نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. آبان 1394 - 10:38
در بخشي از هيئات مذهبي آب رساني و سقا بودن بسيار جلب توجه مي كرد كه شيعيان اين امام عزيز درهمه سنين از كودك ، نوجوان، جوان و پيرمرد همه در تلاش بودند تا به ياد لب تشنه حسين(ع) آب را به مردم برسانند زيرا سقا يا ساقى تشنگان كربلا از دیگر لقب هاى قمر بنى هاشم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام مى باشد

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل، در دهه محرم و بزرگداشت ايامي كه امام حسين (ع) با لب تشنه جان خود را براي احياي دين خدا و به پا داشتن نماز فدا كرد بسيايري از مردم را مي ديديم كه تلاش مي كنند تا در گوشه و منار مراسم خدمت رساني كنند.

 

در برگزاري چنين مراسماتي همه تلاش مي كنند كه  با انجام بخشي از امور بتوانند مراسمي را تدارك دهند تا عزاداران حسين(ع) بتوانند در ماتم اين امام غريب نوحه سرايي و عزاداري كنند.

 

در بخشي از هيئات مذهبي آب رساني و سقا بودن بسيار جلب توجه مي كرد كه شيعيان اين امام عزيز درهمه سنين از كودك ، نوجوان، جوان و پيرمرد همه در تلاش بودند تا به ياد لب تشنه حسين(ع) آب را به مردم برسانند زيرا سقا يا ساقى تشنگان كربلا از دیگر لقب هاى قمر بنى هاشم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام مى باشد و سقایت و آب رساندن از دیرباز از آن خاندان بنى هاشم بوده و عباس بن على علیهماالسلام نیز فرزند همین پاكان است.

 

امام جعفر صادق عليه‌‏السلام فرمودند: بـهترين صـدقه خـنك كردن جگر تفتيده (تشنه) است. هركه جگر تفتيدهای از حيوان گرفته يا غیر آن را سيراب كند خداوند عزوجل، در آن روزى كه هيچ سايه‏‌اى جز سايه او نيست، آن شخص را به زیر سايه خویش آورد.

تصاوير سقاهاي عاشوراي حسيني در ياسوج را در اين پايگاه خبري تحليلي ببينيد:

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی