نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. آبان 1394 - 13:49
پنجمین نشست «کتابخوان» کهگیلویه و بویراحمد با همکاری و مشارکت دانشگاه یاسوج در حالی برگزار شد که بی توجهی به کتاب و حوزه فرهنگ با صندلی های خالی به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، پنجمین نشست «کتابخوان» کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه وبویراحمد، حجت‌الاسلام سید نوراله جنتی‌پور مدیرکل اوقاف استان  و جمعی از اساتید، دانشجویان، کتابداران، کارکنان کتابخانه‌ها، نویسندگان و رسانه‌ها دویست و هفتمین نشست «کتاب‌خوان» کشور و پنجمین نشست «کتاب‌خوان» استان کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه یاسوج برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام سید نوراله جنتی‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با اشاره به جایگاه و اهمیت کتاب و مطالعه در سطح جامعه، اظهار کرد: کتاب برای جامعه، دانشجویان، دانش‌آموزان و شیعیان لازم است.

مدیرکل اوقاف استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه افرادی با مبانی و افکار و اعتقادات شیعه فاصله دارد سعی در اثرات مسموم در جان و روح جامعه بگذارند، ادامه داد: کتاب شیعه پاسخ این افکار و شبهات را می‌گوید و آیت‌الله مکارم شیرازی با روایت و مستندات نیز پاسخ  اینگونه افکار را می‌دهد.

زینب قربانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه ترویج کتاب و فرهنگ کتابخوانی از برنامه‌های اولویت‌دار نهاد کتابخانه‌های عمومی است، اظهار کرد: این اداره‌کل نشست «کتابخوان» را به همین منظور در شهرهای مختلف استان برگزار می‌کند.

 

تلاش برای راه اندازی کتابخانه معلولان در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، از تلاش این نهاد برای راه اندازی کتابخانه معلولان با همکاری خیرین خبر داد.
زینب قربانی گفت: احساس می شود در حوزه کتاب خوانی برای معلولان استان فعالیتی صورت نگرفته است.

وی، از تلاش این نهاد برای راه اندازی کتابخانه برای این قشر خبر داد و افزود: در تلاش برای رایزنی با خیرین تهران در زمینه راه اندازی کتابخانه معلولان هستیم.

قربانی، با بیان این که به زعم ایشان در زمینه فعالیت های فرهنگی نسبت به عشایر و معلولان توجه کمتری صورت می گیرد، ادامه داد: فرزندان شهرنشین به همه امکانات دسترسی داشته؛ ولی فرزندان عشایری ما به این امکانات فرهنگی دسترسی کمتری دارند که باید در این زمینه اقداماتی صورت گیرد.
این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: امسال با رایزنی های صورت گرفته برای نخستین بار، چهار پزشک استان کتابداران و خانواده های آنان را به صورت رایگان ویزیت می کنند.
وی در ادامه، یکی از رسالت های امور کتابخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را راه اندازی کتابخانه با دیگر نهادها دانست و گفت: تاکنون برخی از دستگاه های استان همکاری خوبی با امور کتابخانه های استان در این زمینه داشته اند.
قربانی، به استقبال مردم از فرهنگ کتابخوانی استان اشاره و اذعان کرد: مردم استان تاکنون در حوزه روانشناسی، رمان، ادبیات، تاریخ و بحث مسائل دینی بیشترین استقبال را داشته‌اند.

وی، با اشاره به این که سال گذشته با برگزاری جشنواره اهدای کتاب در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۳۷ هزار جلد کتاب اهدایی از سوی مردم این استان با موضوع‌ های مختلف جمع آوری شد، گفت: کتاب‌ های با موضوع پزشکی و فنی، مهندسی با استقبال کمتری از طرف مردم استان مواجه بودند.

 

به گزارش کبنا، در پایان این نشست با اهداء لوحی از سوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد از شرکت کنندگان در پنجمین نشست «کتابخوان» استان تقدیر به عمل آمد.

 

ketab-yasuj (1) ketab-yasuj (2) ketab-yasuj (3) ketab-yasuj (4) ketab-yasuj (5) ketab-yasuj (6) ketab-yasuj (7) ketab-yasuj (8) ketab-yasuj (9) ketab-yasuj (10) ketab-yasuj (11) ketab-yasuj (12) ketab-yasuj (13) ketab-yasuj (14) ketab-yasuj (15) ketab-yasuj (16) ketab-yasuj (17) ketab-yasuj (18) ketab-yasuj (19) ketab-yasuj (20) ketab-yasuj (21) ketab-yasuj (22) ketab-yasuj (23) ketab-yasuj (24) ketab-yasuj (25) ketab-yasuj (26) ketab-yasuj (27) ketab-yasuj (28) ketab-yasuj (29) ketab-yasuj (30)

منبع: کبنا خبر

انتهای پیام

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی