نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. آبان 1394 - 22:19
با حضور آحاد مردم کهگیلویه وبویراحمد سومین سالگرد عروج ملکوتی آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی در مصلی بزرگ شهر یاسوج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، سومین سالگرد عروج ملکوتی و ربانی ،آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی نماینده مردم استان در مجلس شورای خبرگان و نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد با حضورآحاد مردم ، سیاسیون ، مسئولان نظامی و انتظامی و مسئولان استانی در مصلی شهر یاسوج برگزار شد.

 

 در این مراسم ربانی، سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم دولت یازدهم به کرامات و شخصیت های این عالم ربانی پرداخت.

 

قسمی از زندگی نامه آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی، آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی در سال ۱۳۰۳ هجری شمسی در روستای گوشه از توابع بویراحمد در جوار حرم جدش امامزاده قاسم (ع ) پابه عرصه حیات گذاشت .

 

خانواده اش چندین قرن در اقلیم عشایر جنوب ( فارس ، کهگیلویه و بویراحمد ) پاسدار شرع نبوی و مروج دین و احکام الهی و مربی و در خدمت مردم نجیب و شریف منطقه و مأمن دادخواهان در مقابل ستم و مانع متجاوزین به حریم مظلومان بوده اند.

 

آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی فرزند سید صدرالدین ، معروف به آصدرا ، حکیم وروحانی با نفوذ کلمه ومورد اعتماد واحترام مردم وعشایر منطقه است.

 

 سید کرمت ا.. ملک حسینی  پس از پایان تحصیلات ابتدائی در تل خسرو در سال ۱۳۱۵ به شیراز رفته و ضمن گذراندن کلاس سوم متوسطه ، به فراگیری علوم دینی پرداخت .

 

 مقدمه علوم و ادبیات عرب را در خدمت پدرش پی گرفت و سپس تحصیلات حوزوی خود را در مدسه منصوریه از محضر اساتید مسلمی چون حکیم احمد دارابی وآقا میرزا عبدالکریم یزدی ، ادامه داد.

 

 

وی از سال ۱۳۲۵ به قم عزیمت و قریب به شانزده سال در محضر استوانه های فقاهت و اساتید مبرز ازجمله آیت ا… العظمی بروجردی ، مرحوم آیت ا… آقا سید محمد تقی خوانساری ، مرحوم آیت ا… حجت کوهکمری ومرحوم آیت ا… سید داماد یزدی گذراند وحدود ۹ سال در حوزه تدریس امام خمینی آیت ا… سید داماد یزدی گذراند وحدود ۹ سال در حوزه تدریس امام خمینی از مسجد محمدیه تا مسجد سلماسی مشغول ، و تقریرات درس او را به رشته تحریر در آورد .

 

در سال ۱۳۴۰ به درجه اجتهاد نائل و در اواخر عمر با برکت آیت ا… العظمی بروجردی به صوابدید ایشان به شیراز عزیمت و در مدرسه خان ( امام قلی خان ) ، به تدریس طلاب علوم دین پرداخت .

 

از سال ۴۱ پس از خروش و قیام خمینی کبیر (ره ) و به تأسی از استاد خود به صف انقلابیون پیوست .

 

 وی به تحقیق و به موجب بخش به دست آمده از اسناد ساواک ارگان امنیتی انتظامی سابق و به زعم آنها از جمله خطرناکترین شاگردان امام و از مهمترین روحانیون تحت مراقبت بوده است.

 

تعقیب مداوم و لحظه به لحظه در مسافرت ها و بازدیدها خصوصاً هنگام ورود به عرصه ایلات عشایر ، تعرض ها ی مکرر به مدارس و بیت ایشان ، متواری بودن ۷ ماهه ، احضار و بازداشت و بازجوئیهای سخت گیرانه ، تعطیل کردن مدرسه علمیه و حوزه تدریس توسط رژیم ، همگی نمونه ای از سوابق مبارزاتی اوست .

 

در چند ماهه آخر حیات رژیم پهلوی، در تجمعی که به دعوت ایشان وبا حضور گسترده مردم در مسجد حبیب شیراز صورت گرفت، در حین سخنرانی تند و انقلابی سخنران مراسم ، با یورش وحشیانه عمال رژیم از زمین و هوا که منجر به شهادت و مجروح شدن چندین نفر گردید، به زندان عادل آباد منتقل شد که پس از بروز عکس العمل شدید و اعلان جنگ عشایر بویراحمد و اعتراضات آنها ، از زندان آزاد گردید.

 

آیت الله ملک حسینی به لحاظ سوابق مبارزاتی و علمی و اعتماد کامل حضرت امام به او حدود ۲۰ روز قبل از پیروزی انقلاب حضرت امام از پاریس طی نامه ای توسط ایشان خطاب به عشایر غیور و گرفتن بهانه از اشخاص ماجراجو گردید .

 

حدود شش ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام طی حکمی وی را موظف به تشکیل دادگاه و اجرای حکم شرع و ایجاد آرامش و امنیت به هرنحو که صلاح بداند و جلوگیری از اختلاف و تفرقه و ارشاد مردم و خنثی نمودن توطئه های دشمنان اسلام نمود .

 

آیت الله سید کرامت‌الله ملک حسینی نماینده سابق مقام معظم رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری  بامداد جمعه 12 آبان‌ماه 91 چشم از جهان فرو بست.

 
بویرخبر

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی