نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. بهمن 1396 - 13:32
وقوع حوادث مختلف در استان کهگیلویه و بویراحمد و خالی بودن آتش نشانی های این استان از تجهیزات و وسایل ایمنی حکایت پر از درد و غصه ای است که همچنان مظلومیت آتش نشان های فداکار در مواجه با سوانح را به نمایش می گذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل ، امروزه با توجه به حوادث و آتش سوزی ها و سوانح غیرمترقبه وجود آتش نشان و آتش نشانی در هر شهری از ضرورت هاست و تجهیز آتش نشانی ها به خودروهای بالابر، لباس ضد حریق، کپسول اطفای آتش و سایر لوازم جزو جدایی ناپذیر از این حرفه پرخطر است.

در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد آتشنشانی ها معمولا واحدی زیرمجموعه های شهرداری هستند و از لحاظ نیرو و تجهیزات به شدت با کمبود مواجه هستند و در حوادث و آتش سوزی هایی که نیروهای آتش نشان حاضر می شوند می توان این کمبودها را به خوبی مشاهده کرد.

حتی در شهر یاسوج مرکزکهگیلویه و بویراحمد که وضعیت باید نسبت به سایر شهرهای این استان متفاوت باشد و آتش نشانی های ان به انواع لوازم تجهیز باشند نیز فقر و محرومیت موج می زند به گونه ای که به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج  کمبود تجهیزات در آتش‌نشانی های استان به حدی است که 40 نیروی عملیاتی در شهر یاسوج در سه ایستگاه تنها سه دست لباس ایمنی قدیمی دارند که به زحمت دمای زیاد آتش را تحمل می کنند.

به گفته محمد رستمی در استان کمبود 100 نیروی آتش نشان وجود دارد و از لحاظ خودروهای بالابر آتش نشانی نیز این استان همچنان در محرومیت به سر می برد و تنها یک یا چند خودرو برای حوادثی که در طبقات سه تا چهار اتفاق می افتد خدمات رسانی می کنند و اگر ساختمانی 10 طبقه ای دچار مشکل شود نیروهای آتش نشان برای ورود به طبقات دچار مشکل می شوند.

این تنها بخش کوچکی از مظلومیت آتش نشان ها و آتش نشانی ها در استان پر از خطر و حادثه  کهگیلویه و بویراحمد است .

در حادثه ای که چند وقت پیش در شهرستان چرام اتفاق افتاد و مزارع گندم دچار آتش سوزی شدند پس از اطلاع به آتش نشانی این شهر خودروی آتش نشانی با سرعت بالا خود را به محل حادثه رساند و آتش نشان نیز پس از بازکردن شیلنگ آب اماده شد تا اتش را خاموش کند اما در کمال ناباوری آبی از شیلنگ خارج نشد و بعدها که دلیل را پرسیدم اینگونه توضیح دادند که مخزن آب خودروی آتش نشان سوراخ بوده و در مدتی که این خودرو در پارکینگ به سر می برده تمام آب اش خالی شده است.

در حادثه فروریختن سقف در حال کار طبقه پنجم یک ساختمان در خیابان سروش یاسوج که  پنجم بهمن ماه امسال رخ داد نیز کمبود تجهیزات آتشنشانی از جمله بالابر و یا نردبان هیدرولیک در عمل کار امداد رسانی را با مشکل جدی روبرو کرد و مسئولانی که برای بررسی حادثه حضور یافته بودند تنها نظاره‌ گرشدند و در این بین کارگر 25 ساله کرمانشاهی جان خود را از دست داد.

هرچند تاکنون اتفاق عظیمی در استان کهگیلویه و بویراحمد رخ نداده است  تا میزان آمادگی  و توان نیروهای امدادی و اتشنشانی در عمل سنجیده شود اما وقوع حوادث کوچک و بزرگ در نقاط  مختلف این استان نشان داده است که وضعیت نیروهای امدادی آتشنشانی از لحاظ تجهیزات فردی و خودرویی در هشدار به سر می برد.

باید دید آیا مسئولان استان کهگیلویه وبویراحمد فکری به حال تامین تجهیزات آتشنشانی در استان خواهند کرد یا همچنان باید شاهد وقوع حوادث ناگوار بود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی