نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. بهمن 1396 - 9:33
از نمایندگان مجلس و دولت محترم تقاضا داریم که در لایحه ساماندهی سهام عدالت شرایط این کارکنان که با بالارفتن سن بعلت یازده سال خدمت در تعاونی‌ها شرایط استخدامی را از دست داده‌اند درنظرگرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛  شعله قدم زاده عضو هییت مدیره شرکت تعاونی های سهام عدالت نسبت به بی مهری های سازمان خصوصی سازی به خاک خوردگان طرح ملی سهام عدالت و بی توجهی واجحاف وزارت تعاون در حق کارکنان تعاونی های سهام عدالت واکنش نشان داد و نوشت: قریب به ۳۵۲ ﺷﺮﮐﺖ ﺗﻌﺎﻭﻧﯽ ﺳﻬﺎﻡ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻧﯽ ﺍﺯ ﺳﺎﻝ ۸۵ ﺗﺎﺳﯿﺲ ﺷﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﮐﺎﺭ ﺛﺒﺖ ﺭﺍﯾﺎﻧﻪ ﺍﯼ ﺍﻭﺭﺍﻕ ﺳﻬﺎﻣﺪﺍﺭﺍﻥ ، هماهنگی و ارسال فیزیکی اطلاعات به دبیرخانه استانی سهام عدالت و ارسال بک‌آپ اطلاعات به دبیرخانه مرکزی (سازمان خصوصی‌سازی)، ترویج فرهنگ سهامداری ، توجیه و پاسخگویی به سهامداران و ... ﺭﺍ به عهده گرفته است.

ﺍﯾﻦ ﺩﺭ ﺣﺎلیست ﮐﻪ ﺁﺧﺮﯾﻦ ﻭﺍﺭﯾﺰﯼ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎﯼ ﺗﻌﺎﻭﻧﯽ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ  مطالبات سال های 92 و 93 به مبلغ 37 میلیارد تومان بوده که این واریزی مختص حساب های جاری شرکت ها وپرداخت حقوق ومزایای خود کارکنان این تعاونی ها بوده است.

خیلی ازاستان ها موفق به جذب این بودجه که مربوط به هزینه عقب افتاده این دوسال تعاونی ها بوده نشدند، اما دراستان کهگیلویه وبویراحمد پنج تعاونی وهرتعاونی بین 5 تا 8 نیروی انسانی درحال انجام وظیفه می باشند که جمعا چهل نفر درحال خدمت رسانی به سهام داران این استان می باشند که با کمک نماینده کهگیلویه بزرگ وهمکاری سید ابراهیم کشاورز مدیر کل دارایی استان موفق به جذب بودجه مربوط به مطالبات  92 و 93 برای استان شدند.

این درحالیست که عملا بودجه ای برای  سال های 94 تا 96 به حساب شرکت ها واریز نشده است، لکن درحال شرکت تعاونی های سهام عدالت که  حامیان اصلی سهام داران می باشندو طبق دستور و ابلاغیه رهبری عزیز تشکیل شده اند در بررسی لایحه پیشنهادی انتظار دارندمنویات مقام عظمای ولایت در مورد سهام عدالت رعایت شود و ملاک تنها ابلاغیه معظم له باشد. 

با توجه به این که نود درصد نیروها از جامعه هدف بهزیستی، کمیته امداد و ایثارگران فاقد شغل با هدف اشتغال پایدار به این تعاونی ها معرفی شده اند، بعداز یازده سال خدمت همچنان بلاتکلیف مانده اند وحالا که سهام عدالت به مرحله بهره‌برداری رسیده است بازوان اصلی اجرای طرح به فراموشی سپرده شده و در دوزخ بلاتکلیفی و بی‌پولی گرفتار شده‌اند.
از نمایندگان مجلس و دولت محترم تقاضا داریم که در لایحه ساماندهی سهام عدالت شرایط این کارکنان که با بالارفتن سن بعلت یازده سال خدمت در تعاونی‌ها شرایط استخدامی را از دست داده‌اند درنظرگرفته شود چرا که در غیر اینصورت پیامدهای اجتماعی ناگواری دامن این عزیزان را خواهد گرفت و سرنوشت این قشر آسیب‌پذیر و صدالبته فرهیخته و تحصیلکرده در معرض تهدیدات جدی قرار خواهد گرفت.

-------------------------------

انتشار این یادداشت الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

انتهای پیام/

 

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی