نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. آبان 1394 - 14:07
در حسینیه عاشقان ثارالله ياسوج برگزار شد:
مراسم عزاداری شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)
با غروب آفتاب عاشورا، مراسم شام غریبان امام حسین (ع) پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با حضور سوگواران حسینی در تکایا و حسینیه‌های كهگيلويه وبويراحمد برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل، در شام غریبان حضرت اباعبد الله الحسین (ع)، مراسم سوگواری و عزاداری سیّد و سالار شهیدان و اصحاب با وفای ایشان در حسینیه عاشقان ثارالله ياسوج برگزار شد.

 

در این مراسم  حجت الاسلام و المسلمین علوي در سخنانی، دفاع از دین و سستی نکردن در حمایت از آن را پیام اساسی قیام تاریخ‌ساز حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام خواند و گفت: قرآن کریم بر دو اصل «اقامه دین» و «پرهیز از اختلاف و تفرقه» تأکید می‌کند و بر اساس روایات شریفه، رعایت این دو اصل در گروی تمسک به ولایت اهل بیت علیهم‌السلام است.

 

وي به نقش حضرت زينبو امام سجاد(ع) در انتقال پيام عاشورا اشاره كرد و گفت: پیام‌آوران کربلا نیز حامل پیام آزادی از قید فراعین و پیام عزت و آزادگی و پیام شهادت با عزت در مقابل زندگی ذلت‌بار و پیام پیروزی خون بر شمشیر برای انسان‌ها بودند.

 

وي در ادامه افزود: در بحرانی‌ترین لحظه‌ها این پیام‌ها به بهترین و رساترین فریادها در گوش اهل تاریخ طنین‌انداز شد و صدای «کیست مرا یاری کند؟» را آزادگان و شرافتمندان تاریخ انسانیت لبیک گفته و خواهند گفت. بدین‌سبب هرگز هیچ زور و سلطه‌ای را از مستکبران پذیرا نخواهند شد! اما امام سجاد(ع) و عمه‌‌اش زینب(س) و اهل‌بیت امام حسین(ع) در بحران بی‌نظیر تاریخ بشریت این پیام‌ها را به انسانیت رسانده‌اند.

عزاداران حسینی و دوستداران خاندان اهل بیت(ع) که از صبح تا غروب عاشورا در غم از دست دادن ارباب شهیدان به سر و سینه می‌زدند، با خاموش کردن چراغ‌ها و روشن کردن شمع‌ها بر غربت سرور و سالار شهیدان و بر مصیبت شهیدان دشت کربلا هم‌نوا با اسیران دشت کربلا اشک ماتم ریختند.

 

در این مراسم، همچنین كربلايي مهدي رضايي به نوحه‌سرایی در عزای حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام پرداختند.

انتهاي پيام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی