نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. آبان 1396 - 18:18
اگر شهرستان چرام نتوانسته است تا کنون نمره قابل قبولی را در مسیر توسعه از آن خود کند،می توان ضعف رسانه را یکی از دلایل اصلی آن دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از  چرام؛اصغر نیکروز_در عصر کنونی که مدیریت دانش حرف اول را در توسعه ی هر منطقه ی می زند،متاسفانه ما در شهرستان به این فاکتور مهم آن طور که شایسته است توجه نمی کنیم و جالب این است دوست داریم به توسعه هم دست یابیم.

 

ما باید این واقعیت را عمیقا درک کنیم که دنیای کنونی دنیای دانش است و در این دنیا نمی توان جایگاه قابل قبولی داشت مگر اینکه بر مبنای دانش فکر کنیم و بر مبنای دانش آن فکر ایجاد شده را به عمل تبدیل کنیم .

 

نقش رسانه در دنیای کنونی که به عصر ارتباطات مشهور است، بسیار برجسته و مهم است . با این ابزار می توان هم توسعه ایجاد کرد و بالعکس هم سدی بر مسیر توسعه یافتگی! لذا ضرورت دارد که به این بخش از ظرفیت شهرستان در مسیر سند توسعه پایدار نگاه ویژه و مدبرانه ی داشته باشیم .

 

از آنجا که نقد منصفانه می تواند سبب ارتقا در هر  مجموعه و سازمانی شود، نقدی هر چند کوتاه و مختصر بر عملکرد رسانه ی شهرستان چرام به عنوان یک شهروند با توجه به اهمیت این حوزه داشته باشم .

 

بخش رسانه شهرستان چرام از ظرفیت بالقوه بالایی برای ایجاد شتاب توسعه در شهرستان دارد که اگر خوب از این ظرفیت استفاده شود، می توان روز به روز امیدهای بیشتری به توسعه در این منطقه بست .

 

اگر شهرستان چرام نتوانسته است تا کنون نمره قابل قبولی را در مسیر توسعه از آن خود کند،می توان ضعف رسانه را یکی از دلایل اصلی آن دانست  چرا که از رسانه به عنوان نماینده افکار عمومی انتظار می رود در تمامی فعالیتها و نگرش ها را رصد کند و در زمان و مکان مناسب پاسخ درخور و شایسته را به افکار عمومی به عنوان قدرتمندترین نیروی موجود در شهرستان بدهد اما متاسفانه  چشم بیدار استان یا خواب بوده یا باز بوده اما پردازش درستی از وضعیت موجود نداشته است .

 

این مطلب شبیه راننده ای که عابری را زیر گرفته است .و می توان دو دلیل منطقی برای آن آورد یا اینکه چشمانش در خواب بوده و یا اینکه چشمانش باز بوده و مغز راننده پردازش درستی نداشته که متوجه عابر شود .

 

در مسیر توسعه فرصت ها و ظرفیت های زیادی وجود دارد که حتی اگر مدیران متوجه آنها نشود انتظار می رود صاحبان رسانه آنها را رصد کنند و به اطلاع افکار عمومی رسانند .

ما باید بدانیم اگر سهم شهرستان چرام از گردش مالی بیش از 40 هزار میلیارد تومانی شرکت های دانش بنیان صفر تومان است به دلیل نبود سند چشم انداز شهرستان است .

همچنین باید بدانیم اگر سهم شهرستان چرام از گردش مالی صنعت توریست در ایران مبلغ خیلی خیلی پایینی است، به دلیل نبود سند چشم انداز است .

 

 

و در مجموع ما باید بدانیم که از دست دادن بسیاری از فرصتها و ایجاد بسیاری از مشکلات و ناهنجاریها به دلیل نبود سند چشم انداز توسعه در شهرستان است .

امیدوارم در آینده شهرستان چرام ما رسانه ی به روز و بر پایه دانش استوار کنیم تا از این طریق شاهد پیشرفت این بخش مهم و بتبع شهرستان چرام باشیم.

 

در آخر بر خود فرض می دانم که زحمت های این قشر زحمت کش کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم و از مسئولین شهرستان و استان خواشمندم که به دغدغه ها و نیازهای آنها توجه ویژه ای کنند.

 

انتهای پیام/پ

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا