نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. آذر 1394 - 15:02
به همت ناحیه مقاومت بسیج عشایر کهگیلویه وبویراحمد:
گردهمایی مصون سازی فرهنگی برگزار شد
گردهمایی مصون سازی فرهنگی جنگ فرهنگی دشمن در عرصه رسانه با حضور فرمانده ناحيه مقاومت بسيج عشايركهگيلويه وبويراحمد،مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه و پایوران و سربازان در نمازخانه ناحيه مقاومت بسيج عشاير برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، گردهمایی مصون سازی فرهنگی با موضوع جنگ فرهنگی دشمن با حضور حجت الاسلام موسوی اعظم امام جمعه موقت شهر یاسوج، ستوده نیا فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج عشایر کهگیلویه وبویراحمد، مسئول نمایندگی ولی فقیه، پایوران و سربازان این ناحیه در  نمازخانه ناحیه مقاومت بسیج عشایر کهگیلویه وبویراحمد برگزار گردید.

 

حجت الاسلام موسوی اعظم امام جمعه موقت شهر یاسوج در این برنامه ضمن بیان اهمیت مقابله با جنگ نرم دشمن، عرصه های فعالیت دشمن را که شامل: عرصه خبر(سینما و تلویزیون)،رسانه(اینترنت و ماهواره)، نشریات و مطبوعات،سازمان های مردم نهاد، بازی های رایانه ای را به تفصیل بیان کرد.

 

وی به تاثیرهای مخرب ماهواره و رسانه های جمعی هدایت شونده توسط غرب اشاره کرد و گفت:  ماهواره برنامه هاي تخريبي و نابهنجاري نيز دارد؛ تا جايي كه برخي از جامعه شناسان و كارشناسان فرهنگي را برآن داشته تا براي مصونيت جامعه انساني، بويژه نهاد خانواده چاره انديشي كنند. بدين ترتيب، تاثير برنامه‌هاي اين ابزار قدرتمند برافكار عمومي و عملكرد آن را بويژه از نظر تربيتي و جامعه پذيري نبايد از نظر دور داشت.

 

امام جمعه موقت یاسوج افزود: گذراندن وقت بيش‌تر براي تماشاي ماهواره، نشان دهنده علاقه كمتر به مطالعه است و به احتمال زياد، فرد را تنبل و از نظر رواني، منفعل بار مي آورد، فعاليت ذهني را كند و روح انسان را مسخ مي كند. ماهواره، مبلّغ پرخاش‌گري و ستيزه‌جويي است و گاه انسان را به ترس از خشونت واقعي مبتلا مي سازد؛ بدين معنا كه فرد از جنگ و مبارزه واقعي مي‌هراسد.

 

وی ابراز کرد: با توجه به جوان بودن جمعیت کشور، علاوه بر تاثیر شبکه های ماهواره ای بر نحوه نگرش جوانان به مسایل سیاسی، ما شاهد تغییر در الگوهای فرهنگی جوانان کشور نسبت به بسیاری مسائل از جمله مدل لباس و آرایش نیزهستیم.

 

موسوی اعظم در پایان گفت: در چنین شرایطی، مدیران فرهنگی جامعه باید حرکت خلاقانه و آگاهانه ای را برای کاهش اثرات منفی برنامه های شبکه های ماهواره آغاز کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی