نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. ارديبهشت 1395 - 11:20
در سه سال اخیر تمامی بخش های دولت منتظر فرجی از سوی مذاکرات بودند که متاسفانه برجام حتی آبی برای خودش هم گرم نکرد و تنها بر روی کاغذ دستاورد های اقتصادی داشته است، و ذوق زدگی از برجام در بدنه دولت متاسفانه به استان محروم و مردم مستضغف کهگیلویه و بویراحمد هم منتقل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، امیر عباس بهادری - در چند روز اخیر مسئولان محترم درباره کسب رتبه اول نرخ بیکاری قیافه حق به جانب گرفته و به جای آنکه دنبال راهکار و بهبود وضعیت فعلی باشنداستراتژی فرار به جلو را مدنظر قرار داده و قصد متهم کردن مردم و دولت قبل را در نطق هاو جلسات خود دارند.

و این درحالی است که سه سال از عمر دولت می گذرد وتاسف بار تر آنکه در اقدامی عجیب مردم را به دادن اطلاعات غلط متهم کرده و اشتباهات فاحش خود در زمینه مسئولیت واگذار شده را فراموش کرده و به دنبال ماله کشی و کسی که باعث سوراخ های نان سنگک شده می گردند. لذا در این نوشتار قصد داریم دلایل مختلف بالارفتن نرخ بیکاری مرتبط با سه سال گذشته را در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد را بیان کنیم ، اینها دلایل حداقلی خواهند.

1. سیاست های انقباضی دولت در سه سال گذشته ، که به موجب آن تورم کاهش یافته و به تبع آن قدرت خرید مردم به شدت دچار افت شده ،که این کاهش قدرت خرید باعث رکود اقتصادی در کشورشده و تمامی بخش های اقتصادی را فلج کرده،که به موجب آن بسیاری از کسب وکار ورشکسته و تعطیل شده و گواه این ادعا سخنان استاندارمحترم که گفته وجود بیش از 200 واحد صنعتی و تولیدی راکد در بخش های مختلف استان خبرداد وجود شهرک های صنعتی خالی از سکنه و تعطیلی کارخانه قند و... ،و از سوی دیگر وضعیت بازار و تعطیلی بخش ها مختلف آن و در آستانه ورشستگی قرار گرفتند گواهی بر این این امر هستند. و همچنبن سیاست وام برای خرید خودرو این رویه را بدتر کرد.

2. بالا رفتن نرخ پول، در سه ساله اخیر سیاست های دولت باعث شده منابع بانکی گران شوند و سود وام های پرداختی به کسب وکار ها حداقل 30 درصد برسد و با توجه به بالا رفتن نرخ مالیات ، عوارض و ... این عامل مانع بزرگی برسر راه اندازی کسب و کار جدید ،رونق بازار ، رهایی کسب وکارها از ورشستگی و... شده که کسب و کارها و صنایع با مشکلات نقدینگی دست و پنجه نرم می کنند ، به عنوان نمونه می توان به سود های بالای30 درصد وام های پرداختی آنهم به شرط سپرده گذاری اشاره کرد. و در حال حاضر بیشتر مشکلات کسب و کارها نداشتن نقدینگی است.

3. برجام زدگی، در سه سال اخیر تمامی بخش های دولت منتظر فرجی از سوی مذاکرات بودند که متاسفانه برجام حتی آبی برای خودش هم گرم نکرد و تنها بر روی کاغذ دستاورد های اقتصادی داشته است ، و ذوق زدگی از برجام در بدنه دولت متاسفانه به استان محروم و مردم مستضغف کهگیلویه وبویراحمد هم منتقل شده وبرجام زدگی بدنه مسئولان اجرایی استان را هم گرفته است و مداوم از موفقیت آن سخن به میان می آورند و برطبل موفقیت در برجام سخن به میان می آوردند ،البته می تواند گفت(( برد در برجام ، باخت در بیکاری )) نصیب مردم محروم این استان شد.

4. حرف درمانی ،در چند وقت اخیر گفته ها ،جلسات و کارگروه ها درباره اقتصاد مقاومتی در استان به قدری زیاد شده که انگار مسئولین کرسی مسئولیت اجرایی را با نظریه پردازی در دانشگاه اشتباه گرفته ، و دلیل مشخص و معلومی درباره این همه سخنرانی و جلسات مکرر و تشکیل کار گروه های مختلف درباره اقتصاد مقاومتی وجود ندارد ،و اینکه مسئولان تنها به "حرف درمانی "روی آورده اند موجب بهت و حیرت مردم ، شده است که نمونه آن را در سخنان مسئولان اجرایی استان در تهیه کتابچه برای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد .

5. سیاست زدگی ، در دولت یازدهم سیاست زدگی اوج بیشتر گرفته است متاسفانه استان محروم کهگیلویه وبویراحمد چنان دچار این مرض شده که مثل یک سرطان تمامی بخش های آن را فرا گرفته که نمونه واضح آن را در ایام انتخابات مجلس دهم به وضوح قابل مشاهده بود که استفاده از اصطلاحاتی که با نرخ اول بیکاری استان نه تنها سنخیتی ندارد بلکه تناقضات زیادی را برای مردم استان ایجاد کرد که نمونه های فراوانی دارد امیر کبیر ، انقلاب صنعتی و کلنگ زنی های آنچنانی ، و نمونه بارزتر آن کلنگ زنی فولاد سقاوه بود که شبهات زیادی را در ذهن مردم استان ایجاد کرده است.و از سوی دیگر حضور برخی از مدیران دولتی در مراسمات جشن پیروزی کاندیدا گواهی بر مدعاست.

آنچه مسلم است افزاش نرخ بیکاری در سه ساله اخیر بیشتر از هرچیزی محصول سیاست گذاری دولت در این سه ساله اخیر می باشد و متاسفانه این سیاست تاثیرات بسیار عمیقی در استان محرم کهگیلویه و بویراحمد گذاشته سیاست های انقباضی دولت،بالارفتن نرخ پول ، برجام زدگی ،حرف درمانی و سیاست زدگی نمونه های بارز آن است و متاسفانه در استان مسئولان اجرایی به جای آنکه به فکر حل مشکل باشند به متهم کردن مردم و دولت قبل در افزایش نرخ بیکاری هستند ، این رویکر نه تنها مشکلی را حل نمی کند بله مشکلات بیشتری را هم گریبان گیر مردم خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی