نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. آذر 1394 - 13:11
وی از جمله معدود افرادی است که در کشور به صورت کاملا خود جوش و با علاقه ای که داشته است کار طبابت حیوانات وحشی محیط زیست دنا و استان را برعهده گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، عیسی فرهی نسب یکی از علاقه مندان محیط زیست و طبیعت است که سالها وقت خود را صرف خدمت به محیط زیست و طبیعت پیرامون خود کرده است.

 

وی از جمله معدود افرادی است که در کشور به صورت کاملا خود جوش و با علاقه ای که داشته است کار طبابت حیوانات وحشی محیط زیست دنا و استان را برعهده گرفته است.

 

فرهی که در حال حاضر مشغول تیمارداری از چهار پرنده شکاری است در گفت و گو با خبرنگار سفیر دنا از این فعالیت زیست محیطی خود سخن گفت.

 

یک بهله دال سیاه رو به انقراض ،یک بهله عقاب ،یک بهله شاهین و یک بهله سارگپه پرندگان شکاری است که فرهی نسب با علاقه فراوان در حال نگهداری و طبابت از آنها است.

 

وی که تمام مراحل نگه داری و تیمار داری از این پرندگان و سایر حیوانات را در حیاط خانه خود انجام میدهد انگیزه اش برای این کار را علاقه وافر به محیط زیست میداند و میگوید:از آنجا که در گذشته کسی این کار را انجام نمیداد و باتوجه به علاقه شدیدم به این کار روی آوردم.

 

به گفته وی در کنار کار طبابت این پرندگان در هر روز دو تا سه کیلو گوشت سفید و قرمز به این پرندگان خورانده می شود تا اینکه به حالت طبیعی و اولیه خود باز گردند.

 

فرهی که از سال 1382 تا کنون این گونه فعالیتهای زیست محیطی را برعهده دارد تا کنون بیش از 300 جانور و پرنده مختلف را درمان و روانه طبیعت دنا و استان کهگیلویه و بویر احمد کرده است.

 

این دوستدار محیط زیست که با کمک گرفتن از دامپزشکان شهرستان و با مراجعه به کتب مختلف اطلاعات خوبی درباره درمان و طبابت حیوانات و پرندگان به دست آورده است این کار را بخشی از زندگی خود میداند و علاقه مند به ادامه آن است.

 

فرهی در پاسخ به سوالی در باب توصیه اش به شکارچیان گفت: زدن یک پرنده شکاری کار سختی نیست و از طرفی دلیل درستی برای این کار وجود ندارد و توصیه من به شکارچیان تنها دو کلمه است و آن اینکه به آنها بگویم "مرد باشید".

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از حیوانات زخمی از سراسر استان برای درمان به اینجا منتقل می شود گفت:از محیط زیست انتظار حمایت بیشتری دارم تا این که این مرکز به صورت مجهز و پیشرفته تری به کار خود ادامه دهد.

منبع: سفیر دنا

انتهای پیام/200

تصاویر تکمیلی: 
 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی