نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. آذر 1394 - 22:54
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه‌اندازی مرکز آموزش علمی- کاربردی میراث فرهنگی نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری، رونق صنایع‌دستی و حفاظت از آثار و بناهای تاریخی و فرهنگی استان دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، جلسه توجیهی دانشجویان مرکز آموزشی علمی- کاربردی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان و ریاست دانشگاه علمی کاربردی برگزار شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه‌اندازی مرکز آموزش علمی- کاربردی میراث فرهنگی نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری، رونق صنایع‌دستی و حفاظت از آثار و بناهای تاریخی و فرهنگی استان دارد.

 

باقری  در این نشست با اشاره به اهمیت آموزش در حوزه‌های مختلف دست‌بافت‌ها، شناخت آموزش میراث معنوی و گردشگری و افتتاح چنین مرکزی در کهگیلویه و بویراحمد را بسیار مهم دانست.

 

محمود باقری تصریح کرد: مرکز آموزش علمی- کاربردی میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری یاسوج به عنوان یک مرکز تازه تأسیس برای اولین بار در ترم مهر پذیرای دانشجویان بود که با توجه به پتانسیل رشته‌ها با استقبال فراوان مواجه شدیم.

 

دبیر کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ویژگی‌ها و ظرفیت‌های منحصربفرد استان کهگیلویه و بویراحمد در سه حوزه گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی و معنوی را یادآور شد و گفت: آموزش یکی از راهبردهای مهم و اساسی در توسعه صنعت گردشگری، رونق صنایع‌دستی و حفاظت از آثار و بناهای تاریخی و فرهنگی است.

 

وی تأکید کرد: راه‌اندازی این موسسه به هیچ وجه با رویکرد مالی و اقتصادی نبوده بلکه پرکردن خلاء‌های آموزشی، فرهنگی و نهادینه کردن نگاه حرفه‌ای به سه حوزه صنایع دستی، گردشگری و میراث معنوی و فرهنگی در سطح استان هدف اصلی است.

 

 

رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست عنوان کرد: در کشور ۸۷ درصد از دانشجویان دانشگاه جامع علمی – کاربردی جذب محیط کار شده‌اند، توانایی و آموزش دانشجویان به گونه‌ای انجام می‌شود که خودشان بتوانند علاوه بر خود برای دیگران نیز اشتغال‌زایی ایجاد کنند.

 

 

عباس ظریفی با اشاره به راه‌اندازی مرکز علمی ـ کاربردی میراث فرهنگی در یاسوج گفت: این مراکز متناسب با نیازهای منطقه در رشته‌های مختلف دانشجو جذب کرده است که اقدام بسیار بزرگی در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی است.

 

در ادامه این نشست علی مجیدی مدیرعامل امور شعب صندوق مهر ایرانیان در استان از حمایت دانشجویان این مرکز برای ادامه تحصیل خبر داد و گفت: این صندوق آمادگی دارد تا جهت کمک پرداخت شهریه به دانشجویان تسهیلات کم‌بهره به آنها پرداخت کند.

کبنا

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا