نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. دى 1395 - 16:16
حسن روحانی که در منازعات انتخاباتی، خویش را حقوق دان خواند و از سرهنگان تبرّی جست. به علم حقوق وجه ای دیگر عطا کرد و نشان داد که الحق حقوق دو معنا دارد .

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، مجتبی ثابتی در یادداشت ارسالی خود نوشت: یک: حقوق به معنای دستمزد و درامد و پول؛ دو: حقوق به معنای حقّ و حقّانیت و در نهایت مشروعیت.

او درست گفت که حقوق دان هست اما حقوق به معنای اول که همان دستمزد است. دقیقا آنجایی که مبنای دستمزد وزرا و صاحب منصبانش را میلیونی افزایش داد. و آنجا که به صاحبان قدرت اجازه داد که خودشان برای خودشان اضافه حقوق مصوّب کنند. آنجا که ثروتمندان ایران را تبدیل به قدرتمندان ایران کرد و کرسی های وزارت را به آنها عنایت کرد.

او البته هرگز نتوانست حقوق به معنای ثانی را درک کند. مثلا آنجایی که هم شهریان و رفقای برادرش  و منتصبان دولتش را در بانک ملّت به جرم اختلاس و ارتشا زندان کردند، او قابلیت کوچکترین دفاعیه ای از آنها را نداشت.

یا وقتی که دعوای حقوقی قراداد (کرسنت پترولیوم) را که در دولت قبل و در دادگاه بین المللی پیروز شدیم و از جریمه جستیم،  در زعامت ایشان  به موجب رأی همان دادگاه 14 میلیارد دلار که معادل 500000000000000 ریالی محکوم شدیم، توان توجیه و دفاع و تنظیم  کمترین لوایح حقوقی  محکمه پسند را نداشته است؛ یا حتی وقتی نتوانسته که حدأقل سند قانونی و علمی مدرک  دکترای خویش را به مردم اثبات و اکران کند.

آیا واقعا روحانی یک حقوق دان می باشد؟

شاید هم حقوق را باید همچون سیاست به حقوق داخلی و حقوق خارجی تقسیم کرد که جناب ایشان متخصص در امور مربوط به حقوق خارج هستند، نه اینکه خارجه درس خوانده اند (با چه زبانی بماند؟؟؟).

بله او خوب آموخته اند که باید به حقوق کمپانی های اروپایی توجه خاص شود و تا جای ممکن جهت جلوگیری از ورشکستگی و بحران مالی به آنها کمک کرد حتی اگر به قیمت تعطیلی کارخانجات داخلی و بیکاری جوانان ما تمام شود. ایشان به درستی حقوقدان است چرا که میداند این حق کدخداست که بر کشورهای منطقه و بلکه بر جهان سلطه داشته باشد پس باید در جهت خواسته هایش اقدام مقتضی انجام داد حتی اگر به قیمت تضعیف قدرت نظامی و تهدید و توهین به دلسوزان نظام ولایت فقیه به دست خود و یارانش تمام شود.

او خوب میدانند که این حق اسرائیل است که در منطقه امنیت داشته باشد و باید سایه ترس از سر آنها برداشته شود حتی اگر به قیمت تخته کردن درب تاسیسات هسته ای و اخراج متخصصین هسته ای کشور باشد و... بله ایشان حقوق دانند اما نه دانای به حقوق ملت شریف ایران و ملتهای مظلوم منطقه بلکه تحصیل کرده و متخصص حقوق گردن کلفتان و کدخدایان بین المللی هستند ظاهرا...

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا