نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. ارديبهشت 1394 - 8:49
با وجود برداشت بی رویه آب از سفره های زیر زمینی حوزه کت و اسلام آباد ،باغ های زیبا و فضای دلنشین این روستاها در معرض نابودی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل،عطر شکوفه بهارنارنج در روستای اسلام آباد بهمئی در فضا می پیچید و دل هر رهگذر را مجذوب خود می کند تا سری به این باغ ها بزند .

 

مردم با صفا و زحمت کش این روستا می گویند چند سالی است که با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی باغ هایی را احداث کردیم که از موقع بار دادن  نیاز به خرید میوه به خصوص مرکبات نداریم .

 

یکی از اهالی روستا به خبرنگار ما گفت:چند سالی است که به صورت بی رویه از سفره های زیرزمینی بالا دست ما آب برداشت می شود و با اعلام گلایه از مسئولان شهرستان بهمئی خواهان توقف برداشت بی رویه آب از این سفره ها هستیم.

 

این روستا که یکی از روستاهای پرجمعیت شهرستان بهمئی بود ،با وجود استعدادهای فراوان در بخش کشاورزی ،دامپروی و بنگاه های کوچک زودبازده بیشتر مردم آن شهرنشینی را ترجیح دادند؛هر چند هنوز نزدیک به 50 خانوار در این روستا سکونت دارند اما با وجود مشکلات زیاد شاید بدون چاره اندیشی جدی و سریع مسئولان، توان مقابله با خالی شدن روستا از سکنه را نداشته باشند.

 

روستای اسلام آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان بهمئی می باشد که در فاصله 15کیلومتری شهر لیکک - مرکز شهرستان - واقع شده است.

 

تصاویری زیبا از شکوفه های بهارنارنج و مترسکی که همچنان از یکی از باغهای روستای اسلام آباد نگهبانی می دهد:

 

شکوفه بهارنارنج در روستای اسلام آباد
باغ در بهمئی
شکوفه بهارنارنج در روستای اسلام آباد
باغ مرکبات
باغ مرکبات
روستای اسلام آباد
باغ مرکبات بهمئی
شکوفه بهارنارنج در روستای اسلام آباد
شهرستان بهمئی
باغ در بهمئی
باغستان
باغ در بهمئی
شکوفه بهاری
باغ در بهمئی
شکوفه
 

منبع:آوای ماغر

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی