نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. آذر 1394 - 18:05
مراسم سینه‌زنی و عزاداری در شهر قلعه رئیسی از میدان امام حسین(ع) این شهر شروع شد و عاشقان خاندان عصمت و طهارت حسین‌گویان این مسیر را به سوی امامزاده سید محمود(ع) طی کر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، ظهر امروز با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین مراسم عزادار چاروسا با پیاده مسیر هشت کیلومتری امامزاده سید محمود (ع) را پیاده طی کردند تا در مراسم اربعین امامزاده سید محمود(ع) قلعه رئیسی برگزار شد شرکت کنند.

هر ساله در مراسم اربعین حسینی مردم چاروسا و شهر قلعه رئیسی خود را با پای پیاده به امامزاده سید محمود (ع) می‌رسانند تا در مراسم اربعین سرور سالار شهیدان برسانند.

مردم در طول مسیر به عزاداری و نوحه‌خوانی می‌پردازند؛ مردم روستاهای در طول مسیر به عزاداران نذرهای صلواتی توزیع می‌کنند.

مراسم سینه‌زنی و عزاداری در شهر قلعه رئیسی از میدان امام حسین(ع) این شهر شروع شد و عاشقان خاندان عصمت و طهارت حسین‌گویان این مسیر را به سوی امامزاده سید محمود(ع) طی کردند.

مردم در آستانه امامزاده سید محمود(ع) با برگزاری عزاداری و سینه‌زنی نماز ظهر را به امامت امام جمعه موقت قلعه رئیسی اقامه کردند.

حجت‌الاسلام سید مهدی افراز ظهر امروز در جمع عزاداران اربعین حسینی در قلعه رئیسی اظهار داشت: یکی از بزرگترین اجتماعات بشری در روز اربعین در کربلای معلی اتفاق می‌افتد آن هم در کشور بحران‌زده عراق در چند کیلومتری داعش، پذیرایی شبانه‌روزی زائران این حرکت راهپیمایی و اجتماع که بدون هیچ فراخوان صورت می‌گیرد باعث شد تا رسانه‌های غربی هم به این حقیقت اعتراف کنند و با تیترهای بزرگ روزنامه‌ها سوال حسین کیست را مطرح کنند.

امام جمعه موقت قلعه‌‌رئیسی با بیان اینکه کسی می‌تواند به این سوال پاسخ دهد که در این پیاده‌روی شرکت کرده باشد، اضافه کرد: پیام روشن این اجتماع این است که شیعیان جهان در اقتدا به سرور سالار شهیدان به خود می‌بالند و زیر بار ستم بزرگداشت اربعین حسینی را که تنها با برپا داشتن علم عزا و اشک ریختن در ماتم حسین نخواهد بود، بلکه در پشت این صورت ظاهر که بسیار سفارش شده احیای آرمان‌ها، اهداف و انگیزه‌های آن حرکت بی‌نظیر در تاریخ بشریت است.

وی افزود: اربعین نماد حرکت و آرمان حسین بن علی(ع) در زنده نگه داشتن اسلام واقعی و حقیقی است.

افراز با اشاره به تجمع میلیونی زائران امام حسین (ع) و یاران با وفای امام در کربلای معلی افزود: یزید با کشتن امام حسین (ع) نه تنها نتوانست قیام عاشورا را خاموش کند بلکه امروز قیام عاشورا به یک فرهنگ تبدیل شده است.

خطیب جمعه قلعه رئیسی تاکید کرد: سیدالشهدا در تاریخ ثابت کردند که تنها عامل پیروزی مسلمانان، ولایتمداری و پیروی از حق است.

وی یادآور شد: درمسیرمبارزه حق علیه باطل، ثبات قدم و حق‌طلبی از اصول مهم است که اگر انسان‌های حق‌طلب در مسیر صحیح حرکت و برحق پافشاری کنند خداوند متعال  نیز آن‌ها را پیروز خواهد کرد.

امام جمعه موقت قلعه رئیسی با بیان اینکه جهان اسلام از اربعین حسینی درس گرفته است، افزود: در اکثر نقاط دنیا، مراسم اربعین حسینی هرساله پرشورتر از سال قبل برگزار می‌شود و این‌گونه تجمعات، دشمن‌شکن است.
 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا