسلام و ولایت را طی این سی وهفت سال به خوبی دیده ایم .

 

از بغض و کینه غارتگران و ازغبطه ی دنیای تحت سلطه نسبت به کشورمان بار هار شنیده و مشاهده کرده ایم.پس قدر و قیمت این استقلال ،امنیت و آزادگی را بدانیم و کفران نعمت نکنیم که  - لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزیدَنَّکُمْ وَ لَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابی‏ لَشَدیدٌ (ابراهیم7) 8- احترام و افتخار به ملتی توحیدی و خداپرست ،تمدنی کهن ،معماری کم نظیر ،حیا و حجابی مثال زدنی و پذیرش اسلام و تشیع با اراده و رغبت مورد بحث ما نیست .افرادی که بدون توجه به آن سابقه نورانی و این لاحقه ی مشعشع مبلغ افکار صهیونیستها شده و با عقل اسیر ، فکر معیوب و قلب مریض خود اسلام عزیز را مورد هجمه قرار میدهند یا ایرانی غیر مسلمان هستند خوب است انصاف را رعایت کنند آنگونه که در روایات ما به سید و آقای اعمال یاد شده است ((سیّد الاعمال الانصاف)) ویا ظاهراً مسلمان اند که به تعبیر حضرت استاد جوادی آملی درتفسیرعبارت امام حسین علیه السلام که فرمود: (النّاس عبید الدّنیا و الدّین لعق علی السنتهم - مردم بنده دنیا هستند و دین لقلقه زبانشان) اسلام آنها آدامسی است یعنی به اندازه آدامسی که در فضای دهان می چرخد اسلام اینها نیز به همین اندازه است و با هر پیشنهاد و تطمیع ویا تهدید و ترسی رها می کنند و به دشمنان خدا می پیوندند .بنابراین انسان عاقل و فرزانه با اندیشه و فکر صائب و صفات پسندیده و رفتار نیکو از هر گونه سخن لغو و بی فایده اجتناب (وَ الَّذینَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ (مومنون3)) و از هر گونه رفتار بیهوده و عبث خود داری می نماید - أَ فَحَسِبْتُمْ أَنَّما خَلَقْناکُمْ عَبَثاً وَ أَنَّکُمْ إِلَیْنا لا تُرْجَعُونَ (مومنون115)- چرا که تنها دین مقبول نزد خدا از آدم تا خاتم اسلا م بوده و هست- إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلامُ(آل عمران 19)-و همه انبیاء مسلمان بوده و همگان را به اسلام دعوت کرده اند- فَلا تَمُوتُنَّ إِلاَّ وَ أَنْتُمْ مُسْلِمُونَ (بقره 132)-

                                                                 والعاقبه للمتقین

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی