نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. بهمن 1395 - 7:21
بعیض و بی عدالتی در توزیع اعتبارات با صبغه ناسیونالیستی و نگاه منطقه ای، مظهر آشکار قانون گریزی و در واقع نمادی از فساد اداری است که این نوع نگاه با رندی هر چه تمامتر و استراتژی قورباغه ای برای انتقام گیری از منطقه بویراحمد در سطوحی از مدیریت استانی شکل گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل،  زریر حجتی - هرچند معتقدین به مکتب اسلام، نظام ولایی و قانون اساسی طرح موضوع دامن زدن به قومیت ها خلاف مشی خود و به مصلحت نمی دانند اما بی تفاوتی موجب برداشت غلط آن دسته از مدیرانی با علاقه به زیست بوم خود می شود که تصور می کنند مردم سایر مناطق دست های چدنی آن ها را در توزیع اعتبارات با این نگاه نمی بینند و درک نمی کنند. مدیرانی که با مرزبندی های منطقه ای در قالب توزیع اعتبارات، ناجوانمردانه آفند کرده و هل من مبارز می طلبند ، بی شک نه در وادی انتقام از قومی دیگر گام نهاده اند بلکه دانسته یا ندانسته در وادی پدیده نفوذ دشمنان جهت نارضایتی مردم حرکت می کند. البته مردم در میدان دفاع از آرمان های مکتب الهی در برابر این شگردهای مذموم مایوس نمی شوند زیرا سنت الهی برای برملا شدن دست های ستم پیشه در چنین قالب هایی بروز وژ ظهور می کند.

اسناد و اخبار واصله از نحوه توزیع اعتبارات دو نهاد آب منطقه ای و منابع طبیعی بیانگر آن است که سهم منطقه بویراحمد و دنا در فهرست پروژه های تفاهم شده مربوط به سفر ریاست جمهوری معادل «صِفر» بوده که بسیار مبهم و متاسفانه این ذهنیت را به وجود آورده که حرکت های خزنده با استراتژی قورباغه ای جهت حذف و هدم یک منطقه در تفکری ناصواب نهادینه شده است.

اعتبارات مصوب اختصاص یافته سفر ریاست محترم جمهوری در حوزه آب در سال ۹۵ قریب به ۱۰۷ میلیارد تومان بوده که همه این اعتبارات به شهرستان های کهگلیویه، چرام، بهمئی، گچساران و … در قالب پروژه های تامین و انتقال آب به اراضی دهدشت غربی، آبرسانی به چهار شهر دهدشت، سوق، لنده، چرام، روستاهای مسیر لیکک، تکمیل تاسیسات آبرسانی دشت لیشتر، فاز دوم آبرسانی به دشت امام زاده جعفر اختصاص یافته و بویراحمد و دنا بویژه مرکز استان با این سیل جمعیت مهاجر و پراستعداد در مهاجر پذیری معادل «صِفر» بوده و موید تبعیض آشکار و بی عدالتی در تقسیم اعتبار است. هر چند معتقدیم مناطق یاد شده مستحق و شایسته سرمایه گذاری و توجه بیشتر می باشند ولی تبعیض نیز مذموم و نکوهیده است.

همچنین برابر جدول توزیع اعتبارات استانی در بخشی از حوزه های منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز چنین روشی حاکم بوده است تا آن جا که از سر جمع ۱۵۳ میلیون تومان بخش جنگل کاری استان، سهم بویراحمد معادل «صِفر » و غالب این اعتبارات به شهرستا ن های گچساران، باشت و کهگیلویه اختصاص یافته است.

با سندیت قرار دادن موضوع فوق چنین به نظر می رسد که این نوع نگاه در سایر ادارات نیز تسری پیدا کرده باشد که اطلاع رسانی مسئولان جهت تنویر افکار عمومی یک ضرورت است. ضمن آنکه در ساختار سازی اداری و پذیرش نیرو در قالب های مختلف چندی قبل این نگاه منطقه گرایی باعث خدشه به امنیت استان گردید که در توزیع سایر فرصت ها از جمله فرصت های مدیریتی نیز بر خلاف قانون اساسی و اصل شایسته سالاری، مردم شاهد چنین نگرشی بوده اند هر چند در برخی موارد نیز خویشاوندسالاری فارغ از نگاه سیاسی و گفتمان دولت نقش آفرینی و خودنمایی کرده است.

البته سکوت نماینده مردم بویراحمد و دنا در جایگاه وکیل مردم در قبال این گونه تبعیض و نابرابری تعجب برانگیز است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی