نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. آبان 1393 - 0:21

به گزارش چهارفصل به نقل از خبرگزاری فارس از کهگیلویه، به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) عصر امروز در آیینی با حضور فرماندار شهرستان، فرمانده سپاه ناحیه و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان ضریح امامزاده سلطان مهدی از نوادگان امام چهارم شیعیان از میدان مرکزی به سمت بارگاه نورانی این امامزاده واجب‌‌التعظیم حمل و بر روی مرقد مطهر نصب شد.

 


در این مراسم که جمع زیادی از ارادتمندان خاندان اهل بیت(ع) حضور داشتند ضریح تازه ساخت امامزاده به سمت بقعه متبرکه حمل شد. شرکت‌کنندگان با سینه‌زنی و سردادن نوای «یا حسین» ضریح را از میدان امام حسین(ع) دهدشت تا بارگاه منور امامزاده همراهی کردند.

سید عبدالنبی صمدیان در آیین نصب ضریح امامزاده، اظهار کرد: خداوند متعال برای هدایت بشری انبیاء و اولیای الهی را فرستاد و نوادگان ائمه اطهار قابل تعظیم و تکریم هستند.




 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه با تقدیر از حضور مسئولان و مردم در این مراسم، گفت: هر قدمی که در جهت نصب این ضریح مطهر برداشته می‌شود اجرت اخروی و دنیوی دارد.

 

صمدیان هزینه ساخت ضریح بقعه متبرکه امامزاده سلطان مهدی را 10 میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: این ضریح توسط هنرمندان شهرستان ساخته شده است.

 

 

* بقعه امامزاده سلطان مهدی-شمال شرقی دهدشت

سید رحمت‌الله هادی‌اصل نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس گفت: وجود 7 امامزاده در بافت قدیم شهر دهدشت افتخار بزرگی است که مورد غفلت مسئولان قرار گرفته است.

 

مسئول هیئت امنای امامزاده سلطان مهدی تصریح کرد: رسیدگی به این بقاع متبرکه می‌‌تواند شهر متمدن دهدشت را به 7 قطب فرهنگی تبدیل کند.

 

وی با بیان اینکه هر بقعه متبرکه‌ای که متولی ندارد حاشیه امنی برای افراد سودجو و معتادان می‌شود.

 

هادی‌اصل با اشاره به واقع شدن امامزاده مهدی در مرکز شهر دهدشت، مظلومیت این بقعه متبرکه را ناشی از بی‌توجهی به بازسازی و رسیدگی به مشکلات عنوان و تصریح کرد: تا سال 88 این بقعه به حال خود رها شده بود و هیچ اقدامی جهت مرمت و ساماندهی امامزاده واجب‌التعظیم صورت نگرفت.

 

وی متذکر شد: از سال 88 به صورت خودجوش و بدون هیچ پشتوانه مادی اقدام به برگزاری کلاس‌های فرهنگی و تشکیل هیئت مذهبی و هیئت امنای امامزاده کردیم.

 

مسئول هیئت امنای امامزاده سلطان مهدی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های مداوم و تلاش مصرانه هیئت امنا سال 89 بقعه امامزاده به صورت جزئی مرمت شد اما با شروع بارندگی و نفوذ آب به دیوار و سقف ساختمان پایان عمر سه ساله این تعمیر بدون کارشناسی را نشان می‌دهد.

 

هادی‌اصل با اشاره به محوطه وسیع امامزاده و تشکیل هیئت عزاداری در ایام محرم و مناسبت‌های مذهبی، تصریح کرد: روشنایی صحن بیرونی پس از سال‌ها پیگیری تأمین شد.

 

این فعال فرهنگی افزود: در صورتی‌که 7 امامزاده واجب‌التعظیم واقع در بافت قدیم دهدشت مرمت و ساماندهی شوند انجام تمامی امورات فرهنگی این بقاع متبرکه را بدون چشم‌داشتی عهده‌دار خواهم شد.

 

به گزارش فارس، بقعه متبرکه امامزاده سید مهدی در تاریخ 25 اسفند 1379 با شماره 3568 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا