نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. آذر 1396 - 9:03
هنجار شکنی های منسوخ­!
نویسنده: 
حسین علی­ پور
ظرفیت­های بالقوهِ قانون اساسی برای حل مشکلات فی­مابین­، بیشتر از آنچه برای مردم و نخبگان جامعه غریب و نا آشنا باشد­، مغفول و غریبِ شما و مسئولین فعلیِ نظارتی و اجرایی است­!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ حسین علی پور در یادداشتی نوشت: 

اگر بَست نشینی­، پناه بردن از حاکم و حکومتِ جُور به مکان و ملجأ امن است­، ...­شما نه تنها حاکمِ قضاء بلکه حکومت را زیر سؤال برده اید­! (­البته نقدِ حاکم و حکومت آزاد است­؛ و ارزش و ثبات حاکم و حکومت­، به ارج نهادنِ به منتقدین و معترضین است­) حتی رهبری هم از این قاعده مستثنی نبوده و ممکن است نقدی بر ایشان وارد دانسته شود (­این عقیده و نظر کسی است که حاظر است در هنگامهِ عمل­، نه شعار­، تقدس نمایی و احساسات­) خود­را فدای ایشان (­نه شخص­) بلکه جایگاهِ حیاتی رهبری واحد کند­! اما هم به نعل زدن و هم به میخ کوبیدن­، از آن حرف­ها و خِصلت هاست­!! ...­اینکه بیایی در نظام اسلامی ولایی مورد ادعا (­با آن سابقه شعار­های انقلابی و البته اهتمام نِسبی و مقطعی به آن شعار­ها­) که علاوه بر دستگاه قضاء­، هم مراجع و نهاد­های مرتبط با اختلافات فی مابین هست و هم راه حل­ های قانون اساسی­، ...­بست بنشینی و همه چیز و همه کس را هدف قرار بدهی و در آخر تمجید و تمنّای از رهبری کنی­، چه بسا مردم را عَوام و نا آگاه فرض کردن و احساسات و تعصباتِ هواداران را دست­مایه اهداف کردن باشد­!
ضمن اینکه این هنجار­شکنی های خارج از عُرف و البته منحصر به فرد شما­، مَسبوق به سابقه بوده و اتفاق تازه­ای نیست­!
آقای احمدی­ نژاد­! بر کسی پوشیده نیست که نقد­های جدی بر قوای حاکم وارد است (­مردم هم می­دانند و هم می ­نالند­)­! اما در میان جامعه و نخبگان­، خِلاء آگاهی و شجاعت بیان وجود ندارد که نیاز به قهرمانی باشد برای پُرکردن آن­! ظرفیت­های بالقوهِ قانون اساسی برای حل مشکلات فی­مابین­، بیشتر از آنچه برای مردم و نخبگان جامعه غریب و نا آشنا باشد­، مغفول و غریبِ شما و مسئولین فعلیِ نظارتی و اجرایی است­!
البته پیش و بیش از حاکمانِ وقت­، رفتار شخصِ شما و مشاوره ­های اطرافیان خاصِتان که بی اختیار مُسَخرشان شده ­اید­، پایان عمر سیاسی جنابعالی را رقم می­ زند...

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی