نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. آبان 1394 - 12:45
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشت از دستگیری یکی از 5 حفار اشیای عتیقه در کوه عنا شهرستان باشت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، رحیم خردمند گفت: در پی گزارش های واصله از سوی منابع خبری این اداره مبنی بر یک مورد حفاری غیر مجاز در کوه عنا، منطقه تل سنگری ـ تنگه کمالی توسط قاچاقچیان اشیاء عتیقه با هماهنگی و همراهی سرهنگ توحیدی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به منطقه اعزام شدیم.

 

وی ادامه داد: بعد از طی مسافتی 5 ساعته در کوه های سخت گذر به منطقه مورد نظر رسیدیم که افراد قاچاقچی مسلح که تعدادشان حدود 5 نفر بود با دیدن مأموران میراث فرهنگی متواری گشتند که یکی از آنها را دستگیر نمودیم.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشت افزود: دوستان فرد دستگیر شده به قصد آزادسازی فرد دستگیر شده تعداد 5 گلوله شلیک نمودند.

 

وی اظهار کرد: این متخلفان دو گودال به طول سه متر و عرض یک و نیم متر در مجاور هم حفر کرده بودند.

 

خردمند تصریح کرد: در بازرسی از محل مورد نظر، تعداد زیادی ابزار و آلات حفاری از قبیل دستگاه موتور برق، دستگاه دریل تخریب برای حفاری، بیل و کلنگ، کابل برق و لوازم یدکی، لوازم و تجهیزات خواب و غذا کشف شد.

 

وی خاطرنشان کرد: با دستگیری متهم و تحویل آن به  کلانتری مرکزی باشت پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شد.

 

خردمند در پایان گفت: قشرهای مختلف مردم می توانند با گزارش هرگونه تخریب، تصرف، تجاوز، ساخت و ساز، حفاری غیرمجاز و یا قاچاق اشیای تاریخی به مسئولان اداره میراث فرهنگی این شهرستان نسبت به حفظ مواریث فرهنگی و تاریخی منطقه سهیم باشند.

 

 
 
 
 
 
 
 
 

منبع:باشت نیوز

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی