نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

2. تير 1395 - 0:33
فیلم دعوای پسران و دختران دانشجو در دانشگاه پیام نور یاسوج بسیار دید جامعه را به قشر دانشجو تغییر خواهد داد، فیلمی که هر کسی از دیدن آن حس خوبی نسبت به دانشجو بودن در این دانشگاه وحتی این استان نخواهد داشت و این نتیجه بی تدبیری مسئولان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، امید نگین تاجی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور یاسوج  در پی اتفاقات اخیر دانشگاه پیام نور به ارسال یادداشتی  از ریشه های ایجادی این اتفاقات پرده برداری کرده است که در زیر متن این یادداشت را می خوانیم:

 

دانشجویان قشر فرهیخته هر جامعه ای و در هر کشوری از دنیا می باشند که در تمام دنیا بر روی این قشر تحصیل کرده حساب ویژه ای باز میکنند که در آینده کشور تاثیر بسزایی خواهند داشت.

 

متاسفانه این روزها شاهد اتفاقاتی در میان یکی از دانشگاه های ایران هستیم که به دور از شان این قشر فرهیخته می باشد که بدون شک مسبب این رفتار باز هم به بی تدبیری مسئولان این دانشگاه بر می گردد.

 

فیلم دعوای پسران و دختران دانشجو در دانشگاه پیام نور یاسوج بسیار دید جامعه را به قشر دانشجو تغییر خواهد داد، فیلمی که هر کسی از دیدن آن حس خوبی نسبت به دانشجو بودن در این دانشگاه وحتی این استان نخواد داشت.

 

درگیری فیزیکی شدید بین دو دسته از دانشجویان دانشگاه پیام نور یاسوج منجر به مجروح شدن دانشجویان و خسارت به خودرو‌ها شد و البته افراد غیر دانشجو هم در میان آنان نیز مشاده می شد و این اتفاقی است که با بی تدبیری اگر تصحیح نشود مشکلات عدیده دیگری را ایجاد خواهد کرد.

 

اتفاق عجیب تر و زننده تر، چند روز بعد از این دعوا در دانشگاه که موجب سلب امنیت دانشگاه و دانشجو شد  و بنا به گفته برخی افراد آگاه ودانشجویان حاضر در دانشگاه تغییر ریاست دانشگاه مرکز پیام نور یاسوج در اوج بی تدبیری، در اواسط امتحانات پایان ترم و در پی این رخداد بود.

 

تغییر نه یک رئیس بلکه حتی تمام شاغلین و کارمندان دانشگاه باز هم هیچ دردی را دوا نخواد کرد زیرا این افراد مسبب این گونه رفتار نیستند  و دخالتی در این رخداد نداشته اند.

 

نبود نیروی حراست متخصص و حتی ساده برای حراست و حفاظت فیزیکی در دانشگاهی که در ده کیلومتری مرکز شهر قرار دارد وامکانات دانشگاهی لازم برای خدمات رسانی به دانشجویان را ندارد بسیار لازم و ضروری است و این در حالی است که سال های گذشته نیز اتفاقاتی از این دست نیز رخ داده بود و مشاوره و پیشنهادات لازم به مسئولان این دانشگاه در رابطه با حل ای مشکلات ارائه داده  شد ولی بی توجهی مسئولان به این نکات مهم باعث شد تا دعوای شدیدی د ردانشگاه شکل بگیرد.

 

نبود حفاظ درست، نداشتن نیروی حراست، نداشتن نگهبان، نبود نیروی حراست در ساعات غیر اداری که به وضوح در طول این چند سالقابل مشاده بوده است بزرگترین مشکلات زیرساختی این دانشگاه است.

 

نبود حراست در دانشگاه از مشکلات مهم برای دختران است براحتی مزاحمانی می توانند وارد دانشگاه شوند.

 

این در حالی است که حراست با رصد امور مربوط به حوزه فعالیت دانشگاه، باید بازوی قوی برای مدیر باشد تا اهداف دانشگاه را پیش ببرد و به عنوان چشمان بصیر و نافذ و دیده‌بان خوب و توانمندی برای هیات رئیسه و برای مجموعه به ویژه رئیس باشد.

 

در صورتی که زمینه‌ فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی هر جامعه‌ای منوط به ایجاد امنیت استو می بینیم که مسئولان استانی و کشوری به این مهم در دواحد پیام نور این مرکز توجهی نمی کنند.

 

 توسعه و امنیت مثل دو بال هستند که مکمل یکدیگر هستند. در بحث توسعه که ما دانشگاهیان به عنوان قشر فرهیخته آن هستیم وظیفه ما سنگین است که مقام معظم رهبری از ما دانشگاهیان به عنوان افسران جنگ نرم یاد می‌کنند که شرط اصلی و اساسی آن امنیت و وجود آرامش است؛ در محیط دانشگاهی، این وظیفه در سازمان‌ها به عهده حراست گذاشته شده است. دقیقاٌ آنچه که ما مشاده نمی کنیم.

 

هر پیشنهادی حتی در حوزه فرهنگی داده می شود بلافاصله با موضع گیری مسئولان مربوطه مبنی بر نیود بودجه مواجه می شویم ونهایت این بی توجهی ها و توجیه های پوچ و الکی توهین بزرگی بود که با این بی تدبیری مسئولان به مقام و شخصیت دانشجو و دانشگاه شد.

 

 

برای پی بردن یه صحت و سقم این مقال هر کسی از هرجای کشور می تواند با تک تک دانشجویان این دانشگاه صحبت کنند و علاوه بر ظاهر فیزیکی و خاک آلود دانشگاه و وضعیت بسیار نفرت انگیز فضای آموزشی و راه های این دانشگاه  متوجه نارضایتی تمام دانشجویان از وضعیت نامناسب این دانشگاه خواهند شد.

 

ما دانشجویان در راستای انجام وظیفه  قبلا  برخی موضوعات را رسانه ای کرده اما متاسفانه باز هم هیچ پیگیری از سوی مسئولان برای بهتر شدن این فضا صورت نگرفت.

 

بسیاری از ما دانشجویان به هر نحو و به هر سختی که باشد دوره کارشناسی خود را به اتمام می رسانیم اما این  دانشگاه با این وضعیت با بیش از یک دهه سابقه به هیچ هدفی نخواهد رسید زیرا با ساده ترین مشکلات ساختاری مواجه است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا