نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. اسفند 1394 - 12:26
منطقه حفاظت شده خائیز با مساحتی بالغ بر 33 هزار و 385 هکتار طی مصوبه شماره 163 مورخ 23/10/77 شورای عالی حفاظت محیط زیست در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، منطقه حفاظت شده خائیز با مساحتی بالغ بر 33 هزار و 385 هکتار طی مصوبه شماره 163 مورخ 23/10/77 شورای عالی حفاظت محیط زیست در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت.

پوشش گیاهی منطقه بلوط ( گونه غالب ) بنه ، کلخنگ ، بادام وحشی ، ارژن ، خوشک ، گون ، گیاهان دارویی و گونه هایی از خانواده گندمیان است.

گونه های جانوری شامل کل و بز ، گرگ ، کفتار ، شغال ، روباه ، تشی،کاراکال،پلنگ و پرندگانی از جمله کبک ، تیهو ، بحری و دلیجه در این منطقه زندگی است.

این منطقه تپه ماهوری ، کوهستانی و صخره ای با برخورداری از ریزش های جوی بین 250 تا 670 میلی متر در سال و ارتفاع مطلوب از سطح دریا زمینه تولید مثل بسیاری از گونه های نادر حیات وحش را فراهم کرده است.
منطقه حفاظت شده خائیز در فاصله 15 کیلومتری از جنوب به بهبهان، از شرق به پل پادوک در خیرآباد گچساران و از غرب به سد مارون وصل می شود.
این منطقه دارای طبیعت گرمسیری بوده و از مهم ترین زیستگاه های حیات وحش کهگیلویه وبویراحمد محسوب می شود.

انتهای پیام/

تصاویری باورنکردنی اما واقعی!/منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویهتصاویری باورنکردنی اما واقعی!/منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویهتصاویری باورنکردنی اما واقعی!/منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویهتصاویری باورنکردنی اما واقعی!/منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویهتصاویری باورنکردنی اما واقعی!/منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویهتصاویری باورنکردنی اما واقعی!/منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویهتصاویری باورنکردنی اما واقعی!/منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویهتصاویری باورنکردنی اما واقعی!/منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویهتصاویری باورنکردنی اما واقعی!/منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویه
منبع:صبح زاگرس
انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا