نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. اسفند 1394 - 14:09
فاضلاب و پساب خانگی شهر دهدشت از سوی ماشین بدون پلاک شهرداری جمع آواری و در مزارع کشاورزی بالادست شهر بدون هیچ گونه نظارتی تخلیه می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، پسماند مدیریت اجرایی تمام زباله های عادی در شهرها به عهده شهرداری و در روستاها به عهده بخشداری و دهیاران است.
بر اساس قانون سالانه هزینه هایی برای ساماندهی زباله ها در اختیار شهرداری و شهرداری نیز هزینه هایی از شهروندان در این زمینه دریافت می کند.

 

شهروندان هم از شهرداری انتظار جمع آوری به موقع زباله ها و دفن صیحیح و اصولی آن را دارند وظواهر امر نشان می دهد این وظیفه از سوی شهرداری به خوبی در شهر دهدشت اجرا نمی شود.

 

ماشین شهرداری دهدشت بدون هیچ گونه نظارتی در ایام روز فاضلاب خانگی را در شمال شهر و در مزارع کشاورزی تخلیه می کند.
رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: شهرداری وظیفه دارد که نسبت به حمل و دفن صحیح فاضلاب و زباله های شهروندان اقدامات لازم را انجام دهد.

 

سید قدرت الله علی پور افزود: ماشین های دفن زباله در صورتی که در اماکن غیرمجاز اقدام به تخلیه فاضلاب کنند از لحاظ قانونی مجرم شناخته خواهند شد.

 

وی اظهارکرد: تخلیه فاضلاب خانگی در مزارع علاوه بر خطرات زیست محیطی باعث آلوده شدن آب سفرهای زیرزمینی نیز می شود.
علی پور تصریح کرد: شهرداری باید در این راستا با اخذ مجوز از محیط زیست فاضلاب خانگی را در مکانی که بر اساس ظوابط قانونی هیچ گونه خطری برای محیط زیست نداشته باشد تخلیه کند.

 

وی عنوان کرد: تاکنون شهرداری هیچ گونه همکاری با محیط زیست در این راستا نداشته است.
شهردار دهدشت نیز در این رابطه تخلیه چاه فاضلاب خانگی در محدوده شهر را غیرقانونی ذکر کرد و گفت: بر اساس قانون باید این گونه فاضلاب ها در 25 کیلومتری شهر ودر مکان مناسب دفن شود.

 

جواد تخشا افزود: بر اساس قانون با این متخلف برخورد قانونی خواهد شد.
وی اظهارکرد: مکان مشخصی برای تخلیه فاضلاب خانگی مشخص شده و فاضلاب باید در این مکان تخلیه شود.
شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه بیش از 65 هزار نفر جمعیت دارد.
گزارش حسین خدمتی

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام /

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی