نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. دى 1394 - 9:17
معاون اداره بهزیستی شهرستان گچساران
در زمینه مسکن مددجویان پیشرفت خوبی داشته ایم
طی سنوات اخیر شاهد پیشرفت قابل توجهی در زمینه ساخت و تحویل واحد های مسکونی به مدد جویان و معلولین بوده ایم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی چهارفصل، معاون اداره بهزیستی شهرستان گچساران در جلسه کارگروه مشترک سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن و انجمن خیرین مسکن ساز استان که به منظور رفع مشکلات مسکن خانواده های دارای دو معلول سراسر استان به میزبانی شهرستان گچساران برگزارشد، اظهار داشت: سازمان بهزیستی مطابق اصل ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی متولی ارائه خدمات به محرومین و معلولین جامعه بوده و از اساسی ترین خدمات این سازمان که دغدغه اصلی این قشر محسوب می شود تامین مسکن و سرپناه می باشد.

هجیر دشتی مقدم با اشاره به اینکه جهت رفع این مشکل وزارت رفاه و تامین اجتماعی تفاهم نامه ای را با متولیان تامین مسکن از جمله وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، و خیرین مسکن ساز در سطح کشور منعقد نموده، بیان کرد: طی سنوات اخیر شاهد پیشرفت قابل توجهی در زمینه ساخت و تحویل واحد های مسکونی به مدد جویان و معلولین بوده ایم.

وی افزود: پذیرش خانواده های دارای دو معلول به بالا با شرایط بسیار مناسب در دست اقدام است که در این راستا برای خانواده های روستایی ۱۸۰ میلیون ریال و برای خانواده های شهری ۳۰۰ میلیون ریال جهت ساخت مسکن آنان بصورت بلاعوض با تحویل یک قطعه زمین در منطقه مسکونی محل زندگی در نظر گرفته شده است که در شهرستان گچساران مجموعا ۵۷ نفر که از این تعداد ۴۵ نفر شهری و ۱۲ نفر روستایی شامل این طرح می باشند.

در ادامه  معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: طرح حمایت از مسکن خانواده های دو معلول از اوایل سال آغاز شده است.

محمد کریم آریا افزود: در این خصوص سازمان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۳۹ نفر از معلولین را  واجد شرایط تشخیص داد و لیست آنرا به مرکز ارسال نمود که در نهایت بهزیستی کشور بعد از پایش پرونده ها تمامی خانواده های دو معلول استان کهگیلویه و بویر احمد را واجد شرایط دانست و مورد تایید قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه از ۲۳۹ نفر معلول ۱۱۰ نفر شهری و ۱۲۹ نفر روستایی هستند، عنوان کرد: برای همه این معلولان تشکیل پرونده داده شده است.

آریا عنوان کرد: یکی ازمشکلات فرا روی این طرح متاسفانه عدم همکاری دستگاههای اجرایی در این خصوص، مانع به نتیجه رسیدن این فرصت و شرایط خوب هستند.

وی تصریح کرد: بند (د) تبصره(۱۶)  قانون بودجه کشور کلیه مدد جویان و معلولین تحت حمایت سازمان بهزیستی برای یکبار برای تهیه یک واحد مسکونی از کلیه خدمات انشعاباتی آب، برق، گاز و صدور پروانه ساخت در حد الگوی مصرف از پرداخت هر گونه هزینه معاف می باشند که متاسفانه در بخش صدور پروانه ساخت برای معلولان مشکل ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: که بعضی از دهیاری ها و شهرداری ها نسبت به این مصوبه قانون اساسی سهل انگاری کرده و به نوعی می خواهند اعمال نکنند و ما از همه دستگاههای اجرایی تقاضا و انتظار داریم این معضل و مشکل را حل کرده و با این سازمان همکاری لازم را جهت تامین مسکن معلولان داشته باشند.

تصاویر: حبیب قلندری

IMG_0358 IMG_0364 IMG_0367 IMG_0369 IMG_0375 IMG_0381 IMG_0393 IMG_0395

منبع:کبنا

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی