نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. بهمن 1396 - 0:25
اکنون دستگاه تبلیغاتی داعش که از بستر شبکه های اجتماعی انجام می شود، به بازگشتن تروریست ها به کشورهای مبدا و سرنگونی حکومت هایشان و اجرای قانون شریعت موردنظرشان تاکید می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ شهرام مهدوی مطلق در یادداشتی نوشت: داعش از ابتدای فعالیت خود ،محدوده ی جغرافیایی حکومت خود را علاوه بر عراق و شام ،ولایت خراسان شامل (جمهورهای آسیای مرکزی ،افغانستان و بخش هایی از ایران )را نیز اعلام نمود.

از آنجا که داعش یک بازیگر مستقل و تنها نبوده که با شکست نظامی کاملا برچیده شود ،بلکه تفکر تکفیری –سلفی داعش و حامیان منطقه ای و بین المللی آن همواره حضور و وجود دارند و با توجه به تغییر تاکتیک داعش از گسترش قلمرو به گسترش تهدیدات ؛ بدیهی است در مناطقی که ظرفیت و بستر مساعدی برای بازتولید داعش فراهم باشد،به صورت مرئی یا نامرئی ممکن است تشکیلات تروریستی داعش به شکل خود داعش یا شبیه آن ظهور نماید.

اکنون دستگاه تبلیغاتی  داعش که از بستر شبکه های اجتماعی انجام می شود، به بازگشتن تروریست ها به کشورهای مبدا و سرنگونی حکومت هایشان و اجرای قانون شریعت موردنظرشان تاکید می کند شواهد حاکی از این است که داعش پس از شکست در نبرد سوریه و عراق از شعار بقا و گسترش قلمرو به شعار بقا و گسترش تهدید تغییر موضع داده است.

گروه تروریستی داعش استراتژی خود را به سمت تهدیدهای پراکنده ،تغییر داده است. کانون های محلی بحران زا خصوصا  دره فرغانه در آسیای مرکزی ، حضور اتباع منطقه در ترکیب مبارزات و اقدامات تروریستی داعش، افغانستان و ترانزیت مواد مخدر ،دریافت آموزش ها و تجارب و کاربرد موثر شبکه های اجتماعی )و عوامل بیرونی (شامل بسترهای ژئوپلیتیکی و مجاورت  3 قدرت روسیه- ایران و چین ، منازعات و رقابت های منطقه ای و بین المللی مثل حضور و نفوذ آمریکا  برای مهار روسیه و چین و محدود نمودن  ایران، حضور و نفوذ ائتلاف عبری- عربی برای مقابله با ایران و سازمان های اطلاعاتی بیگانه) از زمینه ها و بستر های مساعد بازنشر داعش در منطقه  پس از برچیده شدن حکومت داعش در منطقه عراق و سوریه می  باشد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی