نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. مرداد 1394 - 10:28
ورود کاروان «دوندگان جاده ولایت» به چرام
تصاویری از دوندگان جاده ولایت در چرام
فرماندار چرام در اين ديدار گفت: چرام امروز میزبان مردانی است که قدم در جاده ولایت نهادند تا با طی این مسیر، حرکت کاروان امام رضا (ع) از مدینه به سمت مشهد مقدس را احیا کرده و یاد آن را برای جوانان نسل امروز زنده نگه دارند.

به گزارش پايگاه خبر يتحليلي چهارفصل،‌ با ورود کاروان «دوندگان جاده ولایت» به چرام، فرماندار چرام به این کاروان پیوست.

 با ورود کاروان «دوندگان جاده ولایت» به چرام، فرماندار این شهرستان با پر کردن فرمی به عضویت این کاروان درآمد.

 

 

با پیوستن ابراهیم فتاح‌پور، فرماندار ورزشکار در رشته فوتبال به کاروان «دوندگان جاده ولایت»، از سال آینده این مسئول در تیم «دوندگان جاده ولایت»، مسیرهای جاده ولایت را طی خواهد کرد.

 

 

فرماندار چرام در جمع کاروان «دوندگان جاده ولایت» برای دوندگان مسیر شلمچه تا مشهد، آرزوی سلامتی کرد و خطاب به آنها، اظهار داشت: شما عزیزان رسم دیرینه زیارت پیاده امام رضا(ع) را زنده می‌کنید و این کار ارزشمندی بوده که جنبه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دارد.

فتاح‌پور با بیان اینکه اعضای کاروان با کار ارزشی خود، دست دوندگان خارجی را از پشت بسته‌اند، عنوان داشت: این حرکت با این استقامت و تلاش عزیزان، نقطه قوتی برای ماست که امیدی را در ما تقویت می‌کند تا بتوانیم خدمت‌‌گذار خوبی برای مردم باشیم.

 

وی با اشاره به این مطلب که نظام اسلامی وابستگی شدیدی به مردم دارد، گفت: ما در تمام صحنه‌های تاریخ اسلامی از شکل‌گیری انقلاب اسلامی، پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ هشت ساله و برنامه هسته‌ای، مقاومت مردم را در برابر بدترین بداخلاقی دشمنان داشته‌ایم.

 

این مسئول، ادامه داد: چرام امروز میزبان مردانی است که قدم در جاده ولایت نهادند تا با طی این مسیر، حرکت کاروان امام رضا (ع) از مدینه به سمت مشهد مقدس را احیا کرده و یاد آن را برای جوانان نسل امروز زنده نگه دارند.

 

رئیس شورای اداری چرام، تصریح کرد: چرام امروز مفتخر است که میزبان سبز قامتانی است که حامل پرچم سبز و مقدس رضوی هستند و شهر ما را با گام‌های خود متبرک کردند.

 

 

 
استقبال از «دوندگان راه ولایت» در چرام + تصاویر

در مراسمی با حضور فرماندار چرام، بخشدار سرفاریاب، رئیس اداره ورزش و امور جوانان و جمعی از مسئولان محلی از ۲۳ دونده خراسانی جاده ولایت در چرام استقبال شد.

 

 

 

کاروان دو استقامت جاده ولایت که حرکت خود را از شلمچه آغاز کرده‌اند، امروز در محل ورودی سرفاریاب از سمت چرام مورد استقبال مسئولان چرامی قرار گرفتند.

 

 

 

این دوندگان روز شنبه ۲۴ مردادماه به محض ورود به بخش سرفاریاب به همراه مسئولان چرامی با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای سرفاریاب ادای احترام کردند.

 

 

حسین دهباشی عضو کاروان راه ولایت ضمن تقدیر از فرماندار چرام یادی از فرماندار سابق چرام(علیرضا نیکروز) کرد و با بیان اینکه جناب نیکروز از فعال‌ترین مسئولانی بود که با ما همکاری داشت که شور و رغبت وی را در سالهای گذشته فراموش نخواهیم کرد، اظهار داشت: بسیار خرسند هستم از اینکه در ششمین دوره کاروان جاده ولایت دوی استقامت این افتخار نصیبم شد که به عنوان عضوی کوچک از این کاروان طی طریق کرده و مسیری که امام رضا (ع) از مدینه تا مشهدالرضا را طی کنیم.

 

 

این قهرمان آسیا در رشته صحرانوردی اضافه کرد: ما در روز ۲۰ مردادماه همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع) کارمان را از مشهد شلمچه آغاز کردیم و امروز در چهارمین روز از حرکت‌مان، حدفاصل شهرهای چرام و یاسوج هستیم که به لطف خداوند و کمک صاحب پرچم، موسی‌بن‌الرضا (ع)، همزمان با ولادت این امام همام به پابوسی ایشان خواهیم رسید.

وی عنوان کرد: کاروان ما متشکل از ۲۳ دونده و ۸ نفر خدماتی هستند که به صورت امدادی این مسیر را طی می‌کنند.

این دونده راه ولایت با اشاره به پیام کاروان تصریح کرد: پیام ما تقویت روحیه ولایی در مردم مسیر است و با توجه به اینکه از بسیاری از مسیرهای استان‌ها می‌گذریم، برای برخی اهالی روستاها روشن می‌شود که ۱۵۰۰ سال پیش امام رضا (ع) به همراه کاروانشان از این مسیر عبور کردند.

 

 

دوندگان راه ولایت پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای سرفاریاب و زیارت امامزاده شاه حمزه به زیارت امامزاده علی (ع) در این بخش رفته و با ادای احترام به این امامزاده واجب‌التعظیم با فرماندار چرام به گفت‌وگو پرداختند.

 

 

 

این دوندگان با طی مسیر ۲۰۰ کیلومتری و حمل پرچم سبز رضوی مسیر حرکت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو را با عبور از شهرهای شلمچه، خرمشهر، آبادان، اهواز، بهبهان از استان خوزستان، دهدشت و یاسوج از استان کهگیلویه و بویراحمد، اقلید در فارس، دهشیر، یزد و ساغند و طبس در یزد، عشق‌آباد،بردسکن، نیشابور از خراسان رضوی پرچم رضوی را بر فراز گنبد طلایی نصب می‌کنند.

 

 

سرانجام دوندگان راه ولایت در دوراهی امامزاده سیدمحمد سید عیسی از فرماندار و مسئولان چرامی خداحافظی کرده و به سمت یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد حرکت کردند.

 

 

 

*عضو ۷۷ ساله کاروان راه ولایت و خادم حرم امام رضا(ع)

 

منبع:كبنانيوز

انتهاي پيام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی