نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

13. اسفند 1393 - 12:28
جمعی از باغداران روستاهای تل سیاه ،دهنو و سرمور دنا در اعتراض به قلع و قمع درختان خود توسط منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان مقابل فرمانداری دنا تجمع کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل به نقل از سفیر دنا  جمعی از مردم روستاهای تل سیاه و سرمور بخش مرکزی در اعتراض به اقدام روز گذشته منابع طبیعی در به اجرا درآوردن حکم قلع و قمع درختان این منطقه تجمع کردند.

 

دنا

 

 برخی از این افراد که درختان قطع شده خود را با وانت بار به مقابل فرمانداری دنا انتقال داده بودند در گفت و گو با خبرنگار سفیر دنا اظهار کردند: اداره منابع طبیعی باغ های نسخ دار و درختانی با عمر 10 تا 11 سال آنها را از بین برده است.

 

دنا

 

این باغداران بیان کردند: روز گذشته حکم قلع و قمع با حضور ماموران یگان ویژه استان به اجرا درآمد که در این اقدام هزار و 250 درخت 10سال به بالا بوسیله اره برقی قطع شد.

 

سی سخت

 

برخی دیگر از این افراد مدعی بودند درختان آنها مربوط به 15 سال پیش و از اجدادشان به آنها رسیده است.

 

آنها که با بنر نوشته هایی با "مضامین شعال سال و هفته درخت کاری مبارک باد" را با خود به همراه داشتند اعلام کردند در صورت دریافت نکردن پاسخی شفاف از طرف مسئولان شهرستان دنا در روزهای آینده مقابل   استانداری کهگیلویه و بویراحمد به تحسن ادامه خواهند داد.

 

تجمع باغداران سی سختی

 

فرماندار دنا نیز در جلسه ستاد سفر های نوروزی که قبل از این تجمع در سالن فرمانداری برگزار شد با تشکر از مدیر منابع طبیعی در برخورد با این افراد گفت:پرونده سی نفر از این افراد با صدور حکم مراجع قضایی در دست اقدام قلع و قمع است که در یک پروسه زمانی به اجرا درخواهد آمد.

 

وی با ابراز گلایه از مسئولان گذشته که به خوبی با زمین خوران برخورد قانونی نکرده اند گفت: درحال حاضر پرونده ای در دست اجرا و صدور حکم مقام قضایی است که مربوط به سال هشتاد است و کسی اقدام به اجرای آن نکرده که مجبور هستیم ما این کار را انجام دهیم.

 

تاج امیری ضعف برخود با زمین خوران در سالیان گذشته را عامل تخریب گسترده جنگلهای دنا دانست و ابراز داشت:با کلیه کسانی که این گونه تخلفات زیست محیطی را مرتکب شده اند برخوردقانونی خواهد شد.

 

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی