نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. آذر 1393 - 13:06
با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد و اصحاب رسانه کهگیلوبه وبویراحمد، همایش وقف و رسانه برای اولین بار دریکی از بقاع متبرکه شهر یاسوج برگزار شد.

به گزارش  چهارفصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، با حضور حجت‌الاسلام سیدعلی‌صالح موسوی اعظم مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد و تنی چند از اصحاب رسانه، همایش وقف و رسانه برای اولین بار در بقعه متبرکه امامزاده‌ فرج‌الله(ع) شهر یاسوج برگزار شد.

 

رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ وقف دارند

در ابتدای این همایش، حجت‌الاسلام سیدعلی‌صالح موسوی‌اعظم به جایگاه مهم و حیاتی رسانه‌ها در مسائل مختلف اجتماعی اشاره داشت و گفت: رسانه‌ها به‌عنوان گوشِ شنوا و چشم بینای جامعه در مسائل سیاسی، اخلاقی، اقتصادی، تربیتی و دینی مردم و مسئولان نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای را ایفا می‌کنند.

http://boyerkhabar.ir/sites/default/files/fullimages/1393/09/24/dsc06312.jpg

وی در ادامه با تقدیر و تشکر از رسانه‌های استان در بحث ترویج مسائل دینی،ابراز داشت: خوشبختانه رسانه‌های استان در خصوص ترویج فرهنگ وقف و مسائلی که خیرات و مبرات دارد، هماهنگی خوبی با این نهاد داشته و اطلاع‌رسانی خوبی را در سطح کلی انجام داده‌اند.

 

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به فرارسیدن هفته وقف، اشاره کرد و افزود: وقف همیشه ساری و جاری است و یک مسئله عام‌المنفعه بوده که متأسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون هیچ وقف قرآنی انجام‌ نشده است.

 

فرهنگ وقف، فقط محصور مسجد سازی و حسینیه سازی نیست

موسوی اعظم در ادامه بابیان اینکه در سایر استان‌ها وقف در تمام ابعاد و زمینه‌ها وجود دارد و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی به‌وسیله همین موقوفات برگزار می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه در استان ما وقف در خصوص ساخت مسجد و حسینیه زیاد است ولی باید دانست که وقف صرفاً به این دو مورد محدود نمی‌شود.

 

وی کمک به نیازمندان و اقشار کم‌درآمد جامعه را نوعی دیگر از سنت حسنه وقف دانست و ابراز داشت:گاهی مشاهده‌شده که بچه‌ای استعداد خوب تحصیلی دارد، اما به دلیل فقر از ادامه تحصیل بازمی‌ماند که لازم است در هفته وقف رسانه‌های استان برای ترویج فرهنگ وقف در این زمینه‌ها اطلاع‌رسانی کلی داشته باشند.

 

اثر قلم در ترویج فرهنگ وقف از سخنرانی ماندگارتر است

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان  در ادامه رسانه‌ها را بازوان توانمند این نهاد برای ترویج سنت حسنه وقف در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اثر قلم ماندگارتر از صحبت‌ها و سخنرانی‌هاست که امیدواریم اصحاب رسانه  استان در این هفته برای شناسایی بیشتر فرهنگ وقف در بین مردم مشارکت بیشتری داشته باشند.

 

دست‌درازی برخی افراد سودجو به موقوفات

موسوی اعظم در ادامه به رشد کم موقوفات و دست‌درازی افرادی سودجو به موقوفات اشاره داشت خاطرنشان کرد: بحث موقوفات آن‌چنان‌که بایدوشاید از سوی مسئولان موردحمایت قرار نمی‌گیرد.

 

وی در پایان با اشاره به این موضوع که متأسفانه در سال‌های اخیر دیده‌شده برخی از افراد سودجو به موقوفات دست‌درازی کرده و موقوفات را به نام خود به ثبت رسانده‌اند،گفت: کارهای خوبی آن‌چنان‌که بایدوشاید برای رونق دادن به سنت حسنه وقف از سوی بیشتر مسئولان در استان ارائه نشده است.

 

در پایان این مراسم ازرسانه های استان به دلیل همکاری بی شائبه با اداره اوقاف و امور خیریه استان در بحث ترویج فرهنگ وقف تقدیر به عمل امد.

 

همایش وقف و رسانه
همایش وقف و رسانه
همایش وقف و رسانه
همایش وقف و رسانه
همایش وقف و رسانه
همایش وقف و رسانه
همایش وقف و رسانه
همایش وقف و رسانه
همایش وقف و رسانه
همایش وقف و رسانه
همایش وقف و رسانه

همایش وقف و رسانه

منبع : بویرخبر

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی