نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. ارديبهشت 1394 - 19:49
موضوع کمبود آب در استان های کشور امروزه به عنوان یکی از چالش های جدی است که جامعه را تهدید می کند با این وجود به دلیل بی توجهی مسئولان مربوطه و به علت فرسودگی لوله در ارتفاعات كوه پلنگ‌آو ديشموك آب آشامیدنی این شهر در حال هدر رفتن است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل، این روزها كه همه از خشکسالی، مشکلات کمبود آب و جیره‌بندی آب سخن می‌گویند، به علت فرسوده شدن و تركيدن لوله در ارتفاعات كوه پلنگ‌آو از شهر ديشموك، آب شرب در حال هدر رفتن است.  

 

هدر رفت آب شرب در ديشموك

روزی نیست که در برنامه‌های تلویزیونی رسانه ملی به امر اصلاح مصرف آب و برق اختصاص پیدا نکند و مسئولان تلاش دارند تا با فرهنگ‌سازی و آموزش  نحوه درست مصرف آب، از جیره بنده احتمالی جلوگیری کنند.

 

در تصاويري زير مشاهده مي‌كنيد در چندين نقطه و  فقط در يك مكان به فاصله چند متر مقدار زيادي از آب شرب در حال هدر رفتن است و گودال‌هاي موجود بیانگر اين است كه زمان زيادي اين منطقه به حال خود رها شده است.

 

هدر رفت آب شرب در ديشموك

هدر رفت آب شرب در ديشموك

هدر رفت آب شرب در ديشموك

برای اصلاح مصرف آب در کشور تلاش‌های جدی صورت گرفته ولی برای آنکه بتوانیم از قطع و جیره‌بندی آب در این سالها که سالهای کمبود آب و خشکسالی است، جلوگیری کنیم باید همه مردم و خانواده‌ها شیوه زندگی و دید خود را نسبت به آب تغییر دهند اما در برخی مواقع نبود مدیریت صحیح و بی‌توجهی و شاید بی‌خیالی به هدر رفت آب، این بحران را جدی تر از گذشته می کند.

 

در حالی که مسئولان به‌ويژه مسئولان وزارت نیرو تلاش می‌کند تا با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، مردم را به کاهش مصرف آب و اصلاح الگوی مصرف آن تشویق کند، اما هنوز در برخی از مناطق کشور و استان ما دیده می‌شود که ترکیدگی لوله‌های آب در سطح شهرها و روستاها و نیز استفاده نادرست از آب‌های زیر زمینی سبب هدر رفت هزاران لیتر آب شده است.

 

در اين نقطه از شهر ديشموك اگر گفته شود كه به دور از چشم مسئولان است درست نيست، چرا كه هر كسي از شطح شهر به‌ويژه در زمان عصر  نيم‌نگاهي به بلندي كوه پلنگ‌آو داشته باشد متوجه خواهد شد كه آب شرب به صورت مشخص و در ديد عموم در حال هدر رفتن است.

هدر رفت آب شرب در ديشموك

هدر رفت آب شرب در ديشموك

در سالی که به نام سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی مزین شده است و در میان این همه هشدار و داد و فریاد، هر روز هزاران لیتر آب آشامیدنی،به هدر می رود و هنوز نیز مسئولان نسبت به حل این معضل بی‌توجه هستند

.

منبع: پایگاه خبری کهگیلویه

انتهاي پيام: م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی