نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. اسفند 1398 - 18:29
نگاهی به مهم‌ترین اتفاقات سال 98 در ایران خواهیم انداخت؛ اتفاقاتی مانند سیل در برخی استان‌های کشور در فروردین ماه تاشهادت سردار دلها در دی ماه و بیماری کرونا در اواخر زمستان 98 را به طور مختصر مرور خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از  صبح زاگرس صبح که بیدار شدم نشستم تا خیلی خودمونی از اتفاقات ۹۸ بنویسیم. حالا که نگاه می کنم میبینم چند صفحه نوشته ام.
 
سال ۹۸ هم تمام شد. خوشا به حال کسی که وقتی خودش کلاهش را قاضی کند در این سال بتواند  از خودش راضی باشد. در حرکت به سمت اهدافش، در خدمت به مردم، نزدیکی و شناخت خدایی که همه چیز ما و خلقت هستی از اوست، خوش به حال کسی که توانست حرمت پدر و مادرش را نگه دارد و به خانواده اش خدمت کند. و در آخِر هم خوش به حال کسی که هر جا و در هر شغلی بود سعی کرد بهترین باشد.

سال ۹۸ پر از اتفاقات تلخ و شیرین بود. هر چند سال جدید با نعمت بارش های خوب باران شروع شد اما شدت باران در برخی از مناطق شمال و جنوب و غرب کشورمان موجب سیل های ویرانگری شد که برخی از هموطنانمان را بی خانمان و داغدار کرد. البته شکوه و بزرگی ملت ایران را در کمک و مهربانی به سیل زدگان را هم دیدیم. این که هر کس به نوعی در این صحنه به یاری شتافت تا باری از دوش سیل زدگان بردارد. در این بین اقدامات جهادی همه داوطلبین اعم از روحانیون،  بسیجیان،  نیروهای نظامی و رویش های جدید انقلاب واقعا ستودنی بود.

حضور حاج قاسم سلیمانی و فعال شدن موکب های اربعین در مناطق سیل زده هیچ وقت فراموش نمی شود.

 

ماجرای عزت آفرین سرنگونی پیشرفته ترین پهباد جهان توسط سپاه پاسداران برایم بسیار افتخار  آمیز بود. پهباد آمریکایی که برای جاسوسی وارد خاک ایران شد اما دیگر برنگشت تا قدرت و عزت ایران را بر جهانیان بیشتر نشان دهد. دیدار نخست وزیر ژاپن  با مقام معظم رهبری که حامل پیام آمریکا بود و برخورد عزتمندانه رهبری با او هم بازخورد فراوانی در جهان داشت که از اتفاقات مهم سال بود.
دستگیری مدیر آمد نیوز به عنوان یکی از بزرگترین شبکه های شایعه پراکنی و جنگ روانی علیه کشورمان توسط سپاه پاسداران هم از بزرگترین اتفاقات سال بود.

ماجرای گران شدن ناگهانی بنزین همه را شوکه کرد و البته مشکلاتی نیز در کشور ایجاد کرد. ضد انقلاب و دشمنان از این فرصت استفاده کردند و سعی در نا آرام سازی کشور کردند و اتفافات تلخی افتاد اما با هوشیاری مردم و مدیریت خوب نظام از این  وضعیت هم به خوبی عبور کردیم.

 

شاید ناراحت کننده ترین اتفاق سال برایمان شهادت سردار سلیمانی عزیز به دست آمریکای جنایتکار بود. آن هم در نه جنگ رو در رو بلکه با نامردی و خیانت. هر چند حاج قاسم عزیزمان لایق شهادت بود اما بعد از این جنایت آمریکا مردم ایران و جهان بیش از پیش چهره واقعی آمریکا را مشاهده کردند. پس از شهادت حاج قاسم محبوبیت او و جبهه حق را در همه دنیا را دیدیم. از قیامتی که در عراق اتفاق افتاد تا اهواز و مشهد و تهران و کرمان. بزرگترین تشییع جنازه دنیا را دیدیم. مراسمات و تجمعات بزرگی در سراسر دنیا برای حاج قاسم برپا شد و شاهد همدلی و وحدت همه مردم کشورمان شد که این موضوع از برکت خون حاج قاسم بود.

 

بعد از شهادت حاج قاسم، شاهد سیلی محکم و افتخار آمیز سپاه پاسداران به آمریکا در موشکباران بزرگترین پایگاهش در منطقه بودیم. اتفاقی که آمریکا باور نمی کرد و جهانیان را از قدرت و جسارت ایران متحیر کرد.
اتفاق تلخ سرنگونی هواپیمای اوکراینی اتفاق بعدی بود که موجب ناراحتی همه شد. هرچند یک اشتباه غیرعمد موجب این حادثه تلخ شد اما منشا همه این مشکلات ماجراجویی های آمریکا در منطقه و به شهادت رساندن فرمانده سپاه قدس و همرزمانش بود که باعث شد منطقه در حالت آماده باش قراربگیرد و این ماجرا روی دهد.

 

انتخابات اسفند ماه هم از اتفاقات خوب سال بود که با ارامش برگزار شد و مردم منتخبین خود را شناختند. ویروس کرونا هم اوایل اسفند سروکله اش پیدا شد تا وضعیت همه کشورهای جهان را در حالت اضطرار و آماده باش قرار دهد.  شرایط سختی در این مدت شاهد بودیم. از دست دادن تعدادی از هموطنان، نیاز به درخانه نشستن و قطع کردن زنجیره بیماری آن هم در مهم ترین ماه سال و در آستانه ایام نوروز و بهار.

کم رونقی بازار و مشکلات اقتصادی طبقات ضعیف جامعه در سال ۹۸ به تعطیلی بازار شب عید به دلیل کرونا هم متصل شد.

 اقدامات جهادی پرستاران و پزشکان و پای کار آمدن دوباره نیروهای انقلابی و بسیجی و جهادی. نکته ی مهم رویدادهای سال ۹۸ ، نقش کلیدی، محوری و اثرگذار اصحاب رسانه و فعالین رسانه ای کشور بوده است. از اطلاع رسانی و بازتاب مشکلات مردم تا پوشش خدمات بزرگ دستگاه ها و نهادهای مختلف به کشور. خبرنگاران همیشه پابه کار بوده اند. از سیل فروردین تا انتخابات اسفند و حالا این ویروس منحوس.

خداقوت می گویم به جهادگران بزرگ عرصه رسانه که در این ایام نوروز هم درگیر اطلاع رسانی های مربوط به مقابله با کرونا هستند و روز بروز کارشان سنگین تر می شود. سالی که گذشت سال جنگ نابرابر رسانه ای هم بود. هجمه بی سابقه دشمن با تلویزیون های فارسی متعلق به پول های عربستان و انگلیس و آمریکا بگیر تا آمد نیوز و اینستاگرام و حذف پست های متعلق به حاج قاسم توسط این شرکت. ایجاد روزانه شایعات و تحریک مردم در فضای مجازی برای دلسردی مردم از نظام و بی کفایت نشان دادن مسئولین. ولی ما طبق فرموده رهبر عزیزمان به آینده این کشور عزیز کاملا خوشبین هستیم و می دانیم که آینده متعلق به ملت ایران خواهد بود. ان شالله هرچه زودتر شاهد پایان بیماری کرونا در کشور عزیزمان و کل جهان باشیم. برای همه عزیزان در سال ۹۹ آرزوی سلامتی و موفقیت دارم و دعا می کنیم سال آتی برای اقشار ضعیف، بازاریان، کاسبان و عموم مردم سال خوبی باشد.

 

یادداشت: فخرالدین رضایی

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا