نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. اسفند 1394 - 10:39
یک بهله پرنده شکاری سارگپه که در اثر تیراندازی شکارچیان زخمی شده بود توسط دوستدار محیط زیست دنا مداوا و به دامان محیط زیست بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، به نقل از سفیر دنا یک بهله سارگپه پابلند که در اثر شلیک شکارچیان مدتها تحت مراقبت و تیمارداری دوستنداران محیط زیست دنا بود صبح امروز به دامان طبیعت دنا بازگشت،عیسی فرهی نسب دوستدار محیط زیست دنا که تا کنون ده ها پرنده و جانور شکاری دنا را تیمار داری و به دامان طبیعت برگردانده در مدت دو ماه مراقبت از این پرنده زیبا توانست حیاتی مجدد به این پرنده شکاری ببخشد.

 

این پرنده زیبا سارگپه پا بلند پرنده ای است شکاری که تنوع رنگی زیادی دارد و معمولا از روی عادت های رفتاری، ژست های نشستن و گردن باریک ترش نسبت به سایر سارگپه ها قابل شناسایی است.

 

طرح کلی بدن این پرنده وحشی قهوه ای رنگ با خال های سفید، قهوه ای تیره و سیاه بر روی سطح پشتی، کمر و بالیش است. معمولا در قسمت سینه رنگ پر هایش از رنگ سایر پرهای بدنش روشن تر است و به سفیدی می گراید.

 

این گونه پرنده به طور کلی در دو طرح تیره و روشن بیشتر دیده میشود. طرح تیره معمولا قهوه ای یکدست و متمایل به بلوطی است. طرح روشن معمولا پر خال تر است و سر و سینه اش به رنگ سفید متمایل می شود. رنگ ران هایش قهوه ای است و معمولا تضاد مشخصی با پرهای سیته اش دارد.

زیستگاه این پرندگان در دشت های وسیع و استپ ها، نواحی نیمه بیابانی، کوهستان ها و مناطق بی درخت دیده می شود و معمولا روی زمین و گاهی نیز روی تک درخت ها آشیانه می سازد.

 

جثه این پرنده در اندازه 60 تا 65 سانتی متر است و از پستانداران کوچک ، جوندگان پرنده های کوچک و حشرات تغذیه می کند
 

منبع:صبح زاگرس
انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی