نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. مهر 1398 - 9:07
این روز ها در کشور دو خبر را بسیار می شنویم یکی دیدار ریس جمهور کشورمان در سازمان ملل با ریس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلستان تا حمله برق آسای انصار الله یمن به عربستان سعودی .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ چیزی را که همه ما به خوبی می دانیم این است که عزت به راحتی و آسانی به دست نمی آید و هر ملتی که می خواهد عزت خود را حفظ کند باید برای عزت خود هزینه کند.

 

 چند سالی است که رژیم آل سعود با همکاری چند کشور کوچک عربی همچنین با همراهی غربی ها دست به جنایات ضد بشری بسیار علیه مردم مظلوم یمن زده است. اما این مردم مقاوم یمن هستند که این چنین شرایط سخت را تحمل می کنند اما از عزت خود کوتاه نمی آیند.

 

عملیات بزرگ «نصر من الله» که انقلابیون و ارتش یمن در نجران عربستان به اجرا درآورده ا ند، به عنوان زلزله‌ای علیه قدرت بازدارندگی عربستان از آن یاد می‌شود، بسیاری حتی از این فرا‌تر رفته و عملیات مذکور را سر آغاز فروپاشی قدرت دفاعی عربستان می‌دانند.

 

کاش برخی از مسئولین ما که برای دیدار با سران کشورهای غربی که در اوج بی اخلاقی داور و لوازم پزشکی را بر مردم کشورمان تحریم می کنند این طور از خود بی خود نمی شدند.

همین چند روز پیش بود که دوال غربی با همراهی و هم صدایی آمریکا کشور ما را در حمله به آرامکو محکوم  کرد اما متاسفانه فقط چند ساعت بعد از این قضیه بود که در اوج شگفتی ریس جمهور با چهره ای خندان با رهبران اروپایی دیدار می‌کند که به نظر می‌رسد آن‌ها هم در تحقیر ملت ایران و اتهام زنی به کشورمان برای شانه خالی کردن از زیر بار تعهدات برجامی شان، دست‌کمی از آمریکایی‌ها ندارند.

خنده‌های از ته دل با کسی که ایران را متهم می‌کند تا تحریم‌های بیشتری علیه مردم کشورمان اعمال کند و به ترامپ برای اعمال سیاست فشار حداکثری همکاری کند، معنایی جز همکاری در پروژه تحقیر ملت ایران ندارد.

 

نشان دادن رفتار عزتمندانه و برخورد در خور با نخست‌وزیر کشوری که بیشترین همکاری را با آمریکا در پروژه فشار حداکثری بر ایران داشته، شاید کمترین خواسته مردم ایران از رئیس‌جمهورشان باشد. آن‌هم در شرایطی که اخیراً ایران توانست نه به سبب دیپلماسی دولتی بلکه به سبب نشان دادن اقتدار نظامی خود، نفت‌کش ایرانی را که بدون دلیل توسط انگلیسی‌ها توقیف شده بود، از چنگال روباه پیر خارج کند .

ایران با این‌حال برای نشان دادن حسن نیت خود در زمانی که رئیس‌جمهور به سازمان ملل می‌رفت کشتی انگلیسی را نیز که دچار تخلف شده و توسط نیروهای ایرانی توقیف شده بود آزاد کرد. با این‌حال نخست‌وزیر انگلیس این پالس و این حرکت از روی حسن نیت را نادیده گرفته و همچنان در پازلی که ترامپ برای او طراحی کرده به ایفای نقش می‌پردازد و رئیس‌جمهور کشورمان نیز با او به خوش‌وبش و خنده می‌پردازد.

آقای ریس جمهور مگر یادتان رفته که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: عزت هزینه دارد، مگر یادتان رفته که در جواب به توقیف کشتی ایرانی ناخدا سربلندی ایران اسلامی فرمودند: ما این حرکت انگلیس خبیس را بی پاسخ نمی گذاریم و این حرکت آنها توسط نیروهای مومن انقلاب اسلامی پاسخ داده می شود؟

کاش ریس جمهور به جای لبخند های نمایدن با ماکرون و جانسون درس دیپلماسی را از باپرهنگان  حوثی یمن می آموخت که با دست خالی در حالی که چند سال در اوج محاصر غیر انسانی آل سعود گرفتار شده اند چگونه عزت نفس خود را  در برابر استکبار جهانی و همه همپیمانانش حفظ می کنند.

آیا جناب ریس جمهور زبان دنیا را نیروهای مومن درون انقلاب و پابرهنگان عالم می دانند.

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی