نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. دى 1395 - 8:44
در این روزهای سرد زمستانی که همه پالتو پوش شده ایم ، با درآوردن کتابی با قطع جیبی از توی جیب پالتوهای شیک مان می توانیم در گوشه ای دنج در تاکسی ،مترو و اتوبوس و یا در زمان بیکاری در محل کارمان و یا در گوشه دنج قهوه خانه ای همراه با سرو چای و اسپرسوی تلخمان با اندکی مطالعه، لذت شیرینی را هم تجربه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، حسین گندمکار یاور یار مهربان نوشت: در این شبهای سرد زمستانی که در محفل گرم خانواده در کنار کرسی و بخاری و شومینه نشسته ایم با خواندن کتاب قصه ای برای کودکانمان با آنها با دنیای شیرین قهرمانهای واقعی و خیالی و نقاشی های رنگارنگ شهرها و روستاهای زیبا و سر سبز  سهیم شویم.

 

می توانیم برای ساعاتی چند، گوشی تلفن همراه و دنیای مجازی را کنار بگذاریم و به دنیای واقعی  همسر و فرزندانمان بپیوندیم. برای انها غزلی از دیوان حافظ، حماسه ای از شاهنامه  و بیتی از کلام پر نغز سعدی بخوانیم.

 

به هرحال یادمان باشد و باشد که  کتاب و کتابخوانی نه از درون کتابخانه ها، نه از درون مدرسه ها که از درون خانواده ها شکل می گیرد.

 

مطالعه باید در خانواده و  جامعه به عنوان یک ارزش، فراگیر شود و باید به کودکان کتابخوان  و اهل مطالعه  ارج نهاد تا جامعه ای اهل دانش و دانشمند داشته باشیم.

 

در پایان حال که همه ما این روزها و شب ها درگیر دنیا و فضایی به نام مجازی هستیم و دل کندن از ان  برای مان  سخت، با کمی تغییر رویکرد و کمی چرخش، استفاده صحیح و مناسب از این فضای ناهمگون ببریم و با خوانش و مطالعه مطالب و کتابهای آموزنده و تاثیر گزار نرم افزاری در زندگی اجتماعی  ببریم.

 

هرچند که من وما اعتقاد داریم که لذتی که به هنگام در دست گرفتن کتاب کاغذی  وجود دارد در هیچ فایل و نرم افزاری یافت نمی شود.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی