نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. آبان 1396 - 19:40
یادداشت/
عزت مان را به مسلخ نبریم !
نویسنده: 
حسین علی پور
گزافه نگفته ایم اگر بگوییم فرهنگ در نزد عوام و خواص­، مغفول است و مظلوم و در حاشیه­!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل حسین علی پور در یادداشتی انتقادی نسبت به اخبار منتشر شده در سایت های فرارو، مکتوبات و ... واکنش نشان داد و نوشت :

گزافه نگفته ایم اگر بگوییم فرهنگ در نزد عوام و خواص­، مغفول است و مظلوم و در حاشیه­! 
...­اما آنجا که منافع سیاسی- جناحی- اقتصادی و رسانه ای برای ما به دنبال داشته باشد­، تبدیل به دغدغه شده ! به بوق و کرنا کرده و بعضا" در مواقع خاص­ ( بازخواست های مسئولیتی، انتخابات و... ) بر سر یکدیگر می کوبیم­!
هستند برخی از عوام و خواص مسئولین و ما­، که پرداختن به فرهنگ و فعالیت های فرهنگی را اتلاف وقت و بیکاری و بی تخصصی می دانیم ...و به وقتش، ندای مهجوریت فرهنگ سر می دهیم­!
فرهنگ یاسوج ( بویراحمد و دنای سرافراز ) مهجور و آن گونه که برخی، آن را به جاهلیت تشبیه می کنند نیست­، بلکه مردم اصیل و عزیز ( با عزت ) برخی مناطق­، مهجور ما و مسئولین اند­!
­مردم و مناطقی که­، پیش تر و بیش تر از دور افتادگی مسافتی و جغرافیایی­، دور افتاده بد عهدی ها و تکلیف گریزی های ماست­!
کم نیستند مسئولین نظارتی- اجرایی و فعالین فرهنگی و رسانه ای که می دانند فرهنگ­، پایه و سکوی فراز و فرود فرهنگی- اجتماعی- اقتصادی و حتی معیشتی اقوام و جوامع است­!
با این حال­، مردم و منطقه ما­ همچنان هزینه های اجتماعی- اقتصادی و حتی حیثیتی این کوتاهی ها و بی تدبیری ها را می پردازند.
نمونه ای ازاین کوتاهی ها و کم لطفی ها­، ارسال و درج مطالب و تصاویری بود از بانوان منطقه با قدمت و اصالت زیلایی­؛ که شاید دلسوزانه و به جهت تذکر و تحریک مسئولین بوده­،
اما به نوعی غیر حرفه ای ( از جهت تدبیر اخلاقی و مصالح منطقه ای ) و غیر مسئولانه از بابت تحقیق نسبت به صحت و ثقم جزئیات ( نه کلیات که تا حدودی درست است )­، بلکه سن دقیق­! عدم نقل قول­!

اطمینان از صدور به موقع شناسنامه ( با توجه به ارتباط سخت و ضعیف دو طرفه برخی مناطق با شهر و مسئولین )!
و قابل بحث تر، نحوه پرداختن به موضوع­!
مانور رسانه های غیر بومی و سراسری روی این مسئله­!
درج تصاویر، نام و مشخصات !
که در نوع خود از طرف مردم و مسئولین جای حساسیت و پیگیری دارد اما کما فی السابق... به ظرفیت و بزرگواری قوم لُر، مردم بویراحمد و دنای سرافراز به دیده اغماض می نگرند...

--------------------------------------------

*( یاسوج ) با توجه به درج شدن به این نام در سایت و کانال های فرارو، مکتوبات و... است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی