نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. آبان 1394 - 21:37
کلنگ زنی,chaharfasl.ir
زارعی در کلنگ‌زنی سه طرح ورزشی
در گذشته یک سانت فضای ورزشی در جلیل نبود
غلام محمد زارعی با بیان اینکه اعتبار تخصیص یافته برای سالن چند منظوره ورزشی سیوکی جلیل را حدود هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می‌باشد، بیان کرد: برای هر یک از زمین های چمن مصنوعی در منطقه دولت آباد و کاکان را افزون بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل  سه طرح ورزشی شامل یک سالن چندمنظوره در روستای سیوکی جلیل و دو زمین چمن مصنوعی در منطقه دولت آباد و روستای کاکان بویراحمد روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسوولان استانی و محلی آغاز شد.

 

 نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی مجموع اعتبار تخصیص یافته برای این سه طرح ورزشی را افزون بر ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

غلام محمد زارعی با بیان اینکه اعتبار تخصیص یافته برای سالن چند منظوره ورزشی سیوکی جلیل را حدود هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می‌باشد، بیان کرد: برای هر یک از زمین های چمن مصنوعی در منطقه دولت آباد و کاکان را افزون بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اختصاص یافت.

وی مساحت زیربنای سالن چندمنظوره ورزشی سیوکی جلیل را نیز حدود یکهزار و ۴۰۰مترمربع و زیربنای هریک از زمین های چمن مصنوعی را نیز حدود یکهزار و ۵۸ مترمربع اعلام کرد.
زارعی با بیان اینکه جوانان شهرستان بویراحمد بویژه در سطح روستاها و در دولت های گذشته از نبود امکانات رفاهی و ورزشی رنج می‌بردند، گفت: در منطقه جلیل یک سانت فضای ورزشی نبود.
وی از اختصاص مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های ورزشی در شهرستان های بویراحمد و دنا از محل اعتبارات نفت خبر داد و گفت: با پیش بینی های انجام شده تا پایان سال جاری حدود ۳۰ طرح ورزشی در این دو شهرستان اجرایی خواهد شد.

زارعی با بیان اینکه از نیازسنجی ، اولویت بندی و رعایت عدالت برای تخصیص این میزان اعتبار در دو شهرستان بویراحمد و دنا خبر داد و گفت: عملیات اجرایی برخی از این طرح ها اغاز شده و مابقی نیز تا پایان سال اجرایی خواهند شد.

وی اولویت احداث و اجرای طرح های ورزشی را در روستاها دانست و گفت: تامین امکانات رفاهی ، ورزشی و خدمات رسانی مطلوب به روستاها تا حدد زیادی در کاهش مهاجرت روستاییان به شهر یاسوج نیز جلوگیری خواهد کرد.
وی پراکندگی، سخت گذربودن و محرومیت بسیاری از روستاهای شهرستان بویراحمد را یادآور شد و افزود: در مناطق روستایی این شهرستان با وجود خدمات ارزنده نظام ولی به دلیل عمق محرومیت های بر جای مانده وگذشته هنوز برای مردم قابل ملموسو محسوس نیست.

زارعی تصریح کرد: بیش از ۶۰۰ روستا دارای سکنه در شهرستان بویراحمد وجود دارد که حدود نیمی از این روستاها زیر۲۰خانوار جمعیت دارند.
وی تاکید کرد: یکی از مهمترین مشکلات و زیرساخت های اساسی در روستاهای شهرستان بویراحمد نبود راه روستایی مناسب که خوشبختانه در چند سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است که می توان از این طریق سایر خدمات و نیازهای مهم روستاها را نیز تامین کرد.

بویراحمد با جمعیتی حدود ۲۷۰ هزار نفر به مرکزیت شهر یاسوج یکی از شهرستان های هشت گانه کهگیلویه وبویراحمد است.

جذب اعتبارات بی سابقه نفت برای توسعه ورزس در روستاها

در این آیین احمد حکمتی معاون اداره‌کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یکی از اقدامات بزرگ در استان کهگیلویه و بویراحمد که با پیگیری مسئولان و به‌ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت اخذ اعتبارات ۱۴ میلیارد تومانی از محل درآمدهای نفت برای هزینه کردن در بخش ورزش بود.

این معاون اداره‌کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: کمتر استانی از این اعتبارات برای توسعه فضاهای ورزشی خود استفاده کرده که کهگیلویه و بویراحمد به همت نمایندگان و مسئولان خود از استان‌هایی بوده که به خوبی این اعتبارات را جذب کرده است.

وی با اذعان بر این نکته که در همه سال‌های گذشته چنین بودجه‌ای به بخش ورزش استان تزریق نشده بوده است، افزود: همه اعتبارات ما در طول یک سال در سنوات گذشته چیزی حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده که این اعتبارات ۱۴ میلیاردی برابر با ۱۰ سال بودجه و اعتبارات ورزشی استان است.

حکمتی گفت: در شهرستان‌های بویراحمد و دنا پروژه‌های بسیار خوبی از محل این اعتبارات در دست اجرا می‌باشد که نقاط محروم این دو شهرستان از این پس شاهد رونق ورزش خواهد بود.

این مسئول بیان کرد: با اعتبارات ۱۴ میلیارد تومانی تعداد زیادی سالن و زمین چمن مصنوعی در سطح این دو شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد که هزینه ساخت هر سالن ۸۵۰ میلیون تومان و هزینه ساخت هر کدام از زمین‌های چمن مصنوعی نیز ۲۵۰ میلیون تومان است.

وی بیان کرد: زمین چمن مصنوعی فوتبال در منطقه کاکان در ابعاد ۲۳ در ۴۶ متر است که در کنار آن سالن چند منظوره‌ای با ۱۴۰۰ مترمربع در حال ساخت است.

معاون اداره‌کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا دو ماه آینده این زمین چمن مصنوعی به بهره‌برداری خواهد رسید.

IMG_5184 IMG_5187 IMG_5189 IMG_5190 IMG_5211 IMG_5210 IMG_5206 IMG_5191 IMG_5219 IMG_5239 IMG_5278 IMG_5336 IMG_5288 IMG_5285 IMG_5290 IMG_5278 IMG_5290

IMG_5213 IMG_5289

 

علی اکبر پاک

منبع:کبنانیوز

انتهای پیام

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی